Kuivaksi opettelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pii"

Vieras
Mitenköhän nyt kun lapsi on oppinut sisäkuivaksi, eli ei tule enää vahinkoja ja menee itse potalle jos pissattaa, niin osaakohan sitten kun lähdemme ulos ja kaupungille niin kertoa jos on pissahätä?

Mä laitoin tossa vaiheessa vaipan enää vaan esim. lentomatkoille, siellä on niin kurjaa jos sattuu vahinko. Huomasin kuitenkin, että oli turhaa, vaippa pysyi kuivana. Sinuna ehkäpä kantaisin pari varavaatekertaa mukana, enkä laittais vaippaa, varsinkin jos on riittävästi vessoja matkan varrella hädän yllättäessä.=)

[QUOTE="pii";22200512]Help! Että laitanko vaipan kun mennään ulos vai otanko vaan varavaatteet mukaan jos sattuu vahinko?[/QUOTE]

No ei välttämättä osaa tarpeeksi ajoissa kertoa. Kesällä on helppoa kun ei tule kylmä jos housut kastuu mutta syksyllä ja talvella se on petollista. Lapsella saattaa olla niin kivat leikit ulkona ettei malta kertoa vaikka olisikin housut märkänä. Vaippa voisi olla ihan hyvä vaihtoehto varulta jos on vasta oppinut potalle. Mikä muuten olikaan lapsesi ikä? Se riippuu paljon iästäkin että miten osaa hahmottaa ja kertoa.

[QUOTE="TinkaM";22200556]No ei välttämättä osaa tarpeeksi ajoissa kertoa. Kesällä on helppoa kun ei tule kylmä jos housut kastuu mutta syksyllä ja talvella se on petollista. Lapsella saattaa olla niin kivat leikit ulkona ettei malta kertoa vaikka olisikin housut märkänä. Vaippa voisi olla ihan hyvä vaihtoehto varulta jos on vasta oppinut potalle. Mikä muuten olikaan lapsesi ikä? Se riippuu paljon iästäkin että miten osaa hahmottaa ja kertoa.[/QUOTE]

Lapsi on 2 v ja 3 kk. Eilen kävimme ihan pienen lenkin ilman vaippaa ja matkalla myös leikkipuistossa laskemassa kerran liukumäkeä ja keinumassa. Kotona sitten kun tultiin sisälle niin meni ekana potalle ja pissa tuli sinne.
Mutta nyt menemme kauppoihin joten vessoja kyllä olisi siellä lähettyvillä.
No jos sitä ottaa varavaatteet mukaan ja kokeilis siten.

Kyllä mä ainkain oon laittanu pidemmille automatkoille, huvipuistoon, kaupungille jne. lapselle vaipan, koska vessaan ei kuitenkaan pääse nopesti. Kotipihassa kannattaa ensin harjoitella ilman vaippaa, koska pääsee vesaaan nopeasti.

Yhteistyössä