kuinkahan paljon päiväkodissa päivittelevät lasten vanhempia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästyin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja öööööö;24976816:
jollain lapsella on kolmatta päivää samat vaatteet niin pitäs jo sossuun ilmottaa.

puhutteko meistä? hyvinkin on 3pv samat farkut, ellei pissaa housuun tai tiputa ruokaa. Nyt siis kun on jo ulkona haalari päällä, niin ei sisävaatteet välttämättä likastu

Jonkun verran. Tai no mitä ite muistan kun lyhyen aikaa päiväkodissa olin joskus töissä, niin kyllä siellä tietysti puhuttiin vanhemmista (oli kesä ja päivystys joten paikalla oli paljon lapsia ja aikuisia muista päiväkodeista, ei sillä ettei tätä nyt tapahtuis muutenkin, mutta niin), mutta ei mulle jäänyt mitenkään sellasta kuvaa että siellä jotenkin erityisen paljon mun mielestä olis esim. vanhempien kasvatustyylejä tai vanhempia arvosteltu, vaan aika paljon oli sellasta mitä oli ehkä ihan hyväkin tietää. Eikä lapsilta kyllä urkittu vanhemmista. Tottakai ruokailun yhteydessä saatettiin lapsen kanssa keskustella mahdollisista kesälomasuunnitelmista tms., mutta muuten en kyllä huomannut kenenkään erityisesti urkkivan lapsilta tietoa vanhemmista.

En tiedä eikä edes kiinnosta. Kai jonkinlainen juoruilu on ihan inhimillistä, olisi tekopyhää väittää muuta.

Meillä päikkärissä lasta hoidetaan selvästi hyvin + lapsi viihtyy. Tykkää päikkärin opettajista ja hoitopaikastaan. Se on pääasia.

Mun mielestä tuollainen juoruaminen on ällöttävää. Siis että naamaa päin ollaan sitten niin mukavia ja oikeasti kuitenkin pidetään itseä alempina. Kommentoida tietenkin voi, ei sitä voi estää, mutta jos se on halveksivalla asenteella tai liioittelevaa, niin se on todella vastenmielistä. Saiskin nähdä, millaisia tarinoita meidän perheestä juteltaisiin... En ainakaan itse salaile masennustani (silloin kun mulla sitä oli, siis 20v. nyt ei ole enää) enkä puutteelisia kasvatusmetodejanikaan. Silti lapsemme ovat ihan kunnollisia ja kilttejä, eli repikööt siitä sitten vaan.

Joka paikassa juorutaan, sehän on ihan fakta. En edes kuvittele etteikö meidän pk:n hoitajat juttelisi vanhemmista keskenään, VAIKKA ovatkin oikein mukavia. Samalla tavalla kaupassa puhutaan asiakkaista selän takana, hoitoalalla potilaista ja omaisista, koulussa oppilaista ja näiden perheistä jne jne. En sano että se olisi oikein eikä suotavaa, päinvastoin. Mutta turha kuvitella muuta, näin se menee.

Joka paikassa juorutaan, sehän on ihan fakta. En edes kuvittele etteikö meidän pk:n hoitajat juttelisi vanhemmista keskenään, VAIKKA ovatkin oikein mukavia. Samalla tavalla kaupassa puhutaan asiakkaista selän takana, hoitoalalla potilaista ja omaisista, koulussa oppilaista ja näiden perheistä jne jne. En sano että se olisi oikein eikä suotavaa, päinvastoin. Mutta turha kuvitella muuta, näin se menee.

aivan varmasti menee. Suotavaa se ei ole, mutta sitä tapahtuu.

Tapahtuuhan sitä. Mä olenkin sanonut päiväkodin hoitajille että jos lapsi kertoo oikein lennokasta juttua, niin meiltä voi kysyä meneekö juttu ihan niin, koska lapsi saattaa välillä väritellä tarinoitaan tai keksiä ihan selkeitä satuja.

Naapurina toiminut pph kertoili aina juttua hoitolastensa vanhemmista ja päivitteli mm.sitä miten pappisrouvan lapsella voi olla edelleen vaipat :|

olen ollut työharjoittelussa useammassa päiväkodissa,eikä yhdessäkään ole tullut vastaan tämmöistä paitsi pakolaislapsien kohdalla muistan..ja oli kyllä aihettakin ihmettelyyn:Talvipakkasilla heillä ei ollut lapasia eikä pipoja lainkaan (järestään lainattiin niitä varavaatteista),viikonlopun jäljiltä lapset haisivat ihan todella pahalta: tupakkaa oli poltettu sisällä ja paljon!Joskus tytöllä oli toinen silmä mustana :/ mutta enhän minä,harjoittelija 18v voinut tehdä sille asialle mtn.