Kuivaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aitikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aitikka

Vieras
Meillä tyttö 2v 3kk eikä mitään hajuakaan tunnu olevan kuivaksi opettelusta. Joskus oon jättänyt vaipan pois nni saman tien pissa housussa. Tänäänki jätin vaipan pois niin pissas housuihin ulkona ollessaan ajattelin et eis e mitään, yritetään vielä niin pissas huoneensa lattialle, sitte leikki pissalla ja ku menin kattoon niin sano että kato vettä ja läiskytti pissaa joka paikkaan. Sitte mulle riitti, ja laitoin vaipan. Tyttö ei oo siis yhtää innokas potalle eikä pytylle. Annanko vain ajan kulua ja yritän myöhemmin uudestaan niinku oon jo monta kertaa tehnyt vai onko aihetta huoleen? Miten teiilä tän kuivaksi harjoittelujen kans?

no voisit kokeilla tehdä niinpäin että aina kun on herätty tai syöty tai juotu niin laitat hetkeksi potalle istumaan. ja laitat sitten vaipan takaisin.

lapsen rakkop kun on täysin herättyä ja juuri syönnin jälkeen niin silloin helpoin pyydystää asia pottaan ja kun tulee edes liraus niin sitten kehutaan kovasti.

ja sehän noissa kertakäyttövaipoissa on hiukan huonoa kun vaippa ei tunnu märältä. lapsi ei niin herkästi tunnista sitä kun rakko tyhjenee ja vaippa kastuu. eli lapsen ei tarvitse edes keskeyttää leikkiä pissaamisen ajaksi kun olo ei ole epämukava. Mutta eipä tuossa vaiheessa kestovaippojakaan kannata ehkä alkaa ostamaan.

eli hanki ainakin huonolaatuisimpia vaippoja mitä löydät, jos ne tuntuisi lapsesta sen verran ikäviltä päällä että mukavampi tehdä asiat pottaa.

äläkä pakota vaan kannusta ja kehu. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 18:18 DIESELmom harmaana kirjoitti:
no voisit kokeilla tehdä niinpäin että aina kun on herätty tai syöty tai juotu niin laitat hetkeksi potalle istumaan. ja laitat sitten vaipan takaisin.

lapsen rakkop kun on täysin herättyä ja juuri syönnin jälkeen niin silloin helpoin pyydystää asia pottaan ja kun tulee edes liraus niin sitten kehutaan kovasti.

ja sehän noissa kertakäyttövaipoissa on hiukan huonoa kun vaippa ei tunnu märältä. lapsi ei niin herkästi tunnista sitä kun rakko tyhjenee ja vaippa kastuu. eli lapsen ei tarvitse edes keskeyttää leikkiä pissaamisen ajaksi kun olo ei ole epämukava. Mutta eipä tuossa vaiheessa kestovaippojakaan kannata ehkä alkaa ostamaan.

eli hanki ainakin huonolaatuisimpia vaippoja mitä löydät, jos ne tuntuisi lapsesta sen verran ikäviltä päällä että mukavampi tehdä asiat pottaa.

Ei kuulu tähän, mutta mä oon aina kestisäideiltä kuullu, et kestis olis mukavampi ja kuivempi lapsen ihoa vasten ja läpä läpä lää.... Et eiks just kertiksillä kuivaks opettelu tän teorian mukaan pitäs onnistuu paremmin kuin kestiksillä???????????????????? \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 19:19 äpä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 18:18 DIESELmom harmaana kirjoitti:

Ei kuulu tähän, mutta mä oon aina kestisäideiltä kuullu, et kestis olis mukavampi ja kuivempi lapsen ihoa vasten ja läpä läpä lää.... Et eiks just kertiksillä kuivaks opettelu tän teorian mukaan pitäs onnistuu paremmin kuin kestiksillä???????????????????? \|O

Kestovaippa tuntuu lapsen päällä mukavammalta kuin kertis siksi, kun se hengittää (ei ole muovia ja kemikaaleja hautomassa ihoja), ja kun käytössä on kunnollinen kuivaliina-kangas, niin vaippa on myös pintakuiva. Taaperolta tämä kuivaliina taas jätetään usein vaipasta pois just sen takia, että lapsi tunnistaisi milloin pissa tulee. Ja oli vaippa sitten kertis tai kesto, niin sitähän toki kannattaa vaihtaa kohtuullisen usein...

meillä kanssa 2-v tytön kanssa sama ongelma... Ja kun olen pitänyt ilman vaippaa, olen joutunut huomaamaan, että meidän neitiä ei vastoin kaikkien kirjojen oppeja pissata heti herättyä tai syötyä...

Kun on tässä kesän mittaan ollut vaipatta, niin pissa tulee kyllä ihan koska sattuu, sitä on täysin mahdotonta ennakoida.

Mä olen pitänyt joko ilman housuja tai vain pikkuhousut päällä, kun ei ole vaippaa ollut, mutta pitäisköhän laittaa oikein housutkin päälle, että tyttö huomaisi kuinka inhottavan märäksi tulee? Vai lieneeköhän siitäkään apua?

Meillä autto selvästi asiaa kun ne yhet pissat tuli pottaan ja kovasti kehuttiin.Sen jälkeen sisällä ei olla pidetty vaippaa kun päikkäreillä ja vahinkoja ei satu,osaa pissata ja kakata pottaan ja itekin taputtaa käsiä sen jälkeen ja sanoo "hyvä hyvä" =) . Mut jokainen oppii ajallaan. Ulkona vaikka olis potta mukana niin pissaa housuun ja kakkaa. Kun johonkin lähetään laitetaan vaippa,en tiedä milloin uskaltais jättää pois.

Yhteistyössä