Kuinkamonta litraa bensaa mahtuu 60l tankkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
Noh 60 tietysti ainakin, kun sen verran tänään tankkasin. Mutta siis ajoin auton mittarin eteen, eikä autonmittariin ollut edes syttynyt valoa. Eli onko mun auton bensamittari rikki vai mahtuuko 60l tankkiin paljonkin enemmän löpöä?

kyllä sinne vähän enemmän menee. Ja riippuu ihan autosta kuinka aikaisin valo syttyy.

Mun 18-vuotiaassa on 45 litran tankki ja se on todellakin 45, eikä yhtään yli. En luota bensamittariin, vaan käytän trippimittaria. kun oon ajanut 500 km, on aika mennä tankkaamaan. Eikä kannata yrittää ajaa 550 km...

Noh 60 tietysti ainakin, kun sen verran tänään tankkasin. Mutta siis ajoin auton mittarin eteen, eikä autonmittariin ollut edes syttynyt valoa. Eli onko mun auton bensamittari rikki vai mahtuuko 60l tankkiin paljonkin enemmän löpöä?

täyttöputki on yleensä pitkä (useita litroja) ja jos tankkaa korkkiin asti niin sinne mahtuu paljon enemmän mitä tankin tilavuus on.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24215346:
täyttöputki on yleensä pitkä (useita litroja) ja jos tankkaa korkkiin asti niin sinne mahtuu paljon enemmän mitä tankin tilavuus on.

Korkkiin asti tankkasin eli siis muutaman litra sinne tankkiin on vielä jäänyt. Mutta en taida kuitenkaan luottaa mittariin. Pitänee alkaa seuraamaan kilometrejä..., en vain tuossa autossa tiedä vielä paljonko ajelen tankillisella...

No mulla on takki n 40l. Mutta bensavalo syttyy, kun ajomatkaa on alle 100 km. Eli silloin tankissa on noin 5l bensaa jäljellä. Ja jos ohjekirjan mukaan tankki on 40l, mahtuu sinne silloin n 35l bensaa. Mikä tässä oli sulla se ongelma? Se että paljonko se tankki oikein vetää vai se paljonko sillä voi vielä ajaa, kun merkkivalo syttyy? Mulla voi ajaa sen noin 100 km, ajotietokone kertoo tarkemmin 50km asti, mutta mitäpä sitä turhaan ihan tyhjäksi ajamaan..

[QUOTE="hmmm";24215709]No mulla on takki n 40l. Mutta bensavalo syttyy, kun ajomatkaa on alle 100 km. Eli silloin tankissa on noin 5l bensaa jäljellä. Ja jos ohjekirjan mukaan tankki on 40l, mahtuu sinne silloin n 35l bensaa. Mikä tässä oli sulla se ongelma? Se että paljonko se tankki oikein vetää vai se paljonko sillä voi vielä ajaa, kun merkkivalo syttyy? Mulla voi ajaa sen noin 100 km, ajotietokone kertoo tarkemmin 50km asti, mutta mitäpä sitä turhaan ihan tyhjäksi ajamaan..[/QUOTE]

Mun ongelma on se, että en tiedä toimiiko merkkivalo enään ja ihmettelin sitä, että tosiaan tankkasin 60l kerralla 60l tankkiin, vaikka luulin, ettei se ole edes tyhjä.

Meidän autossa 60l tankki, ainakin ohjekirjasen mukaan. Mutta olen tankannut sinne useammankin kerran 62-63 litraa.Enkä kyllä ole tankannut mitenkään korkkiin asti. Oon tainnu mennä melko hajuilla vaan tuolloin tankille =)

[QUOTE="tankki";24219106]Meidän autossa 60l tankki, ainakin ohjekirjasen mukaan. Mutta olen tankannut sinne useammankin kerran 62-63 litraa.Enkä kyllä ole tankannut mitenkään korkkiin asti. Oon tainnu mennä melko hajuilla vaan tuolloin tankille =)[/QUOTE]
Niin ja näillä kerroilla on aina merkkivalo palanut jo jonkin aikaa.

Yhteistyössä