Kuivasta ihosta näppyjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miumau"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miumau"

Vieras
Muutettiin uuteen asuntoon jossa näköjään hieman erilainen vesi kuin vanhassa asunnossa. Ekan viikon minulla oli semmoista sähköistä kihelmöintiä selässä ja kun se helpotti niin nyt viikon verran on ihoa kutissut ja nousee pahkuroita. Varsinkin kyynärtaipeeseen, ja pahenee kutina jos niitä raapii.
Epäilin jo että meillä on jotain luteita suunnilleen ja nakkasin peitot, tyynyt ja patjat ulos pakkaseen 5 tunniksi. :) No ainaki ne tuulettui mutta kutina ja näpyt ei hävinneet.
Eilen sitten rasvasin itteni ihan kunnon kosteuttavalla rasvalla ja kas kummaa näpyt on yön aikana hävinny ja kutina hävis oikeastaan samantien kun pistin rasvaa iholle.
Minä olen ollu niitä ihmisiä jotka ei käytä kosteusrasvoja, mutta näköjään täytyy alkaa käyttämään.
En ole koskaan edes ajatellut että tommoisia näppyjä ja kutinaa tulee pelkästään kuivasta ihosta kun aiemmin ei ole ollut sitä ongelmaa.

Tuleeko muille tämmöisiä näppyjä jos ei rasvaa?

Mulla on kuivaa ihoa ja näppyjä, eniten juuri taipeissa. Rasvalla saan kutinan ja kireyden tunteen pois mutta näpyt ja kuivat läiskät ei katoa. Noin vuoden verran kärsinyt tästä, pitäisi mennä lääkäriin mutta vielä en ole aikaiseksi saanut. Samaan aikaan oli suunnilleen synnytys, muutto ja uudet sohvat(kemikaaleja?) kun kuiva iho (ihottuma?) tuli. En tiedä minkä piikkiin menee.

Yhteistyössä