kuivausrumpu vai kuivaava pesukone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anzzku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

anzzku

Uusi jäsen
14.12.2007
1
0
1
hei! haluaisin kysellä multakin, että kumpi on mielestänne parempi kuivausrumpu vai kuivaava pesukone ja mitä merkkejä/malleja suosittelette? Itselläni on ollut candyn kuivausrumpu (alle vuoden vanha) siinä on olevinaan toiminto, että kuivaa kaappikuivaksi ja pitäisi olla kosteuden tunnistinkin. Mutta kun se on kerran käynyt ohjelman läpi vaatteet ovat vielä kosteita ja pitää laittaa ohjelma uudestaan alusta. Eli vaatteitten kuivaaminen on ainakin kyseisellä merkillä erittäin hidasta ja rasittavaa. Vinkkejä kiitos!

Meillä on AEG:n kuivausrumpu ja kuivaa kerralla kuivaksi. Voi valita haluamansa ohjelman eli tarvittaessa jättää kosteaksi. Voi valita myös aika-perusteisen ohjelman eli esim. 20 tai 40 min. Kuivaavasta pesukoneesta ei ole kokemusta, olisi kiinnostavaa tietää.

Itse en kuivaavaa pesukonetta ottaisi jos vaan kuivausrumpu ja kone mahtuvat. meillä pestään sen verran paljon pyykkiä että aina saisi olla pesemässä. Nyt kun ensimmäiset pyykit kuivuu rummussa seuraavat peseytyvät koneessa. jos olisi kuivaava kone pitäsi ensin odottaa että pyykit ovat peseytyneet ja kuivuneet ennen kuin saisin seuraavan koneellisen pestyä... ei kiitos.
Tulee mieleen tuosta siun rummusta että paljonko siun kone linkoaa pyykkiä enne kuin laitat ne koneeseen? suositus oli muistaakseni et 1000 kierrosta. Sitten niitä sensoreita siellä koneen sisältä pitää myös välillä pyyhkiä. itse olen pyyhkinyt etikalla niitä varovasti. samoin meillä pitää kuivata kaappikuiva uudelleen jos ohjelma on mennyt loppuun kun nukka"sihti" on täysi. Kokeile jotain muuta ohjelmaa jos se toimisi pyykillesi paremmin. Miulla on eletroluxin kohta 10 vuotta vanha kuivausrumpu mitä en todellakaan antaisi pois saati sitten vaihtaisi kuivaavaan pesukoneeseen.