Kuinkahan kauan voi mennä että työkkäri saa aikaiseksi lausunnon..?

Kun odottelivat työtodistusta, sitä ennen ei kuulemma lausuntoa. No todistuksen toimitin, siellä omissa tiedoissa lukee että toimitettu mutta lausuntoa ei ole tehty...ja voiko olla etteivät "hyväksy" todistusta, siinä kun ei lue päättymisen syytä?
Kurjaa tämä odottelu, koko ajan vaan mennään syvemmälle suohon :/
 
niinpäti niin
siis se on sen verta hidas laitos jotta!!mutta soittele perään niin voipi vähän saada nopeutettua.minä odottelen kans tässä lausuntoo kolmatta viikkoa.....
 
Vielä tietoa/kokemuksia? :attn:
Alkaa jo hirvittää, mitä tässä voi tehdä :(

Ja ennen kuin joku vääräleuka tulee huutamaan että menisit töihin, niin voin sanoa että tämän aktiivisemmin en pysty enää hakemaan; hakemuksia lähtee päivittäin monia...se ei tähän hätään auta, kun ei mistään saa rahaa :'(
 
vieras
Kyllä ne mulla on tehnyt lausunnon siltä istumalta kun oon toimittanut työtodistuksen ja kyllä mulle ainakin on tullut työtodistukseen myös päättymisen syy. Viimeisin työtoditus on joulukuun lopulta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Masis harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
miksi siinä ei muuten syytä lue...? varmasti haluavat sen just tietää, ettet ole itse irtisanoutunut
Sitä ei vaan kuulemma nykyään laiteta, en tiedä sitten mutta tuotapa juuri pelkään :|
Sitähän ei saa automaattisesti laittaa, mutta sun pitää se itse pyytää siihen ja se on juuri se mitä työkkäri tarvitsee. Ja jos on toimikuntaan mennyt niin siellä käsittelyaika on 30 päivää toimittamisesta. Ja nyt koska sitä päättymisen syytä ei ole niin varaudu että sulle tulee ns. lisäselvityspyyntö asiaa koskien.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Masis harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
miksi siinä ei muuten syytä lue...? varmasti haluavat sen just tietää, ettet ole itse irtisanoutunut
Sitä ei vaan kuulemma nykyään laiteta, en tiedä sitten mutta tuotapa juuri pelkään :|
Sitähän ei saa automaattisesti laittaa, mutta sun pitää se itse pyytää siihen ja se on juuri se mitä työkkäri tarvitsee. Ja jos on toimikuntaan mennyt niin siellä käsittelyaika on 30 päivää toimittamisesta. Ja nyt koska sitä päättymisen syytä ei ole niin varaudu että sulle tulee ns. lisäselvityspyyntö asiaa koskien.
Voi ei...olipa muutenkin kummallinen todistus, siihen oli merkitty että olen ollut harjoittelija vaikka ihan "normaali" työsuhde meillä käsittääkseni oli :/
eli vieläkin siis kituutellaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MasennusOnTäyttäTotta:
Voi ei...olipa muutenkin kummallinen todistus, siihen oli merkitty että olen ollut harjoittelija vaikka ihan "normaali" työsuhde meillä käsittääkseni oli :/
eli vieläkin siis kituutellaan...
Harmillista tosiaan. :hug:
Melkein kannattaa olla siihen työnantajaan yhteydessä ja pyytää erillinen todistus päättymisen syystä ja toimittaa se sitten lisäksi sinne työkkäriin/toimikuntaan.
 

Yhteistyössä