kuivaksi opettelusta

meil on neiti just 2v9kk ja viel tekee vaippaan pissat ja kakat..ollaan yritetty pitää ilman vaippaa mahollisimman paljon ja jos tulee pissahätä neiti tekee lattialle ja sama homma kakankaa..potalle menee yrittää just sillon ku ei oo hätä..oon tehny niin et ku herää ja on syöny käydää potalla,mut ei sinne vaan tuu mitään...isosiskoki 4v. on näyttäny pienemmälle mallia mut ei...mitä teen???voiskohan johtua esim. siitä ku pikkuveli 7kk käyttää vaippoja...onx kokemuksia kellää???

meillä poika alko käydä tosi hyvin potalla aluksi, mutta sitten teki lakon.
minä oon tehnyt niin, että raahaan sen vessaan vähän väliä. eli heti aamusta, aamupalan jälkeen. ja ennen päiväsyömistä jne. minusta tuntuu, että koko ajan :) mutta on se tehonnut. on alkanut tulla pissa pönttöön kivasti. toki vahinkoja välillä tulee.
ja meillä on wc-pöntön supistaja. siihen menee mielellään istumaan. potta kun ei kiinnosta.

vaipat on öisin vielä käytössä. päivällä jos lähdemme kotoa johonkin, laitan vielä vaipan.
kannattaa harkita sitä pöntön supistajan ostoa.

meillä 2v 5kk poika nyt.

Hyvinkin mahdollista, että tyttö reagoi nuorempaan. En tiedä miten reagoit hänen vahinkoihin, mutta kokeile olla reagoimatta noihin vahinkoihin ja kehut pienistäkin onnistumisista. Meillä tuo on ainakin pelittänyt. Ite en kauheana kiirehtinyt kuopuksen kuivaksiopettelussa joten se menikin sitten vaivattomasti ja oppi hyvin nopeasti käymään potalla. Minusta tuota kuivaksiopettelua ei kannata kauhenana kiirehtiä, koska on niin yksilöllistä. Meidän kuopus oppi 2,5 vuotiaana ja esikoinen kolme vuotiaana. Esikoisella on myös vaipat yöllä vaikka yli neljä. Niin usei sattuu vahinkoja etten laitan mieluummin vaipan kun kuivattelen sänkyä.

Yhteistyössä