kuivat limakalvot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisa81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaisa81

Vieras
hei, kärsin ilmeisesti kuivista limakalvoista. seksi ilman liukuvoidetta on kuivaa..nyt olin pari päivää sitten yhdynnässä ilman liukkaria ja alku oli tosi nihkeää. seurauksena haavaumat pienten häpyhuulien sisäpuolella. auts. sukupuolitautia tämä ei varmaankaan ole vaan mekaanisen ärsytyksen tulos. nyt koitan hoitaa babanthenilla kuntoon.

mikä muu kuin liukuvoide voisi helpottaa kuivia limakalvoja???ei aina jaksaisi löträtä liukkarin kanssa...tuntuu vähän tunnelman latistajalta toisinaan.

ja juu e-pillerit on käytössä...harmonetit aiemmin ja nyt melianet. niissä on samanlaiset hormonimäärät. auttaisko pillereitten vaihto??

Estrogenipillerit tuonne alapäähän auttavata ainakin minua. Vagifem on niiden nimi ja ne vaikuttavat limakaloihin. Reseptituote. Reseptivapaasti kokeiltava hyvä tuote on Ovestin-voide. Siinä on myös estrogenia. Sipaise sitä häpyhuulten väliin aina silloin tällöin ja ennen yhdyhtää, se voisi tuoda avun. Minua on auttanut.

Noi estrogeenipillerit ovat hyvä vaihtoehto. Yleensä niitä ei nuorille naisille tarjota, vasta vaihdevuosien lähestyessä.
E-pillereistä kaikki kuivattavat, toiset enemmän toiset vähemmän.
Jos käytät pikkuhousunsuojia jatkuvasti, niin vähennä käyttöä.

Voit päivittäin tai useita kertoja päivässä käyttää Ceridal-öljyä. Sitä on sekä Lipolotion ja Intiimi. Erilainen pakkaus, mutta samat aineet. Oikeastaan sitä kannattaa testata ennen noita estrogeeneja. Ceridalia saa apteekista ja se on riittoisaa.

Ruokailuun: syö päivittäin yksi porkkana. Parantaa sekä ihoa että limakalvoa.

Pikkuhousunsuojat ja terveyssiteet voi vaihtaa kankaisiin kestositeisiin, jos tuntuu että ne ärsyttävät entisestään ihoa. Pillereiden vaihtoa suosittelen minäkin. Itselläni loppui aikoinaan menkatkin kokonaan muun kuivumisen ohella e-pillereiden takia, mutta vaihdettuani toisenmerkkisiin pillereihin, ongelmaa ei ole enää ollut.

Minulla jatkuvat kuivuus- ja hiivaongelmat hävisivät, kun aloin käyttää säännöllisesti omega 7:aa. Olen käyttänyt reilun vuoden ja nykyään otan vain yhden kapselin päivässä.

Minä kyllästyin kuivuuteen ja heivasin pillerit mäkeen. Sain estrogeenikuurin (Estrofem) kun menkkoja ei kuulunut, ovat auttaneet tosi paljon! Gynen mukaan limakalvoni olivat "olemattomat ja täynnä haavaumia". Ei mikään ihme että teki kipeää.

Olen 59 v ja tänä vuonna on alkanut olla vaikeaa limakalvojen kanssa. Yhdynnät ovat harventuneet ja siksikin sattuu. Sain vagifem-reseptin gyneltä (ei hormoonilääkitystä muuten) mutta olen epäröinyt aloittaa koska minulla on migreenitaipumus johon estrogeenit eivät sovi. onko kellään kokemusta vagifemistä? Tuntuuko että se imeytyy vai jääkö hoito paikalliseksi?

Vagifem vaikuttaa paikallisesti. Olen saanut siitä avun. On pienen pieni pilleri, joka laitetaan kapealla asettemella emättimeen. Mainio tuote nuoremmillekin!

Vagifemin käytön aikana migreenien määrä on vain vähentynyt (syy vähenemiseen on tosin rennommassa elämänasenteessa yms.) . Pilleri tosiaan laitetaan emättimeen eikä vaikuta koko elimistöön.

Suunnittelen Vagifemin käytön vähentämistä, koska limakalvoni tuntuvat olevan paremmassa kunnossa.

Pirjoliisa!

Kuuluuko noi Omega7:t oikeasti niellä kokonaisina? Aika mollukoita! Pakkauksessa ei kerrota. Aloitin kuitenkin eilen ja aion jatkaa ainakin 3kk eli sen ison paketin verran. Katsotaan onko vaikutusta.

Minun alapääni aivan "rauhoittui" kun rupesin käyttämään ACO-tuotteita, geeliä, pyyhkeitä ym. - aloin myös käyttämään kankaisia pikkuhousun suojia. Samoin lopetin halvan vessapaperin käytön - nyt kokeilen kaikkein kalleinta. Nyt ei enää ole kutinaa heti yhdynnän jälkeen eikä seuraava päivänä ...

Kestositeitä myydään useissakin nettikaupoissa. Suosituimpia suomalaisista valmistajista taitavat olla tällä hetkellä Igulee ja Hilivinksis. Muita kotimaisia valmistajia on tietääkseni ainakin RonjaMaria, Myllymuksut, Lunette ja Pikkuparatiisi. Eri valmistajien sidekoot vaihtelevat jonkin verran, joten kannattaa vertailla nykyisin käyttämiisi siteisiin ettei tule ylläreitä pituudessa. Esim. Hilivinksiksen phs on 15,5 cm pitkä ja Iguleen 19 cm.

Listaa kestositeiden jälleenmyyjistä löytyy Kuukuppikunnan sivuilta ja sieltä löytyy muistaakseni myös linkki tsi-siteiden tekoon: http://www.kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=muut

Kiitos neuvosta. hankin heti, paperiset hankaavat hirveästi. Hameen kanssa en pidä pikkuhousunsuojia ja eron huomaa heti. Muistaako kukaan mikä listassa olevista liikkeistä on Espoossa? Voisin tietysti itsekin ommella.

Onkohan Espoossa muita kuin Nuppuliina ja Jutta? Valitettavasti noista molemmat nimittäin myyvät vain ulkomaalaisia ImseVimseä ja Mother of Edeniä, joista kummastakin on liikkeellä aika kaksijakoisia mielipiteitä: toisten mielestä ihan ok ja toisten mielestä taas aivan peestä. En ole itse kokeillut kumpaakaan, mutta lukemani perusteella arvelen, että sellaiset joilla on kokemusta useammista eri merkeistä olisivat niitä jotka eivät ole tykänneet ko. siteistä.

Aiemmin mainitsemieni lisäksi kotimaisia valmistajia ovat myös Ipanat, Kestovaippakauppa, Napa-Kettu, Palleron putiikki, Tirsokas ja Tiris-kamari (löytyy googlaamalla). Suosittelen nettikauppojen kokeilua. Jos sinulla on verkkopankki käytössäsi, toimitus vie nopeimmillaan vain pari päivää tilauksesta ja useimmilla taitaa olla lupauksena, että toimittavat viimeistään kahden viikon kuluessa maksusta. Monet toimittavat myös postiennakolla.

Yhteistyössä