Kuinka usein vietätte miehen kanssa aikaa ilman lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja Diipis
  • Ensimmäinen viesti
Diipis
Mitä yleensä silloin teette?
Missä lapset ovat ja kuinka kauan?
Entä paljonko vietätte viikossa muuten omaa aikaa ilman lapsia siis tarkoitan yksinänne, ei miehen kanssa ?
Kerro myös oletko kotiäiti vai töissä.
Haluan vain verrata omaan tilanteeseeni, kaipaisin omaa aikaa ja aikaa miehen kanssa, mutta en oikein tiedä mitä varsinkaan yksin tekisin ja minne menisin..
 
Huoh
Meillä tytön mummo asuu 10km:n päässä, ottaa aina lauantaisin tytön hoitoonsa siksi ajaksi kun me SIIVOTAAN! Siinäpä se kahdenkeskinen aika sitte onki :( Mummo/t ei/vät hyväksy sitä kun riepoteltaisiin jossain viihteellä esim. kahdestaan. Noh, kotona ollaan oltu. Tyttö nyt 1v3kk.
 
Lex
Töissä olemme samassa työpaikassa. Työaikana tietysti vietämme aikaa yhdessä ilman lasta, sekä työaikojen puitteissa silloin kun lapsi on hoidossa. Emme tee aina samaa vuoroa emmekä edes samassa paikassa, mutta viikottain.

Yksinäni vietän omaa aikaa ehkä kerran viikossa pari tuntia, jos työajat sallivat käydä harrastuksessa, tai jos työaikojen (esim. viikonloppu) takia lapsi on pidempään hoidossa vaikka mummolla.

Voisin tietysti käydä "ulkona" enemmänkin, niin että mies olisi kotona, mutta näin raskaana ollessa ei mitään järkeviä menoja juuri enempää ole.

N. kerran kuussa lapsi on hoidossa niin, että teemme miehen kanssa yhdessä jotain muuta kuin töitä, lähinnä käymme silloin tällöin keikalla joko miehen bändin kanssa tai katsomassa konserttia, teatteria jne.
 
Joka ilta, kun lapset nukkuvat.

Ja n. kerran viikossa päiväsaikaan muutamia tunteja, lasten ollessa hoidossa, mun ollessa kotona (menossa kouluun vasta iltapäivällä tai viettäessä etäpäivää ) ja miehen mennessä iltavuoroon.

Silleen, että lapset ovat yökylässä: ehkä kahdesti vuodessa.
 
-ä-
Ehkä pari kertaa kuussa ? Meillä mummolassa , päivän ajan / joskus yötä. Tuntuu kyllä et omaa aikaa ei ole juuri koskaan ja kun ne saa sitten hoitoon niin aika kuluu siivotessa , shoppailessa, ravintolas, elokuvis jne. Veisin omat muksut mielelläni vaik joka toinen päivä mut hoitajia ei ole=(
Mies on vuorotyössä ja mulle yksin aikaa ei jää juur koskaan...Kotiäiti oon, 2 pientä vaippapeppua löytyy:)
 
vieras
me saamme ehkä 1-2x vuodessa muutama tunti omaa aikaa kun lapset on kylässä naapurissa ilman meitä. Silloin käydään syömässä ja lenkillä.
Itse saan useinkin omaa aikaa jos vain otan sitä. Huomenna esim. lähden päiväreissuun laivalle ystäväni kanssa. n. 1 kuussa olen jonkun ystävän kanssa ostoksilla, syömässä tai pienellä reissulla. Olen kotiäiti.
 
No ennen kuopuksen syntymään joka toinen viikonloppu ja pari kertaa viikossa muutaman tunnin. Mutta se johtuu siitä että esikoisen isällä ja mulla on yhteishuoltajuus ja tapaamiset on sovittu. Yksin olin harvoin, jos mies sattui menemään koiran kanssa ulos tai kauppaan silloin kun esikoinen oli hoidossa.
 
ehkä noin 2-4 kertaa vuodessa saadaan kaikki lapset yökylään tai mummi meille hoitamaan. Joskus alkuvuodesta olivat 3 päivää hoidossa, silloin siivottiin kunnolla, saunottiin, käytiin ulkona ja vietettiin koti iltaa elokuvien parissa ja tehtiin hyvää ruokaa.
 
VIIRU
saamme aikaa kun haluamme. Mun vanhemmat ovat vielä niin nuoria, että hoitavat koltiaistamme.
Lähdemme joulukuussa kahdestaan Egyptiin 8 vrk. Eka matka kahdestaan 3 vuoteen.
Luksusta.¨
Käymme leffassa, syömässä tai olemme ihan kotona ja nukumme.
 
kolmen äiti
Noin kerran / 3kk aikana päästään kahdestaan jonnekkin, joskus on pidempikin tauko. Kaipaisin enemmän yhteistä aikaa, mut anoppi on ainut hoitaja ja asuu 250km päässä.
Ulos tuulettumaan (baariin, leffaan , shoppaileen ) jne pääsen milloin vaan, mies on mielellään lasten kanssa. urheilemassa käyn noin 3-4krt/ viikossa, yleensä iltavuoropäivinä käyn aamuisin jumpassa, koska se aika ei ole "perheeltä pois", ja sit käyn kaverin kanssa lenkillä joskus iltaisin. Iltavuoropäivinä mulla on tosiaan omaa aikaa, jos vien pojan klo 10 hoitoon ja menen töihin klo 14-15.
 
ninnu
Alkuperäinen kirjoittaja Diipis:
Mitä yleensä silloin teette?
Missä lapset ovat ja kuinka kauan?
Entä paljonko vietätte viikossa muuten omaa aikaa ilman lapsia siis tarkoitan yksinänne, ei miehen kanssa ?
Kerro myös oletko kotiäiti vai töissä.
Haluan vain verrata omaan tilanteeseeni, kaipaisin omaa aikaa ja aikaa miehen kanssa, mutta en oikein tiedä mitä varsinkaan yksin tekisin ja minne menisin..
Me vietämme miehen kesken yhteistä aikaa 1-2 kertaa vuodessa. Tällöin olemme vuorokauden poissa ja varaamme hotellihuoneen. Siellä me ollaan aina neljän seinän sisällä vaan nukuttu, rakasteltu ja vahdattu filmejä...no syömässä ollaan käyty myös ulkona. Tämän ajan lapset ovat mummon kanssa. Viikottain saan omaa aikaa yhteensä noin 1h kun käyn soittotunneilla. Olen kotiäiti.
 
Eipä juuri
Alkuperäinen kirjoittaja Eipä juuri:
Esikoinen täytti juuri viisi, ja kolmesti ollaan oltu yhdessä (ja kaveriporukalla) iltaa istumassa ja baarissa. Äitini ollut meillä yötä.
Lisään vielä, kun luin vasta kaikki kysymykset... Kahdesti viikossa olen illalla omissa harrastuksissani, pari tuntia kerrallaan. Olen kotiäiti, mutta olen ollut lyhyitä pätkiä töissä välillä. Lapset olemme hoitaneet kuitenkin kotona, joten silloin ei juuri perheen yhteistä aikaa ole, kun jompi kumpi on koko ajan töissä.

Jos voisin, kävisin ihan vaan ostoksilla ja kahvittelemassa omien ystävieni kanssa vaikka joka viikko.
 
ninnu
Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:
Alkuperäinen kirjoittaja Diipis:
Mitä yleensä silloin teette?
Missä lapset ovat ja kuinka kauan?
Entä paljonko vietätte viikossa muuten omaa aikaa ilman lapsia siis tarkoitan yksinänne, ei miehen kanssa ?
Kerro myös oletko kotiäiti vai töissä.
Haluan vain verrata omaan tilanteeseeni, kaipaisin omaa aikaa ja aikaa miehen kanssa, mutta en oikein tiedä mitä varsinkaan yksin tekisin ja minne menisin..
Me vietämme miehen kesken yhteistä aikaa 1-2 kertaa vuodessa. Tällöin olemme vuorokauden poissa ja varaamme hotellihuoneen. Siellä me ollaan aina neljän seinän sisällä vaan nukuttu, rakasteltu ja vahdattu filmejä...no syömässä ollaan käyty myös ulkona. Tämän ajan lapset ovat mummon kanssa. Viikottain saan omaa aikaa yhteensä noin 1h kun käyn soittotunneilla. Olen kotiäiti.
Ja lisään vielä, että kolme kertaa ollaan nyt päästy toteuttamaan tämän miehen kanssa yhteinen irtiotto ja esikoinen on kuusi vuotias.
 
vähän riippuu, n. kerran kuussa muksu menee mummilaan ja silloin käydään ehkä kuppilassa tai leffassa ja vietetään semmosta kivaa rentouttavaa aikaa. joskus käydään yhdessä pari tuntia kaupoilla, joskus tehdään jotain remppahommaa kotona. ehkä 2 kertaa kuussa on aika hyvä keskimäärä.
 
Eipä juurikaan vietetä, muuta kuin iltaisin sitten kun tyttö nukkuu, siinä on meille vielä tarpeeksi. Lapsi on kuitenkin vasta reilu 10kk ja nyt ainakaan ei osata kaivata sen kummemmin aikaa ilman lasta, tykätään tehdä asioita perheenä. On kyllä ollut puhetta että vaikka jossain raflassa voitais käydä joku kerta syömässä ihan kahestaankin ja tyttö vois olla sen pari tuntia mummilassa (minun äidilläni siis) .

Itekseen käydään silloin tällöin (ehkä kerran kuukaudessa-parissa) esim. kahvilla/oluella kavereiden kanssa, ihan viihteellä (minä baarissa, mies ennemmin ehkä mökillä) vähän harvemmin. Vähän fiiliksen mukaan ja miten ehtii, toinen vanhempi on sitten lapsen kanssa silloin kotona. Hoidossa ei ole siis vielä ollut (paitsi nyt kun muutetaan juuri niin äitini/isäni on ollut täällä meillä tytön kanssa leikkimässä että saadaan hommia hoidettua) .

Mitäs vielä.. niin, kotona olen siis vielä lapsen kanssa, mies töissä.

 
kolmen äiti
Mä oon niiiiin kade kaikille jotka saa lapset hoitoon useammin kuin muutaman kerran vuodessa. kyllä sitä yhteistäkin aikaa tarvitsee, tai muuten ollaan pelkkiä kämppiksiä. Tää arki on niin hektistä useamman lapsen kanssa.
 
viikonloppusin usein saattaa pojat olla mummulla muutaman tunnin. käydään kaupoilla ja kaupungilla kiertelemässä , kahvilla tai leffassa.
yökylässä ovat ehkä.. kerran kahdessa kuussa ? ei mitään säännöllisyyttä ole näis asioissa.. joskus enempi joskus vähempi.
olen keikkatöitä tekevä kotiäiti. yksin käyn viikottain jossain. mut mies on reissutöissä nyt, niin aika tiiviisti halutaan olla perheen kans yhteiset ajat.
 
ninnu
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mä oon niiiiin kade kaikille jotka saa lapset hoitoon useammin kuin muutaman kerran vuodessa. kyllä sitä yhteistäkin aikaa tarvitsee, tai muuten ollaan pelkkiä kämppiksiä. Tää arki on niin hektistä useamman lapsen kanssa.
Nimpä.
t.toinen meilkein kade :)
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Kolmelle äiti minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiX2:
Ei koskaan ja ei koskaan.
Peesi
Miten sä jaksat jos et saa lapsia koskaan hoitoon? :/
Pikkulapsiaikana sitä aikaa ei kaivannut niin kuin nyt, kun lapset kasvaa. Jos monta vuotta on menty pelkästään "lasten ehdoilla" niin tulee sellainen olo, että elämäsä ei ole muuta kuin perhe...ihanaa juu, mut mä ainaskin tarvitsen joskus yhteistä aikaa miehen kanssa...
 

Yhteistyössä