Kuinka vähällä rahalla pärjää kuukauden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kertokaa!

Vieras
Ja kyse VAIN rahasta mikä menee ruokakauppaan.
Ajattelin pitää pienen testi kuukauden ihan mielenkiinnosta, että kuinka pienellä sitä vois elää. Syvempi tarkoitus on saada rahaa enempi säästöön =)

Niin, miten on arvon leidit? Kuinka pienen rahasumman varaan 4:ksi viikoksi?

Ja niin, 2 aikuista ja yks lapsi talossa.

hahaa me ollaankin yhessä vaiheessa jouduttu elää pelkällä noin sadalla eurolla ja meitä oli 2 aikuista ja yks lapsi tosin kyllä silloin oli vauva mutta kuiteski

Heh, no ei aivan mene. Mutta paljon kuitenki n.600euroa/kk. Rakasta ruoan laittoa ja laitan aina jotain uutta. Meillä ei syödä ns. tavallista ruokaa, mihin minä lasken mm. makaronilaatikot ja yleensäkin meillä ei syödä makaronia, perunaa, jauhelihaa....jne. Paljon laitan kiinalaista, mexicolaista, thai, kreikkalaista, aasialaista. Ja ikävä kyllä erilaisiin ruoka-aineisiin uppoaa yllättävän paljon rahaa. Kun haluan tehdä kaikki alusta loppuun itse. en paljoa ostele valmis kastikkeita, maustekastikkeita.

minä ole oikein hädän tullesa pärjäänyt kuukauden 100e.
Mellä tosin oli kaapissa kuivatuotteta ja jonkun verran pakkasessa tavaraa. sillä rahalla söi kuusi ihmstä kaksi kertaa pävässä ruuan , aamupalan ja iltapalan. Leivoin itse sämpylötä. tein keittoja ja puuroja , laatikoita ruuaksi. salaaatia tai hedelmiä et tosin tällä rahalla saa mutta jostakin on pakko tinkiä joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Heh, no ei aivan mene. Mutta paljon kuitenki n.600euroa/kk. Rakasta ruoan laittoa ja laitan aina jotain uutta. Meillä ei syödä ns. tavallista ruokaa, mihin minä lasken mm. makaronilaatikot ja yleensäkin meillä ei syödä makaronia, perunaa, jauhelihaa....jne. Paljon laitan kiinalaista, mexicolaista, thai, kreikkalaista, aasialaista. Ja ikävä kyllä erilaisiin ruoka-aineisiin uppoaa yllättävän paljon rahaa. Kun haluan tehdä kaikki alusta loppuun itse. en paljoa ostele valmis kastikkeita, maustekastikkeita.

Vaikka me joudumme ostamaan kalliimpia lihoja,kalaa ja paljon hedelmiä, vihanneksia ja rasvatomia tai väähärasvaisia tuotteia( usein ovat sydänmerkktuotteita) ei saada silti noinpaljoa menemän ruokaan rahaa.Meidän on pakko miehen terveyden takia olla tarkkoja mitä syömme, siis vain vähärasvaista ruokaa. Lihassakin saa olla ENINTÄÄN 7%rasvaa, joten jauhelihankin on oltava Paistijauhelihaa.
Käytämme paljon kalaa, yleensä lohta tai seitiä

kun ruoan tekee alusta asti itse,se on halvempaa kun valmiina ostaminen.. meillä menee ruokaan 400? kuukaudessa ja meitä on 4,tosin yksi on vasta 10kk ikäinen. kaikki tuotteista ostan kevyenä,mikä on kalliimpaa kun sama rasvaisempi tuote. vihanneksia menee. perunaa ei käytetä vaan kasviksia. makaronia jos laitan niin se on ehdottomasti tummaa. jos tahdotte säästää seuraa tarjouksia. se ehkä vie enemän aikaa mutta rahaa säästyy. lidl on myös edullinen paikka. itse en siellä juuri käy,mutta kun on käyty saa puolet edullisemmin.

Yhteistyössä