Kuivaksi opettelusta. Mites kodin ulkopuolella? *muoks. sis. kuvan harkkahousuista*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BridgetJones
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

BridgetJones

Aktiivinen jäsen
21.09.2009
1 506
0
36
Meidän likka 2,5v. oppi päiväkuivaksi juoluloman aikana. Aluksi sai aika paljon vahtia ja ohjata tyttöä potalle, mutta nyt menee sinne jo ihan itse ja selkeästi tunnistaa hätänsä. Kakat on tullut pottaan vain kerran ja se on selkeästi tytöstä vielä pelottava asia. Vaippa on ollut käytössä edelleen ulkoillessa sekä päikkäreillä ja yöunilla. Yövaippa onkin aina märkä.

Mites ulkoilu tai vaikka kaupassa käynti? Jos ollaan käyty potalla ennen lähtöä ja ollaan poissa tunti tai pari niin vaippa on yleensä kuiva. Kaupassa olessa tyttö saattaa sanoa että pissattaa ja tekee sen sitten vaippaan. En ole uskaltanut vielä näillä pakkasilla jättää vaippaa poiskaan. Mites olette hoitaneet ulkoilut kuivaksi opettelijan kanssa? Kannatteko mukana hirveää kasaa vaihtovaatteita tai jopa pottaa? Vai kannattaisiko vaan pitää vielä vaippaa ja jättää se pois vaikka kesällä kun katastrofi ei olisi niin kauhea? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä olen pitänyt lapsella vaippaa niin kauan kunnes olen ollut ihan täysin varma 98%sti, että ei vahinkoja enää tullut. sama yövaipan kanssa.

No niin kai se olisi fiksuinta... =) Tuntuu vaan että tuo likka tekee joka tapauksessa ne pissat sinne vaippaan kun tietää sen olevan päällä. Muuten saattaisi hetken pidätelläkin kunnes ehditään potalle.

Mie jätin pois melko lailla kerrasta. Aloitettiin urakka kesä aikaan, oli itselleenkin helpompi. Vahinkoja toki kävi. Mutta luulen, että jos olisin välillä pitänyt vaippaa pojalla ja välillä taas en, niin varmasti olisi pissannut vaippaan tilaisuuden tullen.

Yövaippa meillä on vielä käytössä, ja se onkin joka aamu märkä.

Meillä tyttö (juuri täytti 2 v) oppi tosi nopeesti pidättään. Esim. oltiin ehkä viikko sitten jätetty vaipat pois ja kerran unohdin laittaa vaipan (ja käyttää potalla) kun oltiin kotoa poissa n. 3 h. Kun tultiin takasin, huomasin että vaippaa ei oo ollutkaan päällä, ja äkkiä potalle, niin tuli iso pissa. Tuntuu, että joskus kun ollaan oltu menossa ja on ollu vaippa varalta päällä koko päivän, niin se on aina taannuttanut kuivaksi opettelussa. 2 kk ollaan oltu kotona nyt vaipoitta, ja laitan vaipan enää, jos mennään kylään, niin että ei tosiaankaan saa pissata sohville. Ulkona ja kaupassa sekä päikkärit nukutaan ilman vaippaa. Yövaippa vielä käytössä ja välillä kastuu.

Alkuperäinen kirjoittaja varvasvälivahvero:
Mie jätin pois melko lailla kerrasta. Aloitettiin urakka kesä aikaan, oli itselleenkin helpompi. Vahinkoja toki kävi. Mutta luulen, että jos olisin välillä pitänyt vaippaa pojalla ja välillä taas en, niin varmasti olisi pissannut vaippaan tilaisuuden tullen.

Meillä onnistui hyvin vaikka välillä olikin vaippa.

Alkuperäinen kirjoittaja varvasvälivahvero:

Mäkin yritin viime kesänä kun tyttö oli 2v. ja oltiinkin paljon ilman vaippaa. Tuntui kuitenkin että potta suorastaan pelotti neitiä. Oltiin siinä kyllä ennenkin istuskeltu, mutta pissat saatiin aikaiseksi kesän aikana ehkä kerran ja sitten tyttö alkoi selkeästi pidättelemään hätäänsä. Ajattelin sitten pitää hieman taukoa, ettei tule kammoa pottailusta. Nyt tuo sujuikin heti paljon paremmin. Kyllä sen huomaa kun lapsi on valmis!

Taitaa näillä pakkasilla olla kuitenkin parempi jättää vaippa päälle ulkona ollessa. Katsotaan keväämmällä sitten jos jäisi sielläkin pois.

Meillä samatilanne kun ap:lla, paitsi, että yövaippakin on usein aamulla kuiva. Olen kuitenkin pitänyt vaippaa ulkona, koska näillä pakkasilla ei oo kiva jos vahinko sattuu. Ja usein kun ulkoillaan/ollaan reissussa ei vessaan pääsy mahdollisuutta oo niin nopeesti saatavana mitä tarvis. Lapsi kun ei vielä pysty pidättämään kovinkaan pitkää aikaa siitä kun sanoo, että hätä olis.
Kyllä sitä sit keväämmällä kerkiää jättään sen vaipan ulkoilujen ajaksi pois. Sittenhän pääsee vaikka hätätapauksissa puskapissille :)

Mulla ei ole kokemusta, kun oma on vielä sen verran pieni, mutta toimisivatko harjoitteluhousut? Ehkä lapsi ei mieltäisi niitä vaipaksi, mutta pitävät kuitenkin, jos vahinko sattuu.

Harkkahousut olleet käytössä meilläkin - tosin: nehän ei kyllä pidä kun pienet pissat. Kyllä mä oon jättäny sen vaipan suosista pois vaan, jos se vahinko on sattunu kaupassa tuleen, ni äkkiähän sieltä on pois kuitenki päässy.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Harkkahousut olleet käytössä meilläkin - tosin: nehän ei kyllä pidä kun pienet pissat. Kyllä mä oon jättäny sen vaipan suosista pois vaan, jos se vahinko on sattunu kaupassa tuleen, ni äkkiähän sieltä on pois kuitenki päässy.

Meinasin noita juurikin kauppareissuille yms. En uskalla näin talvella lähteä kokonaan ilman vaippaa kun meillä kuitenkin kestää sieltä kaupasta tulla parikymmentä minuuttia ja ollaan aina rattailla liikeillä. Kotona ollaan ilman vaippaa.

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:

Meinasin noita juurikin kauppareissuille yms. En uskalla näin talvella lähteä kokonaan ilman vaippaa kun meillä kuitenkin kestää sieltä kaupasta tulla parikymmentä minuuttia ja ollaan aina rattailla liikeillä. Kotona ollaan ilman vaippaa.

Aivan - se on tietty eri, että miten sinne kauppaan mennään. Jos ulkoilette omalla pihalla niin voisittehan sillon kokeilla sitä vaipatta oloa. Tietysti: ihan sen mukaan miltä tuntuu, hyvinhän tuo teillä tuntuu sujuvan =)
Söpöt pökät BTW - toi on kiva pul-kuosi!

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:

Aivan - se on tietty eri, että miten sinne kauppaan mennään. Jos ulkoilette omalla pihalla niin voisittehan sillon kokeilla sitä vaipatta oloa. Tietysti: ihan sen mukaan miltä tuntuu, hyvinhän tuo teillä tuntuu sujuvan =)
Söpöt pökät BTW - toi on kiva pul-kuosi!

Thänks! Tykkään kans tosta ompusta ja sitä oli omissa varastoissa sopivasti jäljellä! Vaippakin onnistui aika hyvin vaikka kaava onkin ihan oma sovellus! :xmas: