Kuinka usein vietätte miehen kanssa aikaa ilman lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja Diipis
  • Ensimmäinen viesti
kaksi kertaa ollaan oltu mieheni kanssa ilman lasta. Kerran elokuvissa ja syömässä. Lapsi mummon hoidossa n. 5h Ja toisen kerralla käytiin jouluostoksilla silloin mummon hoidossa n.1,5h. Kerran menin kaupoille ihan yksin. Silloin poika mummon hoidossa n.1h ja pari kertaa oon käväissyt lastentarvike kirpparilla n. 30min/kerta ja on sillo ollut isänsä kanssa.muuten omaa aikaa ei ole oikeastaa ollenkaan. No päikkäri aikaan ja illalla kunhan saa pojan nukkumaan ajoissa. =) Tällä hetkellä olen kotiäitinä. :heart:
 
vieras
Iltaisin, kun lapset nukkuu. Ollaan töissä, siinä se kummankin oma aika oikeastaan on... Kahdestaan ollaan oltu viimeksi ennen lapsia, ei meillä ole lähellä lapsenvahteja.
 
Rukoilijasirkka
Tietty aina kun ne nukkuu. Lisäksi töissä. Sitten ihan varsinaisesti johkin mennään keskimäärin ainakin kerran viikossa, joskus parikin kertaa. Se on ihanaa.
 
Lapsi on suunnilleen kerran kahdessa kuukaudessa yökylässä yhden yön verran isovanhemmilla ja sit hänen pappa käy viemässä ulos jotain 2-3 kertaa viikossa muutaman tunnin ajan että silloinkin on yhteistä aikaa ilman että lapsi olisi kotona... Yleensä ollaan kotona, katsellaan leffoja, pelataan... Ei käydä missään.

Omaa aikaa on viikossa suunnilleen 4h kun mies ja lapsi on miehen vanhempien luona käymässä.

Kotona olen lapsen kanssa.
 
Päivittäin 1-2h sen jälkeen kun tyttö 1v2kk mennyt nukkumaan klo 22 ja 24 välillä

Mitä yleensä silloin teette?

Mä röhnötän nojatuolissa ja roikun netissä,mies on toisella koneella ja piirtää ja kattoo ehkä siinä samalla seinfeldiä tai 70s showta

Missä lapset ovat ja kuinka kauan?

Tyttö nukkuu 6-12h/yö.Jos lapsi hoidossa jollain niin sit on kyse 2-24h.Jos tyttö yön pois kotoa,sitten saatan käydä parilla baarissa tai mies ukkoporukalla saunomassa.Tai tylsästi ollaan vaan kotona ja katotaan leffa tai tapellaan.

Entä paljonko vietätte viikossa muuten omaa aikaa ilman lapsia siis tarkoitan yksinänne, ei miehen kanssa ?

ekan vuoden aikana taisin olla yksin kotona 4 kertaa sillai että mies otti tytön mukaansa ja meni jonnekin.Nykysin oon yksin km 3krt/kk,yleensä ½-2h

Kerro myös oletko kotiäiti vai töissä.

Kotiäiti olen

ps.jos voidaan olla kahdestaan niin se on kyllä kaikkea muuta kuin seksiä mitä yhdessä tehdään..tai erikseen. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Diipis:
Mitä yleensä silloin teette?
Missä lapset ovat ja kuinka kauan?
Entä paljonko vietätte viikossa muuten omaa aikaa ilman lapsia siis tarkoitan yksinänne, ei miehen kanssa ?
Kerro myös oletko kotiäiti vai töissä.
Haluan vain verrata omaan tilanteeseeni, kaipaisin omaa aikaa ja aikaa miehen kanssa, mutta en oikein tiedä mitä varsinkaan yksin tekisin ja minne menisin..
Omaa aikaa 8 tuntia päivässä, palkka juoksee. Eli töissä olen. Tosin en ole ollenkaan varma, kummassa pääsee helpommalla: kotona lasten kanssa vai töissä...
Miehen kanssa "laatuaikaa" ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Yleensä muksut on silloin mummolassa (mun vanhemmilla) yökylässä. Enimmäkseen tehdään ihan tavallisia asioita: saunotaan, nukutaan ja ehkä jos oikein huimaksi heittäydytään, saatetaan olla sillai. Yhden yön yökylässä ovat ehkä kerran 5-6 viikossa, koko viikonlopun ehkä 2 kertaa vuodessa. Miehen vanhemmille saadaan muutamaksi tunniksi näiden lisäksi jos tarvii hoitaa asioita, esim. viimeeksi käytiin pesukonekaupoilla ja huonekaluliikkeessä.
 
Me käydään molemmat duunissa.
Iltaisin on yhteistä aikaa, paitsi miehen aikaisella aamuviikolla ku menee lasten kaa samaan aikaan nukkumaan.
Jutellaan, katsotaan telkkaria, lueskellaan, juodaan viiniä...
Lapset yökylässä n. kerran / 2kk silleen et käydään miehen kanssa esim. leffassa, syömässä, kutsutaan kavereita tai ollaan jossain hippaloissa.
Kesällä oltiin pisimmillään melkein 3 viikkoa niin et lapset oli isovanhempien kaa mökillä.

Omaa aikaa mulla ilman perhettä on arkipäivät duunissa, joskus iltaisin käyn yksin jollain kaverilla, kirjastossa, ostoksilla, käveleen tms.

Lapset 7v ja 3v8kk
 
se riippuu. Monta kertaa kuukaudessa joskus ja joskus on taas monen kuukauden väli..mutta aika usein..itse pääsen olemaan joskus viikonkin yksinään kun ukko pojan kanssa eri paikkakunnalla 500km päässä mummolassa..(siis anopilla ja mun mummolla käyvät) Että aika paljon käyvät siellä varsinkin nyt kun työtön on lapsen isä ja minäkin..Ja täällä taas hoitaa äiti aIna yleensä kun kysyn..ja myös ukko sillonkun ite lähen baanalle tms..Myös isomummi asuu 30km päässä ja hoitaa mielellään.En vaan nykypäivänä viitti vanhaa ihmistä vaivata..Mutta näin meillä,. :heart:
 
noo
Iltaisin on toki yhteistä aikaa, mut silleen, että lapsi mummolassa, niin olisko 5kertaa vuodessa. Viedään siis lapsi mummille, ollaan kotona, käydään leffassa tai syömässä tai pubissa ja nukutaan aamulla pitkään:)
Omaa aikaa silloin kun tarviin, yleensä käyn silloin uimassa. Töissä olen 3-vuorossa, joten mulla on omaa aikaa myös silloin, kun on iltavuoro. Lapsi on kuitenkin vietävä jo lounaalle ja päikkäreille hoitoon ja työt alkaa vasta klo 14. Silloin olen yleensä kaupungilla jos en tee kotihommia.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja Diipis:
Mitä yleensä silloin teette?
Missä lapset ovat ja kuinka kauan?
Entä paljonko vietätte viikossa muuten omaa aikaa ilman lapsia siis tarkoitan yksinänne, ei miehen kanssa ?
Kerro myös oletko kotiäiti vai töissä.
Haluan vain verrata omaan tilanteeseeni, kaipaisin omaa aikaa ja aikaa miehen kanssa, mutta en oikein tiedä mitä varsinkaan yksin tekisin ja minne menisin..
En vietä aikaa kotoa pois paitsi töissä ollessa.

Miehen kanssa on vietetty yhteistä aikaa noin 2 kertaa vuodessa. syödään jossain hyvin ja kalliisti. ja koko ajan mietin että miten tytötkin nauttisivat. ovat esteetikkoja ja hyväm ruoan ystäviä.

Lähes aina kotona siis.

v
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Diipis:
Mitä yleensä silloin teette?
Missä lapset ovat ja kuinka kauan?
Entä paljonko vietätte viikossa muuten omaa aikaa ilman lapsia siis tarkoitan yksinänne, ei miehen kanssa ?
Kerro myös oletko kotiäiti vai töissä.
Haluan vain verrata omaan tilanteeseeni, kaipaisin omaa aikaa ja aikaa miehen kanssa, mutta en oikein tiedä mitä varsinkaan yksin tekisin ja minne menisin..
Noin 1-2 x vuodessa 1-2 yötä. Lapset ovat silloin mummolassa, eivät ota mielellään lapsia hoitoon, ovat itse vielä työelämässä. Menemme jonnekin hotelliin tai muualle kotoa pois, lähinnä vaan rakastellaan, käydään syömässä hyvin, elokuvissa ja sellaista.
Me vuorotellaan miehen kanssa lastenhoidossa, mulla on 3-6 tuntia viikossa ikiomaa aikaa, silloin käyn ystävien kanssa syömässä tai lenkkeilemässä tai urheilemassa ja harrastamassa. Olen työelämässä.
 
vierailija
Ei olla viime vuosina oltu kahdestaan muuten kuin edellisen lapsen tehdessä syntymää. Ja sekin hetki jäi synnärillä lyhyeksi kun pikkuinen syntyi vauhdilla. :) Oon kotiäitinä ja lasten kanssa lähes aina. Kaupassa käyn toisinaan itsekseni, mutta yleensä nekin asiat hoidan lasten kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mä oon niiiiin kade kaikille jotka saa lapset hoitoon useammin kuin muutaman kerran vuodessa. kyllä sitä yhteistäkin aikaa tarvitsee, tai muuten ollaan pelkkiä kämppiksiä. Tää arki on niin hektistä useamman lapsen kanssa.
Ja minä niille jotka saa edes muutaman kerran vuodessa :/
 
Melkein joka viikonloppu tyttö menee mummolaan. Kaksi mummoa ihan kilpailee että milloin saavat. Viipyy yleensä kaksi yötä, joskus vain yhden. Joskus mennään mukana.

Yleensä me pelataan täällä kahdestaan ja katsellaan telkkaria. Joskus harvoin käydään leffassa tai syömässä ulkona. Muutaman kerran ollaan otettu viiniä tms.

Ihan omaa aikaa ei juuri ole. Iltaisin kun tyttö nukkuu tehdään mitä halutaan kotosalla, mutta kumpikaan meistä ei juuri harrasta mitään kodin ulkopuolella. Hyvin harvoin vietetään esim. iltaa kavereiden kanssa, kun heistä juuri kukaan ei asu lähettyvillä.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Diipis:
Mitä yleensä silloin teette?
Missä lapset ovat ja kuinka kauan?
Entä paljonko vietätte viikossa muuten omaa aikaa ilman lapsia siis tarkoitan yksinänne, ei miehen kanssa ?
Kerro myös oletko kotiäiti vai töissä.
Haluan vain verrata omaan tilanteeseeni, kaipaisin omaa aikaa ja aikaa miehen kanssa, mutta en oikein tiedä mitä varsinkaan yksin tekisin ja minne menisin..
Ei meillä ole ollut varsinaista kahdenkeskistä aikaa varmaankaan noin kuuteen vuoteen. Suurin piirtein sen verran on aikaa meidän edellisestä irtiotosta ilman lapsia. Olimme silloin elokuvissa ja lapset olivat sen kolmisen tuntia isovanhemmilla hoidossa, meidän kun piti ajella naapurikaupunkiin elokuviin. Lapset siis nyt 9,5v, 6,5v ja 2,5v.

Omaa aikaa mulla on noin 8h päivässä, kun opiskelen päätoimisesti (olen yliopistolla, lapset hoidossa/koulussa).
 

Yhteistyössä