Kuivaksi opettelua, auttakaas

• Viestiketjun aloittaja Santtu
  • Ensimmäinen viesti
Santtu
Meillä nyt 2v tyttö ja on ollut noin 2kk päiväkuiva. Menee itse pöntölle/potalle, sanoo pissi yms. Kaikki tuntui sujuvan kuin itsestään. Nyt sitten on "taantunut", tätä vaihetta on kestänyt jo (liian) kauan, ehkä noin 2-3 viikkoa jo. Alan olla jo valmis laittamaan vaipan taas :(
Siis tyttö pahimmillaan pissasi päivässä 2 kertaa sohvalle, matolle, 3 kertaa lattialle ja 2 kertaa tuoliinsa... Sanoo vaan pissi ja alkaa lorottaa. Tai sit sanoo,ku on tehnyt. Olen tottakai yrittäny houkutella ja ennakoida. Ei vaan suostu yleensä. Sanoo ei,ei,ei... Kerrankin tultiin ulkoa ja tyttö huutaa, ei,ei. Sitten ei tietty mee ku pieni hetki, nii pissat on matolla.Oon miettiny juoko se niin paljon nyt kuumalla, et jatkuvasti pissattaa vai onko tuo jotain et kunon pienissä vaatteisa /alkkareissa se vaan on niin helppoa pissata siihen paikkaan missä on. Toisaalta päivässä toki joitakin kertoja menee ihan ite potalle ja kaikki sujuu kuin "vanhalta tekijältä". En tosiaan ole pianostanut saatikka mitään pottakammoa ei ole. Lukee joskus kirjaa potalla ja kyllä istuu siinä, kun sinne asti vaan pääsee. On myös pöntön pienentäjä käytössä, sielläkin käy välillä.

Mitä nyt? Tuntuis niin oudolta nyt tunkee ne vaipat, mut kuinka kauan tätä voi jatkua? Ja tärkeintä, että miksi näin? Olen kuullut, et taantuminen normaalia, mutta tätä on jatkunut jo aika pitkään...

Onko muilla ollut vastaavaa? Miten hoitui? Ajan kanssako?

porkkana
meillä kans poika ollu pari kk kuiva, sekä yö että päiväaikaan, nyt on 1-2vk unohtanut koko vessan olemassa olon.. mut noin se on menny meidän muillakin, välillä tullu takapakkeja, pitää vaan muistuttaa tarpeeks.

Mulla on tuon 2,5 veen kanssa käytössä tää perinteinen "tarralla palkitaan" homma. Eli aina, kun tekee tarpeensa pottaan, saa yhden tarran tarravihkoon. Tyttö on siitä ihan innoissaan ja aika hyvin toimii. Pidän silti kyllä vielä vaippaa hänellä, koska en nyt juuri jaksa siivota pissavahinkoja pitkin kämppää... :whistle:

meillä harjottelu just meneillään ja muutama vahinko tulee päivittäin,unilla vielä vaippa,meilläkin palkinto systeemi ja muistutan potan olemassa olosta jatkuvasti,potta kulkee huoneesta huoneeseen,eli sinne missä tyttö sattuu olemaan,että muistas sen kun näkyvillä.
Tarkotus siirtää se vessaan kun alkaa harjottelu sujua.
Mä en kyl suosittele sitä vaipan takasin laittoa,huomaa kun tekee vahinkoja ni saa vaipan,onhan se niin paljon helpompi sille lapselle tehdä vaippaan kun ei tarvitse leikkejä keskeyttää et voi mennä aika kauan ennenkuin saat kuivaks jos nyt sen vaipan otat takas käyttöön,kun siis sain ainakin käsityksen että lapsi osaa pidättää ja välillä homma sujuu kuin vanhalta tekijältä.Eri olis jos ei lapsi olis vielä valmis.

ja lisään tähän vielä,eli meillä tuolit ja sohvat suojattu pyyhkeillä,helpompi niitä pestä kun huonekaluja ja harjottelun ajaks on matot siirretty sivuun.

Ei kukaan seppä syntyessää...malttia hommaan ni kyllä se siitä lähtee sujumaan ajallaanja vahingot kannattaa sivuttaa,tai ei ainakaan torua niistä vaan vaikka näyttää pottaa ja sanoa että ensikerralla sitten pottaan ja pitää muistuttaa siitä potan olemassaolosta koko ajan ja se palkkkio systeemi mun mielestä hyvä,meillä likka hoksas sen paris päiväs mut vahinkoja tosin tulee kun se ei malttas touhujensa keskellä istahtaa siihen pottaan :)

Meillä oltiin ilman housuja silloin kun opeteltiin kuivaksi. Jos oli pikkarit tai muut housut jalassa niin silloin saattoi vahinkoja sattua, mutta ilman housuja ollessa ei niitä tullut. Eli sisällä ei kannata pitää housuja kun ne tuntuvat siltä kuin olisi vaippa päällä

Santtu
Tulipa paljon vinkkejä. Kävin kyllä kaupassa, mut pahus, en muistanu ostaa niitä palkintotarroja! Joo, parasta vaan jatkaa samalla linjalla, vaipat on historiaa. Joskus pienessä mielessä vaan kytee ajatus, mutta sehän olis vaan ongelmien siirtämistä jos nyt antais periksi...
Hyvä kuitenkin et meil on muovilattiat, ettei parkettia :D

Yhteistyössä