Kuivakakun ohjetta kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiipeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä olen käyttäny kaikissa kuivakakuissa rasvana rypsiöljyä. laittanu sitä vaan hieman vähemmän. joskus olen lorauttanu oliiviöljyäki jos ei oo muuta öljyä talossa ollu =)

Miksi sitten teet kuivakakun, tee jotain muuta, johon voi laittaa sitä rypsiöljyä, tai esim. ei margariinia ollenkaan? Vaikkapa kääretorttu: kananmunia, vehnäjauhoja, sokeria. Leivinjauheen kait sietää? Jos ei, vatkaa munia ja sokeria kunnes taatusti tulee se 8:n kun tekee vatkaimilla, -tiedät mitä tarkoitan.
Ja väliin vaikka tuoreita marjoja.

no ei oikeestaan ookaan pakko tehdä kuivakakkua. Se vaan passaisi pöydälle hyvin muiden tarjottavien joukkoon kokonsa ja muotonsa puolesta :D Ajatuksena oli tehdä mustikkakakku, mutta voin minä mustikkapiirakankin tehdä...niissäkin ohjeissa yleensä pistetään margariinia, mutta joskus kaveri oli kyl tehny rypsiöljyyn. En vaan tiiä oliko kaiken rasvan siis korvannut sillä eikä se vastaa nyt ees puhelimeen...

Alkuperäinen kirjoittaja tiipeli:
ringleader, oletko siis korvannut kaiken margariinin rypsiöljyllä?

kyllä olen. olen vaan laittanut sitä hieman vähemmän (eli esim. jos ohjeessa on 200 g margariinia niin en ole laittanut 2 dl öljyä vaan vähemmän, noin 1 - 1,5 dl koska se öljy ei jähmety).

ja ihan hyvä on tullut. tein tiikerikakutkin sillälailla jouluksi kun en ite saa syödä noita kovia rasvoja niin paljoa. ja tuli kuule muhevat tiikerikakut
:p

Yhteistyössä