Kuka ei pidä joulusta tai inhoaa sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kastanja

Jäsen
01.01.1970
996
0
16
Helsinki
Jos, niin miksi?

Mulla se johtuu lähinnä siitä, että omalla äidilläni oli aikanaan niin hirveät jouluhysteriat siivouksineen ja leipomisineen, kaikesta piti tehdä aina niin suuri numero ja voi voi valituksineen ja huokauksineen. Sitten vielä itkun tillitystä jos jokin meni pieleen tai ei tarpeeksi ajoissa ehtinyt.

Joten, luulen että ihan siksi en ole jouluihmisiä. Ikäänkuin "suoritan" senkin velvollisuudentunnosta. Tänään piti tehdä ne pakolliset jouluostokset. Katselin ihmeissäni ihmisiä, jotka kulkivat ihastuksissaan tavarahyllyltä toisen luo ja täyttivät ostoskärrynsä ääriään myöten. Vaikka mulla nyt tänä jouluna poikkeuksellisesti onkin vähän ylimääräistä rahaa, ei silti tee mieli tuhlata mihinkään turhaan. Haluaisi vaan käpertyä johonkin peiton alle lämpimään ja paeta kaikkea jouluhössötystä...tai jos olisi sen verran ylimääräistä, olisin ostanut koko perheelle matkan jonnekin kauas...siinä olisi ollut meidän perheelle paras ja rentouttavin joululahja.

Mä inhoan, ja naureskelen muiden hysterisoinnille. En vaan voi käsittää tota "hurmoshenkisyyttä". En ole vielä keksinyt, miksi sitä vietetään, tai pitäisi viettää

olen päättäny ottaa joulun haltuun. Kaupasta saa ne joulumuonat mitä haluaa, kuusi haetaan joku parikytsenttiä korkea ojanpientareelta, ja ehdottomasti ei siivota tms yhtään enempää kuin huvittaa. Vanhempia ei kutsuta, niihin ei myöskään mennä käymään, ja jouluna tehdään just mitä huvittaa.

Ei enää ahista eikä inhota juuri ollenkaan. Joskus lähtökohdat ovat niin ankeat, että ainoa toimiva resepti on jättää kaikki vaatimukset kuuntelematta.

Mun mielestä vois joulun poistaa kalenterista. Yleensä mun kalenterista se on poistettukin, mutta nyt kun lapsi on mulla aaton, niin joudun väkisellään sitä viettämään.
Yritin ekaa kertaa saada itselleni hieman joulutunnelmaa, ja tein itse laatikoita ja hankin kinkkua. Lahjanostosta lapselleni tykkään, ja se taisikin mennä hieman överiksi. tunnelmaa miulla ei ole sen paremmin lapselle tarjota, kaksin kun ollaan. Mutta toivon että tuo lahjamäärä hieman kompesoi sitten sukulaisten puuttumista.

Juu...mä ajattelin vetää ihan lunkisti tän joulunalusajan sekä itse joulun. Pääsee helpommalla ja ilman turhaa stressiä. Luin täältä aiemmin jonkun ketjun siitä miten vaikeeta on saada 14-vuotiasta osallistumaan joulusiivoukseen. No meillä hyvä että sais pidettyä oman huoneensa perussiistinä:D Ajattelin, että meidän joulusiivous saa olla ihan tavallinen viikkosiivous tällä kertaa.

Joululomalla vasta leivotaan lasten kanssa enempi, kun nauttivat puuhasta. Ei tässä aiemmin ehtiskään, eikä jaksaisi.

Sinänsä rakastan kyllä joulua, mutta omalla tavallani. En ole ikinä elämässäni tehnyt joulusiivousta, enkä tee. Rakastan kyllä siistiä kotia, mutta mitään spessu-siivousta meillä ei tehdä. Inhoan jouluruokia, joten meillä syödään sitä mistä nautitaan eniten, vaikkapa Racletteja ja Mövenpickiä.

Se mikä ahdistaa joulusta eniten on pakkopulla nähdä miehen puolen sukulaisia. Oma joulu on rauhoittumisen, juurikin villasukat jalassa peiton alla herkkujen syömisen aikaa, jolloin pelataan lasten kanssa pelejä.

MINÄ! inhoan sitä hössötystä, ja eniten sitä kuinka kaupallinen juhla joulusta on tullut, kuka nykyään enää edes muistaa joulun alkuperäistä ideaa?
Mua ärsyttää se että joka vuosi on sanottu muille kuin ihan lähimmille ihmisille (omille vanhemmille ja lapsille) että ei osteta lahjoja puolin eikä toisin, en keksi mitään eikä rahat riitä. enkä oikeasti jaksa edes kirjoittaa joulukortteja ja lähettää niitä. SILTI lahjoja tulee ja siinä saa sitten tuntea itsensä huonoksi ihmiseksi kun mitään ei hankittu. INHOAN SITÄ! haluan viettää joulun ihan kuin minkä tahansa muunkin päivän.

Yhteistyössä