Kuinkahan helpolla nilkka murtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Klonkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Ai teillä on noin pitkät matkat :/ Toi pompottelu on kyllä tylsää, ymmärrän hyvin ettei huvita lähteä. Onko sulla idealisidettä tai sideharsoa kotona, saisit napakan paketin siihen?

Ei mitään :(

NO voih. Mut miten olis roudarinteippi - sukka jalkaan ja vedät päälle muutaman kierroksen roudarinteippiä ;)

Ainoo teippi,mitä löytyi oli sitä tavallista ohutta matta teippiä...

eieieiei :D saat siihen viel jonkun verenkiertohäiriön aikaseks :whistle:

saatko sä millään konstilla suoraan lähetettä sinne lääkäriin missä kuvataan? ettei tarvii mennä siihen toiseen? jos kerran varmaks tietää et kuvata täytyy? pääsetkö sä sinne millään? tai saatko sinne pidemmälle kaveria?

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:

saatko sä millään konstilla suoraan lähetettä sinne lääkäriin missä kuvataan? ettei tarvii mennä siihen toiseen? jos kerran varmaks tietää et kuvata täytyy? pääsetkö sä sinne millään? tai saatko sinne pidemmälle kaveria?

En usko, että sais suoraa lähetettä. Täällä on sairaanhoito erittäin byrokraattista verrattuna Suomeen. Tasokin on ihan jotain muuta :| Mä nyt viel odotan sen 40 mín, et pääsee soittaan tonne läheiselle terkalle ja sit ehkä sinne käymään...

En usko, että sais suoraa lähetettä. Täällä on sairaanhoito erittäin byrokraattista verrattuna Suomeen. Tasokin on ihan jotain muuta :| Mä nyt viel odotan sen 40 mín, et pääsee soittaan tonne läheiselle terkalle ja sit ehkä sinne käymään...

no voi hitto. saatsä otettua kuvaa siitä jalasta? mä näkisin kuvan perusteella mikä siin on :D

no voi hitto. saatsä otettua kuvaa siitä jalasta? mä näkisin kuvan perusteella mikä siin on :D

Se ei näytä oikeestaan miltään. Vähän se on turvonnut, vaikka onkin ollut jo yli tunnin kylmäkääreessä. Nyt vaan alkoi kipu palata, kun linkkasin vessassa käymään. En edes varannut jalalle painoa, mutta silti :kieh:

Yllättävän herkästi nilkka kyl saattaa mennä :( Mulle sattu taannoin pienoinen liukastuminen ja nilkka jäi alle häijyyn asentoon. Tulos: Pohjeluu poikki, pari muuta hurtumaa, kaikki mahdolliset nivelsiteet venähti. Nyt o jalassa rautaa ja vajaa kymmenen ruuvia. Oli hidas paranemaan nivelsiteiden takia, luu parani paljon nopsempaan... Tän seurauksena jalasta häippäs asentotunto, jalkaholvit laski ja liikkuvuus enään 80% verraten toiseen jalkaan. Ei kivaa...

kaivoin tollasen kirjanmerkeistä, lueppa tuo

http://www.pulssi.fi/print.php?newsitem=1104310641

Pelottelet mua :o

en pelottele :/ kun se pitäis tutkia ihan oikeesti. jos se on taittunut ja rappusissa oot sen kaatunut, se on voinu mennä vaikka kuinka pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pumpuli-81:
Yllättävän herkästi nilkka kyl saattaa mennä :( Mulle sattu taannoin pienoinen liukastuminen ja nilkka jäi alle häijyyn asentoon. Tulos: Pohjeluu poikki, pari muuta hurtumaa, kaikki mahdolliset nivelsiteet venähti. Nyt o jalassa rautaa ja vajaa kymmenen ruuvia. Oli hidas paranemaan nivelsiteiden takia, luu parani paljon nopsempaan... Tän seurauksena jalasta häippäs asentotunto, jalkaholvit laski ja liikkuvuus enään 80% verraten toiseen jalkaan. Ei kivaa...

Oho, sullahan pahasti kävi. :o

Allekirjotan kyllä täysin ton, että helposti tuo nilkka ottaa itteensä. Toissa talvena liukastuin " vain vähän" ja oikeasta nilkasta 3 luuta poikki... Korjaamiseen tarvittiin pari leikkausta, kasa ruuveja 4 kuukautta saikkua. Nyt nilkka on ihan ok, tosin on paksumpi kuin toinen nilkka ja sellaiseksi kuulemma jää. Myös leikkausarvet on mulla tosi rumat ja näkyvät.
Toivottavasti selviää sun nilkan kohtalo!

kaivoin tollasen kirjanmerkeistä, lueppa tuo

http://www.pulssi.fi/print.php?newsitem=1104310641

Pelottelet mua :o

en pelottele :/ kun se pitäis tutkia ihan oikeesti. jos se on taittunut ja rappusissa oot sen kaatunut, se on voinu mennä vaikka kuinka pahasti.

kyl mä käyn siel terkalla, älä huoli :)

Alkuperäinen kirjoittaja Riine:
Alkuperäinen kirjoittaja Pumpuli-81:

Oho, sullahan pahasti kävi. :o

Allekirjotan kyllä täysin ton, että helposti tuo nilkka ottaa itteensä. Toissa talvena liukastuin " vain vähän" ja oikeasta nilkasta 3 luuta poikki... Korjaamiseen tarvittiin pari leikkausta, kasa ruuveja 4 kuukautta saikkua. Nyt nilkka on ihan ok, tosin on paksumpi kuin toinen nilkka ja sellaiseksi kuulemma jää. Myös leikkausarvet on mulla tosi rumat ja näkyvät.
Toivottavasti selviää sun nilkan kohtalo!

Mulle tuli jo tammikuussa nilkan kanssa 4v täyteen, eli tuollaiseksi jää. Mullakin paljon paksumpi kuin toinen ja pari ruuvia on kivasti luun päällä ettei pysty käyttään mitään kenkii jos on vartta. Mutta kyllä tohon on jo tottunut :) Ja sen kans pärjää...