Kuinkahan yleinen on keskeytynyt keskenmeno? Pelottaa, rv 11...

  • Viestiketjun aloittaja ääk
  • Ensimmäinen viesti
ääk
Ja 3vk sitten tuli yhtenä päivänä ruskehtavaa vuotoa ihan hieman. Ja alussa aika paljon vatsakipuja. SEn jälkeen ei mitään vuotoa, mutta nyt viikon ajan raskausoireita ei ole oikein ollut. Pahoinvointi ja väsymys kadonneet. Viikon päästä ultra eli silloin selviää. Koitan uskotella itselleni että kun näin pitkällä ollaan niin aika todennäköisesti kaikki ok, mutta silti pelottaa jos vauva onkin kuollut mutta ei ole tullut pois..
 
Yleisyydestä en tiedä, mutta minun kokemassa keskeytyneessä raskausoireet pysyivät ihan siihen asti, kunnes kaikki raskausmateriaali tuli pois.
 
Mulla on ollut yksi keskeytynyt keskenmeno ja siinä minulla ei ollut minkäänlaista vuotoa. Menin tarkastukseen siksi, että kaikki raskausoireet (mm. järkyttävä pahoinvointi) loppui ihan yhtäkkiä. Tarkastuksessa löytyi sitten kuollut sikiö, noin rv 9. Ensimmäisessä raskaudessa, joka meni siis normaalisti loppuun saakka ja vauva syntyi, oli minulla pari kertaa vähän vuotoa alussa!
 
En mäkään tiedä yleisyydestä. Mun oireet loppu kans kahdesti ja kesken oli menny molemmissa. Kolmannella kerralla oksentelu loppui myös kuin seinään ja olin varma, että oli taas mennyt kesken, mutta ei, elävä sikiö siellä pötkötteli. Nyt ollaan menossa viikolla 24 :heart:

Tsemppiä odotteluun :hug:
 
...
Voiko joku kertoa, mikä on keskeytynyt keskenmeno? Siis tiedän kyllä mikä on keskenmeno, mutta näin asiaa tuntemattomalle tuo keskeytynyt keskenmeno kuulostaa siltä, että keskenmeno on keskeytynyt ja raskaus siis jatkuu???
 

Yhteistyössä