Kuinka usein vaihdatte vessaharjan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kodin hengetär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kodin hengetär

Vieras
Tuli tässä mieleen kun olin kaverilla käymässä. Aloin ihmettelemään kun hänellä oli kauppakassissa 5 vessaharjaa. Kysyin että miten usein oikein teillä vaihdetaan vessaharja. Hän vastasi että kerran kuussa. WHAT? Olenko minä jotenkin erilainen kun meillä käytetään kyllä samaa vessaharjaa melko pitkään, niin kauan kuin se on käyttökelpoinen eli harjakset suorassa jne. Siivouksen yhteydessä sitä kyllä desinfioidaan kloorilla aina välillä. Kuinka usein teillä vaihdetaan vessaharja?

Ei meilläkään sitä kovin usein vaihdeta, eikä kyllä käytetäkään. Kakkareet huuhdellaan tuoreeltaan käsisuihkulla. Harjaa käytän vessansiivouksen yhteydessä. Sen jälkeen liotan kloritessa.

Niin harvoin, etten kehtaa edes ääneen myöntää :D olen vaihtanut kun alkaa näyttää käytetyltä tai kun siltä muuten vaan tuntuu (= muistan kaupassa ajatella asiaa). Meillä vessa pestään domestoksella, jossa (ainakin hajun perusteella) on kloriittia joten pöpöjä siinä tuskin elää kuitenkaan.

Vessaharja on kyllä tosiaan helppo desinfioida kun sillä on se oma pieni kuppi, niin riittää kun kaataa kloriittia ja vettä sen täyteen ja sitten antaa olla sen siellä ainakin vartin ja tyhjentää kupin lattiakaivoon. Vaihdan harjan silloin kun se näyttää vähänkin kestolikaiselta, yritän pitää sen täysin puhtaana ja kun se ei enää onnistu niin vaihdan.

kerran kuussa astiapesukoneeseen...ja taas on puhas

Ja peset samassa koneessa astiat? :x

Mulla on tällä hetkellä vanha tiskiharja ajamassa vessaharjan virkaa kun en ole muistanut koskaan viime aikoina kaupassa enää et se harja ois pitäny ostaa.. Muuten kyllä käytän vessaharjaa aktiivisesti ja ostan uuden muutaman kuukauden välein..

meillä ostettu uusi aina muuton yhteydessä. Max 2v ollaan samassa asuttu. Nyt on harjat ollu puoli vuotta käytössä kun silloin muutettiin tähän. Ehkä vaihdan harjat sitten kun ne ei näytä enä uusilta. :D

Yhteistyössä