Kuinka vähän on PAKKO käydä neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puolessa välissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puolessa välissä

Vieras
Mä en enää jaksa meidän neuvolantätiä. Siis se on AINA, ihan joka kerta, vähintään 20min myöhässä. Viimeksi odotin yli tunnin. Täti myös aina sopii ajan ja soittaa parin päivän päästä et se aika ei sovikaan. Mulla on melko tiukka aikataulu, työt, miehen työt, esikoisen hoitoajat, opiskelu, eli en voi ihan millon tahansa sinne mennä. En millään edes jaksaisi yrittää sopia niitä aikoja kun se on sellaista säätämistä. Eli mietin jos en kävisi enää ollenkaan? Sen pissan voi käydä itse katsomassa kun siltä tuntuu ja varaisin toki ajan jos olisi jotain mikä huolestuttaa...

Neuvolassa ei ole pakko käydä, mutta saadakseen äitiysavustuksen (raha tai pakkaus) on lääkärissä käytävä ennen 4. raskauskuukauden loppua. Siihen käy muukin lääkäri kuin neuvola.

Saadakseen vanhempainpäivärahoja on käytävä synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa.

Raskaudenseurannan voi hoitaa myös yksityisen kätilön kautta. En minäkään käynyt kertaakaan neuvolassa. Koko paikka ällötti sen jälkeen, kun sain keskenmenon ja siellä ei asiaan reagoitu mitenkään. Heidän mielestään raskaus jatkui, mutta yksityislääkärin ultrassa ei löytynyt mitään. Se riitti minulle heidän ammattitaidostaan.

Nyt lapsen 2-vuotistarkastusta ei ole tehty, koska meillä oli kunnia saada samanlainen säätäjä, kuin teillä neuvolantätiksi. Mulla meni hermo ja sanoin, että nyt riittää veivaus. Puuttuvat rokotukset kävimme hakemassa yksityisestä lastenneuvolasta. Kohta on luvassa 3-vuotistarkastus... jänskättää pääsemmekö vastaanotolle.

Alkuperäinen kirjoittaja puolessa välissä:
Mä en enää jaksa meidän neuvolantätiä. Siis se on AINA, ihan joka kerta, vähintään 20min myöhässä. Viimeksi odotin yli tunnin. Täti myös aina sopii ajan ja soittaa parin päivän päästä et se aika ei sovikaan. Mulla on melko tiukka aikataulu, työt, miehen työt, esikoisen hoitoajat, opiskelu, eli en voi ihan millon tahansa sinne mennä. En millään edes jaksaisi yrittää sopia niitä aikoja kun se on sellaista säätämistä. Eli mietin jos en kävisi enää ollenkaan? Sen pissan voi käydä itse katsomassa kun siltä tuntuu ja varaisin toki ajan jos olisi jotain mikä huolestuttaa...

Sulla taitaa olla meidän neuvolan täti. Vanhempi rouva joka sählää, ihan mukava, mutta AINA vähintään 20min myöhässä. Paras oli kun viime raskaudessa mulla oli kerran aamun eka aika- ja ajattelin että kerrankin pääsen ajoissa ja sieltä suoraan töihin, no eikös tätsy ollut sitten tuplabuukannut ja istuin siellä reilut puolituntia odotellen kun joku 16v. oli hakemassa ehkäisyneuvontaa arghhh...

Yhteistyössä