Kuinka usein

• Viestiketjun aloittaja papa?
  • Ensimmäinen viesti
papa?
Moi!

papakokeesta täällä on keskusteltu paljonkin ja kysyisinkin kuinka usein papa tulisi tehdä? Itse lopetin pillerit n. 3 vuotta sitten eikä sen jälkeen ole tullut tarkastuksissa käytyä, silloinkin ennen tulos oli aina se puhtain ja olen ollut koko ajan samassa parisuhteessa. Tiedän että nyt olisi aika mennä taas, mutta se on yksi maailma inhottavimmista asioista...

Oletteko muuten käyneet YTHS:llä papakokeessa ja miten homma siellä pelasi?

Tiia
Minä kävin reilu kuukausi sitten yths:llä papakokeessa. Tai itseasiassa menin keskustelemaan ehkäisyn vaihdosta, ja samalla lääkäri otti papa-kokeen ja tarkisti rinnat. Minusta asiallista ja nopeaa toimintaa, ei tarvinnut erikseen varata toista aikaa näytteen ottamista varten.

Lääkäri kertoi, että papa-näytteet lähetetään helsinkiin tutkittavaksi, joten tulokset tulevat n. 1kk:n kuluttua. Varasin lääkäriltä soittoajan ja lääkäri soitti ja kertoi tulokset ja samalla muisti kysyä vielä et miten on mennyt minipillereiden kanssa, onko oireet vähentyneet (kiukkuisuus ja muu).

juuli
Täkäläisellä YTHS:llä papan otto tapahtuu ihan yleislääkärin toimesta. (Ei tarvitse varata aikoja mihinkään labraan tms., ja yleislääkärin vastaanotto on vieläpä ilmainen.) Usein pillerireseptin uusimisen yhteydessä. Täällä reseptin voi joka toinen vuosi uusia terveydenhoitajan kautta, ja joka toinen vuosi tehdään sisätutkimus ja otetaan papa.

Yhteistyössä