kuinkahan äkkiä pääsis lääkäriin/gynelle nyt?

• Viestiketjun aloittaja pcos-missy
  • Ensimmäinen viesti
pcos-missy
mulla on nyt tosi pahana toi monirakkulatauti. alka olla joka päiväisiä kipuja ja isolla alueella. pitäisikö kunnolla huolestua ja yrittää päästä ultraan/tsekattavaksi? söin aiemmin jasmin-pillereitä että oireet pysyi hallussa, mutta lopetin kolmisen kuukautta sitten. sen jälkeen tuli ylimääräiset kuukautiset pari viikkoa edellisistä ja sen jälkeen ei mitään. raskaana en ole. vähän pelottaa lähteä tutkimuksiin jos kerrotaankin että pitää jotakin leikata pois enkä voi saada enää lapsia. :(

pcos-missy
no jospa koitan heti aamusta sitte soitella, kun kotikaupungin arvauskeskus on auki vain 8-16 ja naapurikaupungin sairaalaan on paha lähteä kun ei ole autoa ja lapsilleki pitäs sitte jotain keksiä. täytyy kai sinnitellä. vaan kun on vähän niin että kun tuonne tk.n soittaa niin sieltä aletaan utelemaan että "kuinkas kiireinen juttu tämä nyt oikeastaan on? jaa se on pitkäaikainen vaiva? sittenhän tämä ei kuulu päivystykseen vaan laitetaan sinut jonoon. 1-2 kk on jono." ja sitten tulee aika 3-4 kuukauden päähän. olen siellä jo muutenkin jonossa näiden ja muiden vaivojen takia. en viitti ees kokeilla yksityisiä kun kuitenkin saa kauhistua sitä laskua. vakuutus puuttuu. alkaa nää kivut nyt kyllä olla ajoittain semmosia että melkein tuntuu kuin ois synnytys meneillään.

"mmm"
Siellä voi olla nestekysta, joka kipuilee. Ovat tavallisia pco:ssa.. Ja jos kiertokin sekaisin, sekin viittaa tuohon keltarauhaskystaan. Odotahan vaan kun se puhkeaa, sitten vasta kipeä olet. Jos kivut ovat kovat, ei se auta muu kuin mennä päivystykseen. Julkisella puolella ensin pitää jonottaa tk:seen ja sitten vielä polille eli siinä voi muutama kuukausi vierähtää. Mä kyllä sinuna kaivaisin kuvetta ja menisin yksityiselle. Lääkäri+ultra voi tosin olla sen 150 euroa mutta sitten ainakin tietää, mikä siellä kipuilee ja olisko siihen saatavissa nopeastikin apua. Samaan aikaanhan voi olla julkisella jonossa..

Yhteistyössä