Kuinkahan pian ulosotto huomaa, että olen vaihtanut työpaikkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velkainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Velkainen

Vieras
Sain vielä joulukuulla palkkaa edellisestä työpaikasta ja sieltä tulleista palkoista onkin mennyt säännöllisesti ulosottoon kolmen viikon välein. Jos ulosotossa luullaan mun edelleen olevan siellä ja saavan taas tällä viikolla palkkaa. Tai sitten he voivat ajatella mun jääneen työttömäksi ja odottavan liitosta rahaa koska liiton päivärahastakin on ulosmitattu.

Kun meidän taloudellinen tilanne on sellainen, että olisi tarpeen mun koko tammikuun palkka. Sitten helmikuussa voisi taas ulosotto jatkua normaalisti. Haluan kuitenkin velat pois joten jos tammikuussa ei vielä ulosmitata niin en ala odottamaan vaan sen jälkeen ilmoitan itse ulosottoon uudesta työpaikasta.

Siinä vain olisi niin iso ero kun saisi n.400 euroa enemmän käteen... Saataisiin talous tasapainoon ja miehenkin tilanne helpottaa pian.

En osaa sanoa, mutta voisitkohan vaan pyytää ulosotosta maksuvapaan kuukauden?
Mulla on ollut maksuvapaat kuukaudet elokuu- ja syyskuu. Pitää olla vuosi edellisestä maksuvapaasta eli en saa vielä maksuvapaata.

Menee talous todella tiukille koska aloitin vasta uudessa työpaikassa ja ekaa palkkaa pitää odotella. Asuntolainan lyhennys menee aina samana päivänä kuin mun palkka tulee. On vain eri pankissa se tili mistä lyhennys menee eikä rahat siirry heti. Piti sen takia siirtää lyhennystä pari päivää eli tammikuun lyhennys menee helmikuun ensimmäinen päivä. Ja tavallaan mun pitäisi saada maksettua oma osuuteni tässä kuussa kaksi kertaa eli tammikuu ja helmikuu, että sitten olisi tilillä ajoissa rahaa kun helmikuun lyhennys menee. Eräpäivän siirto pysyvästi ei taas ole järkevää miehen palkkapäivien takia. Kun nyt saisi vain tämän systeemin rullaamaan taas normaalisti niin sitten ei ole mitään hätää.

Lyhennysvapaata ei lähdetä hakemaan koska pitäisi olla kaikkien takaajien allekirjoitukset ja menee hankalaksi koska täällä ei enää ole sen pankin konttoria. Helpommalla menisi niin, että mulla ei menisi ulosottoon tammikuussa.

No toivon mukaan on tuon 2-3kk niin ehtisin saada tammikuun palkan kokonaan. Helmikuusta kyllä sitten haluan, että alkaa taas ulosotto ettei seuraavat maksuvapaat mene kovin kauas ja saa velat joskus maksuun.