Kuinkahan moni äiti on oikeasti vain laiska imettämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "umbrella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 19v;24765618:
Aika jännä kyllä, ettei kukaan ollut kertonut miten kamalaa imetys voi olla, paljon on kuitenkin tuttuja ja sukulaisia, joilla pieniä lapsia. Itse en osannut edes kuvitella, että voi käydä noin...

Tämä on kyllä totta, että sitä kivusta ei sanota mitän muuta, kuin että se kestää sen viikon, kaksi. Kukaan ei kerron, miten kestää sitä kipua, onko jotain mikä auttaisi?

Onneks olet siellä etkä mun nenän edessä.
Miten mä itkinkään viikon sitä,kun vauvalla alkoi 3kk ikäisenä pahat rintaraivarit,jotka kesti kuukauden ja sen ajan joka kerta kun vauvan laittoi rinnalle,hän huusi kun tapettava ja ne silmät,voi luoja niissä silmissä oli aito pelko sitä rintaa kohtaan! ;( + taapero alkoi vauvan huutamisesta hakata omaa päätään ja stressaantu niin pahasti,että päätin lopettaa kaikkien kiusaamisen ja pullolla kaikkien elämä rauhottui ja muutti valoisammaksi.
Mutta voi kun sitä tilannetta miehelle itkin,kuinka olen epäonnistunut ja vauva inhoo mua ym.

Kiva kun lynkkaat,tulee kiva mieli tollasista v''''''päistä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 19v;24765618:
Meillä ei todellakaan ollut laiskuus syynä imetyksen lopettamiseen, vaan se että se sattui niin H*LVETISTI! Nännit vuos verta joka kerta, kun vauva oli tissillä ja sain itkien koittaa syöttää vauvaa. Rintakumikaan ei auttanut, pumppaaminen hieman helpotti.

Oli kamalaa, kun hoitajat väkisin laittoi imettämään, vaikka oli nännit verillä. Oli myös tosi "kiva" kastella rintaliivinsuojia ja koittaa repiä niitä irti, kun nännit oli niin ruvella ja jäänyt kiinni niihin suojiin. Luulen, että tuo kaikki johtui siitä, että vauvalle oli jo hampaat tulossa, kun hampaat tuli aika aikaisin.

Aika jännä kyllä, ettei kukaan ollut kertonut miten kamalaa imetys voi olla, paljon on kuitenkin tuttuja ja sukulaisia, joilla pieniä lapsia. Itse en osannut edes kuvitella, että voi käydä noin...

No mutta hyvä äiti jatkaa ja jatkaa vaikka itkien ja kärsien JUMALAUTA!!!
Huono äiti olet :mad:

:xmas:

[QUOTE="Vieras vaan";24765665]Onneks olet siellä etkä mun nenän edessä.
Miten mä itkinkään viikon sitä,kun vauvalla alkoi 3kk ikäisenä pahat rintaraivarit,jotka kesti kuukauden ja sen ajan joka kerta kun vauvan laittoi rinnalle,hän huusi kun tapettava ja ne silmät,voi luoja niissä silmissä oli aito pelko sitä rintaa kohtaan! ;( + taapero alkoi vauvan huutamisesta hakata omaa päätään ja stressaantu niin pahasti,että päätin lopettaa kaikkien kiusaamisen ja pullolla kaikkien elämä rauhottui ja muutti valoisammaksi.
Mutta voi kun sitä tilannetta miehelle itkin,kuinka olen epäonnistunut ja vauva inhoo mua ym.

Kiva kun lynkkaat,tulee kiva mieli tollasista v''''''päistä.[/QUOTE]älä ota näitä kirjoituksia täällä niin vakavasti. ihmiset on mustavalkoisia täällä, ne ei ymmärrä eikä halua ymmärtää, että kaikkien asiat ja tavat ei mene saman kaavan mukaan.

Imetin esikoista, mutta toista jouduin syöttämään pullolla, koska vauva joutui syntymän jälkeen osastolle useaksi viikoksi ja maidon tuotantoni hiipui vaikka kuinka yritin pumppailla. Muistan kun yöllä heräsin kolmatta kertaa ja nuokuin jääkaapin ovea vasten kun odottelin maidon lämpenemistä mikrossa. Kirosin itsekseni niin monta kertaa kun oli niin hankalaa. Sitten päivällä se kamala pullojen pesumaratoni ja illalla maitojen pakkaaminen jääkaappiin. Esikoisen kanssa oli niin helppoa ja LAISKAA kun sai yöllä vain ottaa vauvan viereen ja tyrkätä tissin suuhun. Ei siinä oikein aina edes herännyt, mutta tuossa jääkaappireissuilussa heräsi aina totaalisesti ja oli päivällä niiiiiiin poikki.

Ehkei kannata yleistää. Varmasti on äitejä jotka kokevat pulloruokinnan helpommaksi ja imetyksen työlääksi. Mutta myös niitä, joilta ei sitä maitoa vaan tule tarpeeksi tai on muita syitä joiden vuoksi imetys ei onnistu.
Itse en kuulu noista kumpaakaan, olen imettänyt esikoista vuoden ja kakkosta 1v 7kk. Jos joskus saan kolmannen, en aio imettää noin pitkään, tosin kakkosen kohdallakin vannoin imettäväni max. puoli vuotta... :D

Jännä juttu muuten, että on olemassa kaiken maailman imetystukiryhmiä ja oppaita, vaikka se imetyshän on maailman helpoin juttu. Mihin kukaan tuollaisia oppaita ja poppakonsteja tarvitsee? Sen kun heittää rinnan suuhun, niin homma sujuu kuin itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24765740:
Jännä juttu muuten, että on olemassa kaiken maailman imetystukiryhmiä ja oppaita, vaikka se imetyshän on maailman helpoin juttu. Mihin kukaan tuollaisia oppaita ja poppakonsteja tarvitsee? Sen kun heittää rinnan suuhun, niin homma sujuu kuin itsestään.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24765740:

:headwall:
Ehkäpä juuri siksi, että kaikilla ei onnistu vain tyyli, tissi suuhun ja lösötetään.

Tai sitten missasin sun sarkasmisi.

Viimeksi muokattu:
Itse olen esikoista imettänyt 5kk, tokaa 1,5kk ja nyt kolmatta imetin 1vuoden ei saanut lainkaan pullosta eli ei ole ollut hoidossa missään jne (tyttö nyt 1v2kk). Sen verran täytyy sanoa, että kunpa olisin kahden aiemmankin kanssa malttanut pysähtyä siihen vauva-aikaan ja antautua vain lapselle ja malttanut imettää pitkään.

Kyllä se imetys lähensi minua ja vauvaa ihan eri tavalla kuin pulloruokinta. Vauvalle ja hänen tarpeilleen herkistyy ihan eri tavalla kun malttaa sen pienen hetken olla olemassa vauvaa varten (mielestäni 1/2-1 vuotta on pieni hetki tässä elämässä).

Itse en ole mikään imetysfanaatikko, mutta kyllä imetyksessä on niin paljon positiivista että luulisin siihen viittivän hieman panostaa. Kannattaa jo raskausaikana valmistautua imetykseen mm. lukemalla esimerkiksi tiheänimun kausista jolloin luulee maidon loppuneen vaikka vauva vaan tilaa sitä valmiiksi lisää jotta se riittäisi hänen kasvavalleen kysynnälle. Tai rintaraivareista jotka eivät liity siihe, että maitoa ei tulisi tarpeeksi tai lapsi ei haluaisi rintaa syödä. vauva myös tankkaa läheisyyttä vain oleskelemalla rinnalla, joten hoskus tuntuu siltä että vauva olisi 24h rinnalla eikä tämäkään vaihe kauaa kestä.

Halusin vaan sanoa, että kun imetykseen perehtyy se usein onnistuu paremmin kuin silloin kun elää kavereilta saadun väärän tiedon luulossa ja tarjoaa vauvalle lisämaitoa ainakun hän haluaisi olla rinnalla useammin kuin kerran kolmessa tunnissa.

• Tykkää
Reactions: Empuuu
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24765689:
älä ota näitä kirjoituksia täällä niin vakavasti. ihmiset on mustavalkoisia täällä, ne ei ymmärrä eikä halua ymmärtää, että kaikkien asiat ja tavat ei mene saman kaavan mukaan.

kunhan aikaa menee,ni varmasti osaan suodattaa näitä provoja,mutta nyt tilanne on vielä arka ja herkkä,niin ärsyttää nämä aloitukset :/

Toisille imettäminen sopii toisille ei!Mulla se ei ollut mitään lehdissä hehkutettua leppoisaa sohvalla löhöilyä vauva sylissä.Maitoa olis tullu molempien kohdilla mutta molemmat lapset ei jaksannut imeä tarpeeksi että olis paino noussu. Lisämaitoa piti antaa ihan vauvan hyvinvoinnin kannalta.Toki olisin voinut pumpata,tissittää ja antaa pullosta mutta ei se oikeen varsinkaan toisen kohdalla aina ollut mahdollista. Jos sitä pulloa aina välillä antaa niin se maidontulo muuttuu aika pian.Niin se vaan on.Jokaisella on varmaan omat syynsä miksi ei imetä.Turha sitä on kenenkään ruveta arvostelemaan.Ihan vain sektio synnytyskin tuottaa imetykselle omat haasteet.Esikoinen oli korvike vauva ja oli ensimmäistä kertaa kipeänä(pientä nuhaa) vajaa vuoden ikäsenä.Että kai siihen äidin ja vauvan omat vastustuskyvytkin vaikuttaa.Itse ainakin arvostan pulloäitejä ja imettäviä!!Molemmat ovat ainakin mun silmissä tasa-arvossa.

Musta on ok vaikka lopettaiskin imetyksen ihan sama mistä syystä mut turhan paljon tuntuu olevan niitä äitejä joita ei huvita nähdä vaivaa imetyksen eteen (mikä sekin musta ihan sama) mut kitisee silti ympäri kyliä ku ei muka maitoo tuu, eikä sit ota apua ja vinkkejä kuuleviin korviinsa... Musta parempi lopettaa se imetys jos ei hyvältä tunnu mut ei sitä tarvi sit teeskennellä et "voi voi ku maito ei riittänyt"...

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24765639:
siis turha enää toitottaa, että perhepeti on vaarallinen. musta vaarallista on nukkua niin että vauva imee, siinä se voi helpostikin tukehtua

Siis häh? Miten vauva voi imemiseen tukehtua? En ole ikinä kuullut moista. Meillä on molemmat lapset yöimetetty noin, edelleen ovat ihan elossa. Yöllä kun heräsivät, autoin rinnan suuhun ja jatkoin unia. Vauva söi mitä söi, irrotti otteensa ja joko käänsi kylkeä tai jäi rinnan vierelle tuhisemaan.

[QUOTE="vieras vaan";24765785]kunhan aikaa menee,ni varmasti osaan suodattaa näitä provoja,mutta nyt tilanne on vielä arka ja herkkä,niin ärsyttää nämä aloitukset :/[/QUOTE]:hug: onneksi mä olen täällä jo oppinut, että kaikkea ei kannata ottaa itseensä. ja että täällä ei herkkä pärjää näiden mammojen parissa

Siis häh? Miten vauva voi imemiseen tukehtua? En ole ikinä kuullut moista. Meillä on molemmat lapset yöimetetty noin, edelleen ovat ihan elossa. Yöllä kun heräsivät, autoin rinnan suuhun ja jatkoin unia. Vauva söi mitä söi, irrotti otteensa ja joko käänsi kylkeä tai jäi rinnan vierelle tuhisemaan.

Hmm.. minä kun luulin, että niitä vauvoja pitää röyhtäyttää aina syönnin jälkeen??

Tänään en osaa lukea yhtään sarkastista viestiä tai nämä on niin huonosti kirjoitettu, etten niitä tajua onko se tottai vai sarkasmiksi tarkoitettu.

Yhteistyössä