kuinka yleistä tuhruvuoto on?

Hei!

Haluaisin vähän kysellä, että kuinka monella täällä on ollut raskauden alussa tuhruvuotoa eli kuinka yleistä se on. Itse olen ihan alussa, viidennellä viikolla, ja tänään on tullut vähän vaaleanpunaista tuhrua. Vatsaa nippailee, kuten kuukautisten alkaessa ja tietysti mielessä on, että keskenköhän menee..

Jos tämä menee kesken, niin osaako joku sanoa, että onko tarvis mennä lääkäriin vai voimemeko vain normaalisti jatkaa yritystä?

Kiitollinen vastauksista!
 
Mulla oli vuotoa viikoilla 5,7 ja 13. Alkoi punaisena ja muuttui päivän mittaan ruskesksi ja oli noilla alkuviikoilla kokoajan mankkamaisia tuntemuksia. Jos vuoto alkaa kovana ja tulet kipeäksi niin kaikki tulee todennäk ulos ja ei tarvi käydä gynellä, luonto on hoitanut hommansa.
Toivotaan nyt kuitenkin että sulla olisi samalaista vuotoa kun mullakin ja raskaus jatkuu, otahan iisisti ja lepäile. :hug:
Hormonihirviö 22+1
 
Miulla oli myös tuhruvuotoa raskauden alkuviikoilla, olisko ollu viikolla 6 ja 8, en muista tarkkaan. Viikolla 11 rupesin vuotamaan ihan urakalla, vessan lattia oli veressä, ja sairaalassa lääkäri oli varma, että kesken meni. Ultrassa todettiin, että vauvalla ei ollutkaan mitään hätää :) Istukka oli ripsahtanut reunasta, mutta vuoto tyrehtyi. Vuosin tuhruvuotoa seuraavat 3 viikkoa ja sen jälkeen raskaus on jatkunut normaalisti *koputtaa puuta* Nyt ollaan viikolla 25 :) Profiilissa meiän tytyn kasvokuva 4D-ultrasta :heart:
 
Kiitos näistä kirjoituksista! Minulla alkoi ruskea vuoto torstaina joka kesti vuorokauden verran, vähän lohduttaa kun kuulee ettei välttämättä mikään ole pielessä, menen kuitenkin varmuuden vuoksi ultraan jo keskiviikkona...

Saara ja Inkku 5+3
 
En tiedä, kuinka yleistä tuhruvuoto on, mutta minulla on tullut ruskeaa vuotoa jo kolme viikkoa. Tätä ennen oli viikko taukoa ja sitä ennen tuli viikon verran. Etkö sinä SaaraX ollutkin myös lapsettomuuspuolelta? IVF-ketjusta? Minä tulin myös sieltä.
No, tosin, en tiedä mistä vuoto johtuu. Kävin viime torstaina pikaultrassa ja pikkuinen voi ainakin silloin hyvin. Oikea lääkärineuvola on keskiviikkona, toivon todellakin, että vuodon syy selviää silloin ja että pikkuisella olisi kaikki hyvin.
Sara ja pikkuinen 10+1 (toivottavasti)
 

Yhteistyössä