kuka ei osta valmismuusia?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mä ostan kyllä.. ei se sama asia ole todellakaan, kun ite tehty. Siks sanonkin sitä pussimuusiksi, en perunamuusiksi. Mä tykkään kyllä tiettyjen ruokien kanssa, mutta sen pitää ehdottomasti olla Felixin.

*muoks* Siis teen muusia kyllä itsekin, ei se pussimuusi aina maistu..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kulinaristi:
jauhemuusit on kauheita, mutta maistakaapas Pirkan pakasteperunasosetta!! Tosi helppo tehdä mikrossa ja melkeen yhtä hyvää kuin itse tehty.
:p
Kiitos vinkistä. Onko se kuinka "irtonaista" eli saako siitä pussista helposti otettua vain osan vai pitääkö valmistaa koko pussillinen kerralla? Likalle nimittäin mietin, kun sillä on hankaluuksia ruuanlaitossa, mutta vain yhden hengen talous.

 
kulinaristi
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja kulinaristi:
jauhemuusit on kauheita, mutta maistakaapas Pirkan pakasteperunasosetta!! Tosi helppo tehdä mikrossa ja melkeen yhtä hyvää kuin itse tehty.
:p
Kiitos vinkistä. Onko se kuinka "irtonaista" eli saako siitä pussista helposti otettua vain osan vai pitääkö valmistaa koko pussillinen kerralla? Likalle nimittäin mietin, kun sillä on hankaluuksia ruuanlaitossa, mutta vain yhden hengen talous.
joo-o, sellasina hassuina pieninä "pötkylöinä" pakastettu, että saa hyvin vain osan otettua. Koko pussin jos tekee niin laitetaan pussillinen kulhoon 2 dl maitoa päälle, 8 minuuttia kannen alla mikrossa ja sekoitus.
Makuvaihtoehtoina on voilla maustettu ja basilikalla maustettu. Jälkimmäistä en ole vielä maistanut.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kulinaristi:
joo-o, sellasina hassuina pieninä "pötkylöinä" pakastettu, että saa hyvin vain osan otettua. Koko pussin jos tekee niin laitetaan pussillinen kulhoon 2 dl maitoa päälle, 8 minuuttia kannen alla mikrossa ja sekoitus.
Makuvaihtoehtoina on voilla maustettu ja basilikalla maustettu. Jälkimmäistä en ole vielä maistanut.
Tuhannet kiitokset :hug: Pitääpä antaa vinkki likalle ja kokeilla itsekin. Meillä tosin syödään hirveän vähän lisukeperunaa, koska mulla on lähes aina perunaa siinä ruuassa, missä muilla on lihaa.
 
En
Helvetissä osta, olen kokki ja paheksun kaikkia mitä kaupoista löytyy noita ihmeen valmis ruokia... ne sais vetää kokonaan kaupoista pois!
Ihmisten PITÄÄ oppia tekemään ruokaa! Ei se niin vaikeaa ole eikä vie kauaa edes aikaakaan ja on paljon herkullisempaa sekä halvempaa!!!
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja En:
Helvetissä osta, olen kokki ja paheksun kaikkia mitä kaupoista löytyy noita ihmeen valmis ruokia... ne sais vetää kokonaan kaupoista pois!
Ihmisten PITÄÄ oppia tekemään ruokaa! Ei se niin vaikeaa ole eikä vie kauaa edes aikaakaan ja on paljon herkullisempaa sekä halvempaa!!!
No tuskin se valmismuusin käyttö sitä tarkottaa ettei ruokaa osais laittaa... Itse teen sekäettä, joskus kun hirmukiire niin teen valmiista, sitä käytän myös rieskoihin. Jotkut pussimuusit on ihan järkyn makusia, esim. eldorado, en oikeesti suosittele kenellekään. Maistuu pa*kalta vaikka mitä lykkäis sekaan. Mut tottakai ittetehty on aina parasta, siitä saa sellasta ku haluaa. Josta tulikin mieleen, et kaapissa jauhelihaa, teenpä huomena muusia ja lihapullia :p
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja En:
Helvetissä osta, olen kokki ja paheksun kaikkia mitä kaupoista löytyy noita ihmeen valmis ruokia... ne sais vetää kokonaan kaupoista pois!
Ihmisten PITÄÄ oppia tekemään ruokaa! Ei se niin vaikeaa ole eikä vie kauaa edes aikaakaan ja on paljon herkullisempaa sekä halvempaa!!!
Minusta taas nuo valmisruuat ja erityisesti puolivalmisteet ovat loistava keksintö, vaikken itse niitä käytä. Kuuluvat samaan kastiin matalalattiabussien kanssa. Mun likalla on vain yksi yläraaja ja sekin epämuodostunutmonesta kohtaa ja kiitos näiden parjaamiesi valmisteiden, tyttäreni ei tarvitse kaupungilta ruokapalvelua vaan pystyy itse ruokansa valmistamaan. Se on kuule tällekin kaupungille ihan tuntuva säästö, jos edes yksi ihminen ei rasita seuraavaa 60 vuotta joka ainoa päivä kaupunkia ruuanvalmistusongelmillaan. Itse asiassa se olis miltei 22000 päivää, jolloin kaupungin pitäisi päivän sapuskat likalle hommata. Minäkin naureskelin aikoinaan pakastesipulisilpulle, mutta enpä naura enää.

 
No hyi :x :x :x , en saakeli osta!
Siitä on perunan maku yhtä kaukana kuin itä lännestä.
Enn ole IKINÄ tajunnut tuota jauheiden suosiota! |O

Perunamuusin kuuluu olla kokonaan itse alusta loppuun valmistettua :) .
Mei mummu tekee maailman parhaimman perunamuusin.
Kunnolla keitetään perunat ja sekoitetaan sähkövatkaimella niin, jotta siellä ei ole YHTÄÄN sattumaa joukossa.
Mukaan OIKEETA voita.Ihan sairaan hywää! :p :p :p

Yksi pahimmista on koulun perunamuusi...oksennuksen näköistä lillinkiä, ihan jotenkin väärän väristäkin...ja ne sattumat...kovat perunankappaleet on jotain niin sanoinkuvaamattoman pahoja, että yrjö meinaa lentää samantein semmosen rusahtaessa hampaaseen... :eek: :x :x
 
retkeilijä
Alkuperäinen kirjoittaja En:
Helvetissä osta, olen kokki ja paheksun kaikkia mitä kaupoista löytyy noita ihmeen valmis ruokia... ne sais vetää kokonaan kaupoista pois!
Ihmisten PITÄÄ oppia tekemään ruokaa! Ei se niin vaikeaa ole eikä vie kauaa edes aikaakaan ja on paljon herkullisempaa sekä halvempaa!!!
Noh, noh. Aikoinaan partiota harrastaneena tuli useinkin mummon muuseja syötyä. Retkeillessä ei muu oikein ole järkevää. JA meillä on yhä sähkötön kesämökki, joten sielläkin joskus tulee muusijauhetta käytettyä.

Kotona YLEENSÄ tehdään muusi itse. Ei meillä silti kukaan syömättä jätä vaikka joskus lautaselle pussimuusia eksyisikin. Yurhaa nirsoilua tollanen. Ja leivonnassa tosiaan on kätevää.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja En:
Helvetissä osta, olen kokki ja paheksun kaikkia mitä kaupoista löytyy noita ihmeen valmis ruokia... ne sais vetää kokonaan kaupoista pois!
Ihmisten PITÄÄ oppia tekemään ruokaa! Ei se niin vaikeaa ole eikä vie kauaa edes aikaakaan ja on paljon herkullisempaa sekä halvempaa!!!
Minusta taas nuo valmisruuat ja erityisesti puolivalmisteet ovat loistava keksintö, vaikken itse niitä käytä. Kuuluvat samaan kastiin matalalattiabussien kanssa. Mun likalla on vain yksi yläraaja ja sekin epämuodostunutmonesta kohtaa ja kiitos näiden parjaamiesi valmisteiden, tyttäreni ei tarvitse kaupungilta ruokapalvelua vaan pystyy itse ruokansa valmistamaan. Se on kuule tällekin kaupungille ihan tuntuva säästö, jos edes yksi ihminen ei rasita seuraavaa 60 vuotta joka ainoa päivä kaupunkia ruuanvalmistusongelmillaan. Itse asiassa se olis miltei 22000 päivää, jolloin kaupungin pitäisi päivän sapuskat likalle hommata. Minäkin naureskelin aikoinaan pakastesipulisilpulle, mutta enpä naura enää.
enpä olekkaan ikinä ajatellut noin... kiitos keittiönoita, avarsit taas maailmaani :)
t: eräs joka on myös ihmetellyt miten ihmiset ostaa noita kaikenmaailman sipulisilppuja ja valmismuusseja.
 

Yhteistyössä