Kuinka usein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylpyyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2-3 kertaa viikossa. Alkuun pari kertaa, nyt kun ikää on tullut vauvalle lisää ja, kun kiinteitä syödään on kolmas kylpykerta usein tarpeen, kun koko poika on välissä puurossa;)

Alusta asti ollaan käytetty kylpyvedessä apteekin Seba medin vauvojen kylpyöljyä ja nyt käytössä on myös Oriflamen vauvojen kylpyöljy, jolla voi pestä myös hiukset.

Meilläkin käydään yleensä vain kaksi kertaa viikossa kylvyssä ja joskus saattaa toinenkin kerta jäädä väliin. Päivittäin tietty pestään pyllyä, käsiä ja kasvoja.

Tyttöä käytetään sauna/suihkussa tai kylvyssä kerran viikossa, joskus kaksikin kertaa. Päivittäin pestään kasvot, kainalot, korvantaustat, kädet, varpaat..ja tietysti pyllyä (koko alavartalo) pestään useasti päivässä (syvä allas jossa peppupesu tapahtuu niin että tyttö seisoo altaassa). Siinä tulee kyllä joskus huuhtastua koko tyttö paitsi tukka :-)
Iho hyvä-ei tarvitse mitään aineita, eikä punoita.

Oikestaan nuo suihku tai kylpykerrat ei kerro kauheasti mitään kun on tuo syvä allas...

meillä neuvolassa sanottiin,et voi kylvettää useammin kun tytöllä on niin hyvä ja vahva iho.Kylpyöljyä tietty laitetaan veteen ja rasvataan jälestäpäin koko iho.

Meillä tyttö on 9 kk ja käy suihkussa joka toinen päivä. Mitään pesuaineita ei käytetä. Silloin tällöin pestään ainun pesunesteellä hiukset. Tosi hyvä iho tytöllä.

Meille sanottiin laitoksella että jos iho kestää niin saa kylvettää vaikkaa joka päivä. Ja niin me ollaan tehtykkin ja hyvin on iho kestänyt. Veteen laitan välillä ( en aina) Natusanin kylpyöljyä. enkä rasvaa ollenkaan ihoa. Ja hyvin on iho kestänyt. Ei ole kuiva ollenkaan eikä ole punoittanut. Vauva nauttii kylpyhetkistään todella paljon ja aikansa molskittuuan on aivan valmis menemään nukkumaan.

Meillekin sanottiin, että kerta viikossa riittää, mutta useammastakaan kerrasta ei ole haittaa ja näkeehän sen ihosta, ettei ole haittaa ollut. Joka toinen päivä on käyty ja isä tykkää laittaa öljyä veteen. Itse en ole kuin kerran itse ollut ns. pääkylvettäjä enemmän niinkuin isompikätisen isän hommia. Kumpikin kyllä ollaan aina hommassa mukana, valelemassa vettä ja pesemässä päätä yms. Kun kerran koko perhe nauttii, niin kylvetään usein. =)

Ensimmäisten parin kuukauden aikana kylvetettiin joka kolmas päivä, ja sen jälkeen joka ilta. Ne synnytyssairaalan ohjeet koskevat lähinnä vastasyntynyttä. Ei sitä vauvaa tarvitse koko ikää hoitaa niiden synnärin ohjeiden mukaan.

Joka päivä tietenkin, kyllä noi suomen neuvolan tädit on ihme jengiä... ? Montako kertaa viikossa itse kävisit kylvyssä jos sinulla olisi vaipat 24h/vrk hautomassa pyllyä ? Kosteusvoiteet on keksitty sekä kylpyöljyä veteen jos vauvan iho on kuivakka. Lisäksi joka iltainen kylpyhetki rauhoittaa vauvan kivasti yöunille. Ihme jengiä...vai säästättekö te vedessä..

No ei tod joka päivä =) Ei vaan jaksa, mun mielestä se on niiiin vaivalloista. kaks kertaa viikossa yritetään muistaa. Mitään pesuainetta ei olla koskaan käytetty, muistakaahan, mitä enemmän käytätte pesuainetta ja varsinkin rasvaa, sitä enemmän iho niihin tottuu ja jää ""riippuvaiseksi"". Ainoa rasva mitä meillä on käytetty on peppuun joskus pepantenia.

Meillä on alusta asti kylvetty kerran viikossa (joskus väliä ollut reilu viikko).Iho on todella hyvä,joskus lisään kylpyveteen öljyä useimmiten en.Ihoa en ole koskaan rasvannut.Vaipanvaihdon yhteydessä olen aina pessyt pepun vedellä.Mutta koskaan ei ole ollut minkäänsortin iho-ongelmia,vaikka vauvalla muuten herkkä iho onkin.

mita h...vettia...kerran viikossa vauvan kylvetys. Missa esihistoriallisella kaudella te siella suomessa oikein elatte. Ok, yksi aideista tunnusti omaksi laiskuudekseen etta ei jaksa kylvettaa vauvaa kuin kerran pari viikossa, HAPEISITTE !! oleppa itse suihkuttelematta joka paiva...mita tulee sitten siihen kaupunkilegendaan etta ei voi kylvettaa vauvaa joka paiva kun sen iho kuivuu...ihan pelkkaa bull shittia koko stoori ja taman varmasti allekirjoittavat kaikki ne aidit jotka todella ""viitsivat"" kylvettaa vauvansa joka paiva. Minusta se on paivan kohokohta, on jotain touhua vauvalle, han nauttii siita, ja sen jalkeen pukea puhtaat vaatteet paalle, rasvailla ja hieroa vauvaa josta han myos nauttii suunattomasti. Teilla kerran kaks viikossa kylpevilla jaa kyll aivan yksi aivan ihanan laheinen hetki vauvan elamasta kokematta. Mutta eihan sille mitaan voi jos aiti ei jaksa......mielumminko sitten kannat sita itkevaa kaaroa kuin etta nauttisit hauskan kahdenkesken hetken kylpyhuoneessa ?

höpöhöpö-juttuja. meillä kylvetetään n. 2 kertaa viikossa, ja ihan puhdas lapsi on. vaipan vaihtojen yhteydessä kun pesee alaosaston, niin ei minusta tarvi koko ajan olla suihkussa/kylvyssä. ei sitä voi noin suoraan itsensä pesuun verrata, kun vauvathan ei hikoile kuten aikuiset. ja turhaa minusta sekin, että pesee ensin joka päivä, ja sit joutuu rasvaileen ihoa aina kylvyn jälkeen. parempi kai se niin on, että ei turhilla kylvyillä kuivata ihoa.

Kyllähän sitä takapuolta pestään monen monituista kertaa päivässä!!
Meillä kylvetään n. kahdesti viikossa ja joka ilta putsataan kainalot, kädet, kaula ja kasvot.

Itsekään en käy koko suihkussa välttämättä joka päivä koska minulla on todella herkkä iho.. johtuisiko siitä että silloin neuvottiin kylvettämään joka päivä kun minä olin vauva...

No, eihän aikuisillekaan suositella suihkua joka päivälle. Siis miksi lapsenkaan pitäisi peseytyä päivittäin. Suomessahan nuo iho-ongelmat ovat lisääntyneet ja yhtenä syynä on liian usein tapahtuva peseytyminen. Tietty pylly pestään päivittäin, mutta muuten on ihan turhaa päivittäin käydä pesulla. Ja läheisyyttä on muutakin, kuin kylpyhetkellä.

Laitampa nyt minäkin lusikkani soppaan... :) Näyttää olevan aika tulen arka aihe. Meillä kylvetään myös noin kerran tai kaksi viikossa. Joka päivä kyllä putsataan naama ja kaulapoimut, yms. Taitaa riippua myös vauvan iästä tuo kertojen harvuus. Meillä tyttö 2kk. Ei vielä sotketa soseilla itseämme.
Itsekin käyn suht harvoin suihkussa, siis en todellakaan joka päivä!! Johan sitä olisi ihan korppu jos joka päivä kävisi suihkussa... ;) Mutta kuten sanottu, jokainen tavallaan. Eihän toisaalta tuollainen pieni vauva joka ei vielä edes liiku mihinkään sotke itseään. Toki ymmärrän jos nauttii siitä kylvettämisestä, että kylvettää useammin. Itse jotenkin koen kylvettämisen hankalaksi. En ilmeisesti saa oikein otetta vauvasta ja muutenkin hankala saada kaikki paikat puhtaaksi yhdellä kädellä.
No mutta tästä saisi näköjään kunnon riidan aikaiseksi. Kaikki me varmaan kuitenkin tehdään asiat niin kuin hyväksi näemme...

Meillä kylvyssä käydään 1-2 kertaa viikossa, päivittäin pestään koko alavartalo (ne kauheat laardipoimut eivät kovin helposti pysy muuten puhtaana) ja vanulapuilla lisäksi naama, korvantaukset, kädet, kainalot jne. Samoin päivällä vaipanvaihdon yhteydessä aina pylly. Tyttö on 2kk eikä sotke itseään vielä ruoalla tai muutenkaan.

Nimimerkille ""siis what"" voin todeta, että kylpy (tai muukaan peseminen, pukeminen tai vaipanvaihto yleensä) ei ole todellakaan mikään lämmin yhdessäolon hetki vauvan kanssa, kun tyttö huutaa naama punaisena niin että kylppärin seinät raikuu. Niin kauan kylvyssä on kivaa kun vaan huljutellaan lämmintä vettä, mutta kun pitäisi ihan pestäkin niitä poimuja..:(

1-2 krt / vko kylvyssä. muuten pesuja kyllä tosiaan useammin, mutta lavuaarissa. ei se meidän vauvan peppu ole välittänyt siitä onko pesu ammeessa vai lavuaarissa juoksevan veden alla. mutta jalkojen iho on pysynyt parempana kun ei käydä kylvyssä päivittäin.

en käytä pesuaineita. vauvan iho siis on kuiva, ehkä jopa atooppinen. tästä syystä en käytä edes kylpyöljyä (esikoisella pahensi asiaa). pelkkä vesi riittää meillä. nyt ( 8,5 kk) alkaa tukkaa olla jo sen verran, että sitä täytynee alkaa pikapuoliin pestä muullakin kuin vedellä.

Yhteistyössä