Kuinka vanhaa ruokaa syötte?

Kiroileva siili

Aktiivinen jäsen
05.03.2007
2 763
1
36
Eli jos on jääkaapissa ollut jne. Mä oon ite tosi tarkka ja vaikka ei ois pilalle mennyt, niin muuttuuhan se ruoan maku pikkuhiljaa siellä jääkaapissa eikä tee mieli sellasta syödä.

Tuli vaan mieleen, kun kaveri kertoi syöneensä viikon jääkaapissa
ollutta riisiä :x Kyllä mä oisin jo uudet riisit keittänyt.. :whistle:

Vaikee ihan noin aikoja heittää, joskus syöty esim.pata- tai kastikeruokaa neljäkin päivää, minusta ne vaan paranee kun jääkaapissa seisoo :whistle:

Ulkomuoto jos alkaa muuttua tai väri/haju, niin eipä sellaista kaiketi kukaan enää syö :x

erittäin harvoin meillä seisoo jääkaapissa 3 päivää vanhempaa ruokaa. kyllä se yleensä tulee syötyä ennen sitä pois. joskus saattaa jäädä vaikka perunoita pidemmäksikin aikaa ja jos näyttävät vielä kelvollisilta niin paistan ne pannulla ja syötän miehelle. :D

Minä valmistan iltapäivällä aina ruokaa sen verran, että seuraavana aamupäivänä ei tarvi tehdä ruokaa, vaan lämmittää sitä edellistä. Helpottaa aivan kauheesti tätä kotiäidin arkea. Olen huomannut, että lapset voi niin paljon paremmin kun saa kaks lämmintä ruokaa.

Mutta kysymykseen. En syö ruokaa kuin noin 2 vuorokautta vanhaa. Mutta esim. soppa säilyy helposti puoli viikkoa jääkaapissa. Mutta tietenkin on tärkeä huoletia, ettei ruokia lämmitetä kuin kerran ja jäähdytys on tapahtunut pian.

No minä syön herkästi aina tuoreinta, mitä tarjolla ja siksi ruuat vanhentuu ja menee pilalle :( Siis jos vaikka entistäkin leipää on jäljellä, saatan silti ottaa tuoretta, vasta ostettua... Mutta maidoissa yms. olen tosi tarkka, että se missä vanhin päiväys, käytetään ensin. Ja vielä seuraavanankin päivänä päiväyksestä voi käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhlaaja:
Mutta maidoissa yms. olen tosi tarkka, että se missä vanhin päiväys, käytetään ensin. Ja vielä seuraavanankin päivänä päiväyksestä voi käyttää.
näin meilläkin..aina olettanut,että jokainen juo/syö pois lähipänä parasta ennen päiväystä olevat..