Kuivahiiva-, tuorehiiva+.

• Viestiketjun aloittaja "äksy"
  • Ensimmäinen viesti
lantbönan
En ole päässyt salaisuuden perille, mikä se taika on jolla kuivahiivn saa käyttätymään kuten tuorehiivan. Joku velho varmaan sen kanssa toimeen tulee kun sitä kerran kaupassa vuosia jo on kaupattu. En vaan snaijaa.

"Epävarma"
Jaa lämmöstä on kiinni. Ajattelin tässä illaksi muutaman sämpylän pyöräyttää. Kuivahiivaakin löytyy. Nyt kokeilen taas. Yritän malttaa ja lämmitän nesteen huomattavasti sormea lämpöisemmäksi. Saas nähdä. Kertaakaan ei ole tuon kuivan kanssa onnistunut.

En ole ikinä epäonnistunut kuivahiivan kanssa, reippaasti kättä lämpimämpää vettä vain sekaan niin toimii joka kerta. Ei se mitään ydinfysiikkaa ole. Tietysti tumpulointi onnistuu jos ei lukaise mitä siinä paketissa lukee.

Mutta sinä et vissiin muutenkaan ole mikään jauhopeukalo?

Minä en muista koskaan kuivahiiva edes kokeilleeni, tuoretta on aina jääkaapissa.
Juu en todellakaan ole :D

Mutta en mä kyllä yleensä noissa leipomuksissa kämmää, vaan pikemminkin siinä semmoisessa perus safkanlaitossa. Kyllä mulla aina pullat ja sämpylät kohoaa ja hyviltä maistuu...ja aina siis teen ne kuivahiivaan.

Aikoinaan tein tuoreeseen, mutta kun leivon niin harvoin, niin se ehti aina menemään jääkaapissa piloille.

Yhteistyössä