Kuinka vaikeaa voi olla tulla raskaaksi??

• Viestiketjun aloittaja v***ttaa
  • Ensimmäinen viesti
v***ttaa
Perkule!! Miten se voikin olla niin pirullisen vaikeaa.. :kieh: Nyt äkkiseltään laskettuna ollaan yritetty yli kaks vuotta!! Mies ei vaan saa aikaseks mentyä lääkäriin, mut on tutkittu eikä mitään häikkää löydy.. Kyllä muakin pelottaa, että mieheltä ei yhden ainokaistakaan siittiötä löydy, mut ois se kuitenkin kiva tietää että onko tässä mitään mahiksia!! Kauanko teillä on mennyt raskautumiseen? Onko se tapahtunut ihan luomusti vai hoidoilla?

tilhi
ekan kerran napsahti toisesta yrityskerrasta, mutta toista ei sitten onnistuttu tekemään.. vaikka siis ilman ehkäsyä oltiin melkein vuos.. ja kyllä mä niitä ovis testejäkin tein..

vieras
Me yritettiin vähän päälle 2-vuotta ja luomusti sitten tärppäsi :) Se on kai vaan se ajoitus. Me välillä pöllyytettiin peittoja kuukauden jokaisena päivänä, välillä ovistestejen mukaan, lopulta se sitten vaan tärppäsi, kun vähiten odotti :D Onnea yritykseen!

minimii
meillä meni esikosta 10kk ja toinen alkoi 2kk esikon syntymästä. itse huomasin esikon kohdalla, että kun elämään tuli muutakin kun se lapsen teko (muutto ja uusi työ) niin sitten raskauduin..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me yritettiin vähän päälle 2-vuotta ja luomusti sitten tärppäsi :) Se on kai vaan se ajoitus. Me välillä pöllyytettiin peittoja kuukauden jokaisena päivänä, välillä ovistestejen mukaan, lopulta se sitten vaan tärppäsi, kun vähiten odotti :D Onnea yritykseen!
Kiitos tästä, nämä vastaukset antaa toivoa, että jotain mahdollisuuksia ihmeeseen ois! :) En usko, että me edes haleuduttais mihinkään koeputkihedelmöityksiin tällä hetkellä joten pakko odottaa, että luomusti jotain tapahtuisi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näin meilläkin. Lopulta se kuukauden ainoa sinnepäin homma tuotti tuloksen :D Joskus se napsahtaa kun sitä vähiten miettii ja odottaa.

minni
Meillä meni jotain 3 vuotta kun yritttiin tulee jos tulee menetelmällä. Ja sit kävin itse tutkimuksissa, ei syytä. Mies ei lämmenny asialle vielä, siihen meni vielä aika pitkä aika ennen kun oli asian kanssa sinut:) Eli nyt oltu reilu vuosi oikeesti hoidoissa, 2 inssiä tehty ja syksyllä jatketaan rankemmilla hoidoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja v***ttaa:
Perkule!! Miten se voikin olla niin pirullisen vaikeaa.. :kieh: Nyt äkkiseltään laskettuna ollaan yritetty yli kaks vuotta!! Mies ei vaan saa aikaseks mentyä lääkäriin, mut on tutkittu eikä mitään häikkää löydy.. Kyllä muakin pelottaa, että mieheltä ei yhden ainokaistakaan siittiötä löydy, mut ois se kuitenkin kiva tietää että onko tässä mitään mahiksia!! Kauanko teillä on mennyt raskautumiseen? Onko se tapahtunut ihan luomusti vai hoidoilla?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
täällä kans raskautunut neljästi liki ajatuksesta.En uskalla olla ilman ehkäisyä laisinkaan...
Joo mun äiti on kans superhedelmällinen, mut tasan ei käy onnenantit..:( Mut hyvä vaan, ettei tää oo jokaisen ongelma!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Meillä meni jotain 3 vuotta kun yritttiin tulee jos tulee menetelmällä. Ja sit kävin itse tutkimuksissa, ei syytä. Mies ei lämmenny asialle vielä, siihen meni vielä aika pitkä aika ennen kun oli asian kanssa sinut:) Eli nyt oltu reilu vuosi oikeesti hoidoissa, 2 inssiä tehty ja syksyllä jatketaan rankemmilla hoidoilla.
Onko mies nyt tutkittu? Löytyikö syytä? Toivottavasti teillekin se pieni suuri ihme tapahtuu sitten syksyllä!:)

joo
Ekaa lasta tehtiin tekemällä 2,5 vuotta... Kunnes sattui tulemaan semmonen yrityskuukausi, ettei edes tasan oviksen aikaan peittoja heiluteltukaan, vaan paria päivää ennen ovista. Luulin siis täysin, etten siinä kierrossa vois mitenkään tulla raskaaksi. Yllättäen erittäin säännölliset menkat jäikin tulematta ja sain kauan kaivatun plussan testiin. Luulen että stressi siitä että tulis raskaaksi oli liian kova ja siksi en raskautunut aiemmin :(

Toinen raskaus saikin alkunsa parin kuukauden kuluttua ehkäisyn lopettamisesta.

Vieras
Meillä yritettiin 3 vuotta esikoista, matkalle mahtuu myös km. Minä kävin tutkituttamassa itseni ja mitään olennaista vikaa ei löytynyt, seuraavaksi olisi ollut miehen vuoro mutta sitten tulinkin raskaaksi ja saimme ihanan tytön. Tyttö syntyi sektiolla ja sektion aikana lääkäri löysi minulta molemista munasarjoista endometrioosin. Siinä syy miksi raskautumiseni oli niin vaikeaa.

Nyt toinen on yrityksen alla, tulinkin helposti raskaaksi mutta n. 5 päivää sitten sain keskenmenon. Nyt yritetään selvitä siitä ja sitten uudelleen yrittämään kakkosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
täällä kans raskautunut neljästi liki ajatuksesta.En uskalla olla ilman ehkäisyä laisinkaan...
Joo mun äiti on kans superhedelmällinen, mut tasan ei käy onnenantit..:( Mut hyvä vaan, ettei tää oo jokaisen ongelma!
Ei se aina ole vain toisen asia...
Tuo on vaikee juttu.
MÄ niin mieluusti lähetän sulle raskausonnee täältä!!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nyt pamahtaa kyllä plussa sulle!!!!
ps.mussa on noidan vikaa... ;)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja memeni:
Meillä meni 2,5 vuotta. Olin jonkin verran alipainoinen ja lääkärin neuvo oli lisää painoa ja vähemmän liikuntaa! Kymmenen kiloa se lopulta vaati.
Mulla on ollut joskus kiertohäiriöitä tai oikeastaan kuukautiset tuli n.4 kertaa vuodessa alipainon takia. Mut nyt oon kyllä jo yli 5 vuotta ollut normaalipainoinen ja kiertokin on saatu tasoittumaan hormoonien avustuksella.

ap kirj
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Onko mies nyt tutkittu? Löytyikö syytä? Toivottavasti teillekin se pieni suuri ihme tapahtuu sitten syksyllä!:)

ap
Ei se aina ole vain toisen asia...
Tuo on vaikee juttu.
MÄ niin mieluusti lähetän sulle raskausonnee täältä!!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nyt pamahtaa kyllä plussa sulle!!!!
ps.mussa on noidan vikaa... ;)
Kiitti!:) Jospa sitten juhannuksessa ois taikaa!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo :
Ekaa lasta tehtiin tekemällä 2,5 vuotta... Kunnes sattui tulemaan semmonen yrityskuukausi, ettei edes tasan oviksen aikaan peittoja heiluteltukaan, vaan paria päivää ennen ovista. Luulin siis täysin, etten siinä kierrossa vois mitenkään tulla raskaaksi. Yllättäen erittäin säännölliset menkat jäikin tulematta ja sain kauan kaivatun plussan testiin. Luulen että stressi siitä että tulis raskaaksi oli liian kova ja siksi en raskautunut aiemmin :(

Varmasti se stressi on suurin syy.. Mä oon vielä tämmönen mulle-heti-kaikki-nyt -tyyppi joten odottelu ei oo mun juttu.. Pakko se on vaan taipua, kun ei mahdollisuuksia anneta..:/

vieras
Eka lapsi tärppäsi kolmannella yrityskerralla, ja tärppäsi siis heti kun lopetin stressaamasta asiasta. Ekat kaksi kiertoa oli asia koko ajan mielessä. Kolmannessa kierrossa asia ikäänkuin unohtui, kun yhtäkkiä ovulaatiopäivänä hokasin, että hei pitäis varmaan jotain tehdäkin. (petipuuhiin siitä sitten) ja kaksi viikkoa, niin tein plussatestin.

Toisesta lapsesta oli heti asenne tulee sitten kun tulee ja kuinka ollakaan tärppäsi heti ekasta kierrosta.

Nyt kolmas yrityksessä ja yrityskerta kaksi lähti juuri käyntiin...

c

Varmasti se stressi on suurin syy.. Mä oon vielä tämmönen mulle-heti-kaikki-nyt -tyyppi joten odottelu ei oo mun juttu.. Pakko se on vaan taipua, kun ei mahdollisuuksia anneta..:/

Stressi harvoin on lapsettomuuden syy, toki voi olla selvästikin mikäli aiheuttaa kiertohäiriöitä mutta...
Ja väkisten stressaamista on mahdoton lopettaa, aiheuttaa vain lisästressiä.

xx

Kannattaisi tutkia se mies, tulos kun ei välttämättä naurata.
Jos taas hyviä tuloksia, se varmasti laskee stressiä =)

Yhteistyössä