Kuivaksi opettelusta, paljonko pidätte vaippaa/vaipatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Meillä on vähän "pöljä " juttu kun tyttö osaa kertoa hädästään ja kipittää vessaa kohden jos on ilman vaippaa, mutta jos on vaippa niin melko harvoin kertoo jos on hätä.
Pidän lähes kokoajan kun kotona ollaan tyttöä ilman vaippaa ja vanhinkoja ei satu edes päivittäin. Mutta sitten on tilanteita jolloin pitää laittaa vaippa, esim meillä ei ole alakerrassa vessaa joten sinne laitan vaipan kun ei ole takuuta että ehtisi juosta raput ylös. Pihalla ja nukkuessa on myös vaippa.
Onkohan siitä haittaa kun jos on vaipalla ja kertoo että on hätä mutta ei vaikka pysty siitä viemään vessaan vai pitäisikö nyt kokoajan roudata pottaa mukana että tajuaa että ymmärretään kun ilmoittaa hädästään?
Tajusko tästä nyt mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alakertaan potta ja aina vaipatta kotona ollessa

Teen varmaan tän liian vaikeaksi mutta miten mä kannan sieltä alhaalta sen potan pissa täynnä ylhäälle kun samalla pitää pitää edes toisesta kädestä lasta kiinni ja mukana vielä pyykkikassi? Jos juoksen montakertaa niin lapsi saa oven auki jo itse ja pelkään että lähtee yksin koittaan rappuja alas vaikkei niin ole vielä tehnytkään.On siis normaalia korkeampi se rapun korkeus, askelman mikälie ja jyrkät.

Meillä on potta molemmissa kerroksissa, ja ulkona ollaan myös ilman vaippaa (pisut voi pieni lapsi tehdä uloskin). Ulkoillessa myös kuivat vaatteet ja puhdistuspyyhkeet varoilta mukana. Vaippa vielä toistaiseksi päiväunilla (on tosin ollut jo viikon verran kuiva) ja yöllä (pieni pissa ehtii herätessä vielä lirahtaa vaippaan).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on potta molemmissa kerroksissa, ja ulkona ollaan myös ilman vaippaa (pisut voi pieni lapsi tehdä uloskin). Ulkoillessa myös kuivat vaatteet ja puhdistuspyyhkeet varoilta mukana. Vaippa vielä toistaiseksi päiväunilla (on tosin ollut jo viikon verran kuiva) ja yöllä (pieni pissa ehtii herätessä vielä lirahtaa vaippaan).

Me koitettiin tuota ulkona puskaan pissaamista, mutta menee niin hämilleen etti tee mitään ja odottaa että pääsee sisälle. Tänään koiettiin pottaakin ulos, mutta ei auttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:

Teen varmaan tän liian vaikeaksi mutta miten mä kannan sieltä alhaalta sen potan pissa täynnä ylhäälle kun samalla pitää pitää edes toisesta kädestä lasta kiinni ja mukana vielä pyykkikassi? Jos juoksen montakertaa niin lapsi saa oven auki jo itse ja pelkään että lähtee yksin koittaan rappuja alas vaikkei niin ole vielä tehnytkään.On siis normaalia korkeampi se rapun korkeus, askelman mikälie ja jyrkät.

Eikä se lapsi voi sen aikaa odottaa alhaalla, että viet potan ylös? Tai eikö teillä ole alhaalla lavuaaria, mihin pissat voi huljauttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:

Eikä se lapsi voi sen aikaa odottaa alhaalla, että viet potan ylös? Tai eikö teillä ole alhaalla lavuaaria, mihin pissat voi huljauttaa?

Ei ole lavuaaria. Vois odottaa muuten, mutta se on nii "pöhelö" että lähtee heti tuleen perässä rappuja ylös ja katselee samalla ylöspäin nii horjahtaa helpommin taakse. Kerran jo horjahtanu, onneks tuli isukki perässä sillon, ite katoin ylhäältä et noni nyt kaatuu...

Meil on pottia vähän joka puolella: vessassa, eteisessä, kellarikerroksessa, pihalla. Eikö kellarissanne ole lavuaaria tms mihin voit kaataa pissat ja laskea kylmää vettä päälle?

Mä mietin samaa tänään. Pojalla on vielä aika usein vaippa päällä, mutta yleensä alkaa suhistelemaan kun tulee pissa, ja osoittaa vaippaan. Kotona tosin pääasiassa on ilman vaippaa, ja vahinkoja tuleen myös. Kakan ilmoittaa tosi pontevasti, ja se aina kerkii pottaan. Tänään olin jumppaamassa kotijumppa ohjelmaani kun hällä oli pissahätä ja vaipat siis päällä. Siinä hän sitten suhisteli menemään, en millään viitsinyt keskeyttää taas kaikkea ja annoin hänen pissata vaippaan.
Mietin vaan mitenkähän turmiollista tuo nyt sitten oli :D

Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:
Mitä jos ostat sinne kellariin oman potan. Jos tunnin aikana tekee sinne ne yhdet pissat, niin jätät ne sinne ja kun mies tulee kotiin niin käyt hakemassa ja peset potan.

arvaa muistanko mä :D Vois kyllä kokeilla. tai jos muistais hakea sen potan kun tuo on päiväunilla...hmmm.

Yhteistyössä