Kuinkahan kauan menee ennen kuin ulosotto huomaa, että olen töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yh-äiti"

Vieras
Kesätöissä kun olen ollut niin huoletta on voinut olla kaksi kuukautta töissä eikä ole mennyt ulosottoon senttiäkään. Nyt valmistunut ja töitä on pidemmäksi aikaa. Ajattelin, että en heti ilmoita mitään koska haluan saada talouden vähän tasapainoon ennen kuin alan lyhentämään velkoja. Ihan turha tulla moralisoimaan ja haukkumaan koska velkani korkoineen aion maksaa viimeistä senttiä myöden koska haluan puhtaat tiedot. Pitää vain ensin saada pieni hengähdystauko kituuttamiseen opiskelujen jälkeen.

Eiköhän kannattaisi olla sinne päin itse yhteydessä ja sopia niistä maksuista.
Ehdotat, että aloitat vaikka lokakuussa omatoimisesti maksamaan.
Silleen siis, etteivät peri palkasta suoraan
Ja ehdota itse X summaa, niin voit saada maksettua vähemmän per kk, kun mitä menis, jos suoraan ulosmittaavat.

Täälläpäin jos ei itse ilmoita niin menee 1/3 heti kun huomaavat. Jos itse ilmoitat niin menee 1/3 suojaosuuden ylittävästä osasta. Itse soittaisin samantien ja kertoisin.

Sitäpaitsi on täällä työnantajapuolella vittuunnuttavaa selvittää sitten ulosotolle näiden edesottamuksia, jotka ei ite hoida mitään asioitaan... Kyllähän ne yhteyttä ottaa. Tulee sitten kyllä äkkiä mieleen että tota en ainakaan ikinä enää palkkaa.

Sitäpaitsi on täällä työnantajapuolella vittuunnuttavaa selvittää sitten ulosotolle näiden edesottamuksia, jotka ei ite hoida mitään asioitaan... Kyllähän ne yhteyttä ottaa. Tulee sitten kyllä äkkiä mieleen että tota en ainakaan ikinä enää palkkaa.

Miten ison työnantajan yksittäinen osastonhoitaja voisi tietää kenellä on ulosotossa maksettavaa? Osastonhoitaja valitsee työntekijät ja tekee työsopimukset, mutta palkanlasku on aivan eri paikassa ja eri ihmisillä.

nykyään niitä lyhennyksiä ei saa enää itse sovittua, tai toki isommiksi kuin mikä ulosoton ohjeistus on. Että sinällään turha soitella ja toivoa hyvää diiliä, vähintään sen haluavat mitä lain mukaan saavat viedä.

Ja tosiaan, pari kuukautta keskimäärin menee, että saavat tiedon. Ja ensimmäiset lyhennysvapaat saa pitää vasta, kun on vuoden maksanut säännöllisesti velkaa kuukausittain pois.

[QUOTE="a p";28664818]Miten ison työnantajan yksittäinen osastonhoitaja voisi tietää kenellä on ulosotossa maksettavaa? Osastonhoitaja valitsee työntekijät ja tekee työsopimukset, mutta palkanlasku on aivan eri paikassa ja eri ihmisillä.[/QUOTE]

tai sitten jos on pieni firma ja yrittäjä itse toimii pomona, sihteerinä, siivoojana ja ovenavaajana...

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28664844:
tai sitten jos on pieni firma ja yrittäjä itse toimii pomona, sihteerinä, siivoojana ja ovenavaajana...

Juu siis mieheni on juurikin tällainen pientyönantaja. Ja kyllä, hän on näitä kironnut.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28664844:

Mun työnantaja on iso kunnallinen työnantaja. Eikö se käynyt yhtään selväksi viestistäni jota lainasit? Siis tämän ketjun aloittajan viesti jota lainasit.

[QUOTE="Yh-äiti";28663301]Kesätöissä kun olen ollut niin huoletta on voinut olla kaksi kuukautta töissä eikä ole mennyt ulosottoon senttiäkään. Nyt valmistunut ja töitä on pidemmäksi aikaa. Ajattelin, että en heti ilmoita mitään koska haluan saada talouden vähän tasapainoon ennen kuin alan lyhentämään velkoja. Ihan turha tulla moralisoimaan ja haukkumaan koska velkani korkoineen aion maksaa viimeistä senttiä myöden koska haluan puhtaat tiedot. Pitää vain ensin saada pieni hengähdystauko kituuttamiseen opiskelujen jälkeen.[/QUOTE]

anteeksi nyt arvoisa aloittaja mutta ei tästä aloitusviestistä kyllä millään tavalla käy ilmi että työnantaja on iso kunnallinen...

Yhteistyössä