Kuinka vanhat lapset vielä pitää "välikausivaatteita"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja f
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

f

Vieras
Miten teillä? Koulujen ohi kun ajelee niin järkiään noilla lapsilla (ehkä noin 3 luokkalaisia?) on pelkkä takki päällä. Mietinkin nyt, että kuin kuin isoille ootte vielä ostanu ihan takin + housut tai missä vaiheessa ootte ruvennu ostamaan pelkästään takin?

Meillä kyllä vielä 4 luokkalainen poika pitää kuten myös hänen kaverinsa. Monet tytöt ei kuulemma pidä kuin farkkuja ja takkia. Tosin täällä on kaikilla vielä toppahousut ja takki.

No ei tulisi mieleenkään, että lapsella ei olisi ulkovaatteita. Vastaus on että ostan varmasti housut ulkotakkiin niin kauan kuin vaatteita lapselle ostan. Toki en minäkään aina joka tilanteessa ulkohousuja jalkaani pistä, vaikka ehkä takki on päällä.

Kyllä meidän perheessä on ulkovaatteet ihan aikuisillakin.

Toki kouluun koulualiset menevät ennen pikkulapsia farkuissa ja takissa, mutta kyllä ihan yläkoululaisillekin on ulkoiluhousut ostettu.

Toisella tai kolmannella luokalla on siirrytty ostamaan vaatteet urheiluliikkeistä riippuen siitä kuinka nopeasti on vanhat, esikouluaikaiset reimatecit, ticketit yms jääneet pieniksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No ei tulisi mieleenkään, että lapsella ei olisi ulkovaatteita. Vastaus on että ostan varmasti housut ulkotakkiin niin kauan kuin vaatteita lapselle ostan. Toki en minäkään aina joka tilanteessa ulkohousuja jalkaani pistä, vaikka ehkä takki on päällä.

Mä taas mietin, et mitä järkeä niitä on ostella jos niitä ei käytetä? Pisti vaan silmään kun todella harvalla oli välitunnilla ulkohousuja jalassa, pelkät takit vaan. Eikä täällä todellakaan mitenkään lämmin ole ja lunta vielä vaikka kuin paljo. ap

Kyllä meillä teineilläkin on ulkoiluvaatteet. Ei niissä kyllä kouluun enää mene, paitsi urheilupäivinä. Eli ostetaan myös "välikausivaatteet" varmaan niin kauan kun heille vaatteita ostetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä taas mietin, et mitä järkeä niitä on ostella jos niitä ei käytetä? Pisti vaan silmään kun todella harvalla oli välitunnilla ulkohousuja jalassa, pelkät takit vaan. Eikä täällä todellakaan mitenkään lämmin ole ja lunta vielä vaikka kuin paljo. ap

Eivätkö teillä lapset kouluikäisinä enää ulkona liiku? Kävelyllä, retkellä metsässä, pelaamassa liikuntatunnillla ulkona? Vai tarkoitatko, että vain hyvällä kelillä ulkona eli verkkahousut riittää?

Eivätkö teillä lapset kouluikäisinä enää ulkona liiku? Kävelyllä, retkellä metsässä, pelaamassa liikuntatunnillla ulkona? Vai tarkoitatko, että vain hyvällä kelillä ulkona eli verkkahousut riittää?

Mun lapset ei niin isoja vielä ole ja SIKSI KYSNKIN! Kun kokulun pihalle katsoessani tein sen havainnon, ettei niillä lapsilla ollut ulkohousuja *takoo takoo*

Vastailin aiemmin jo jotain.
Meillä käyttävät niin kauan kuin on märkää. Sitten kun kaikki lumi on sulanut ja maa kuiva eikä ole sateinen ilma niin voivat mennä pelkässä ulkotakissa (ja sisähousuissa/farkuissa). Minä en anna sotkea ja kastella sisävaatteita tahallaan niillä pitää koulussa olla kuitenkin koko päivä. Ei ole edes tuo 4 luokkalainen valittanut että pitää ulkohousut laittaa. Ja 2 luokkalainen vielä vähemmän.

No mulla on kutosluokkalainen, ja kyllä mä sille ostan välikausivaatteet, housuja käyttää toki vähemmän kuin takkia, mutta pistää kyllä päälleen, kun kelit viilenee. Mutta tiedän kyllä kokemuksesta, että jopa ekaluokkalainen viilettää pihalla mielummin pelkissä verkkareissa kuin ulkohousuissa, vaikka kuinka on sanottu, ja vaikka ei tarkenisikaan.

Mun lapset ei niin isoja vielä ole ja SIKSI KYSNKIN! Kun kokulun pihalle katsoessani tein sen havainnon, ettei niillä lapsilla ollut ulkohousuja *takoo takoo*

No ei mullakaan ole kouluikäistä, mutta tuntuisi hullulta, että kouluaika olisi se, kun lopetettaisiin ulkoileminen. Mutta tietysti, jos perheet eivät harrasta ulkoilemista, niin silloin voisi kuvitella, että ulkovaatteitakaan ei osteta.

Yhteistyössä