kuivausrummun omistajat! Ja muut laskupään omaavat!

• Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti
"kerttu"
Halpaa on tapiontyttärellä sähkö. Meillä on sähkön hinta tuota luokkaa, mutta siirtomaksu siihen päälle, niin hinta on vähintääkin 10 snt/kwh. Jos rumpu kuluttaa 3 kwh/tunti ja rumpu on kaksi tuntia päällä joka päivä, niin se kuluttaa 6 kwh eli euroina 60 senttiä. Mikä tekee kuussa 0,6e x 30 = 18 euroa. Siis jos rummutetaan 2 h joka päivä ja sähkö maksaa vaikkapa 10 ent/kwh.

"MiMeira"
Muakin hirvittää se sähkölaskun nousu... Mutta sitten taas se pyykkin kosteuden rasitus talollekin pitäis ottaa huomioon.

Kyllä mä tässä alan kallistua että semmonen kuivausvempain meillekin tulee, kunhan toi tönö nyt muuten pystyy saadaan.

Kaulin
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25961439:
Keskihinta täälläpäin näyttää olevan noin 7,5 s/kWh. Eli yhden kuivauskerran hinta olisi 22.5 senttiä tai 27.8 senttiä. Se kertaa 30 päivää on noin kahdeksan euroa. Laskinko mä oikein?
Käyn nakkaamassa meidän kuivarilla vesilintua jos toi pitää paikkaansa :kieh:

Lisäys: no en laskenu oikein, jätin ajat pois laskuista. Hoitakaa joku viisaampi tää, minä luovutan..
Aika halpaa olis, jos noin edukkaasti pääsis.

Laitanpa taas mallia:

JOS sähkö = 7,5 snt / kwh
ja sähkönsiirto saman, 7,5 snt / kwh

Eli sähkö olisi yhteensä 15 snt siirtoineen. Silloin 3 kW kuivuri käyttää sähköä tunnissa 3kwh * 15 snt = 45 snt / tunti.

Jos kuivuria käytetään esim. 5 h/vko, se tekisi kuukautta kohden 9 €. Vuositasolla siis 108 €.

Tämä kaikki on tietysti riippuvaista käytön kestosta, kuivurin ominaisuuksista sekä sähkön hinnasta.

Kun aina puhutaan että pyykki lisää kosteutta narulla kuivuessaan, niin eikö teillä tuo rumpu yhtään kosteutta? Meillä jos unohtuu ilmanvaihtokone (tai mikä lie) pois päältä ja ovikin on kiinni, on ilma sen jälkeen todella kostea! Jopa peilit menevät aivan huuruun.

Yhteistyössä