kuinka usein vaihdatte vauvan/taaperon vaatteet ja yöpuvun?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
No nyt mä vähän alan ymmärtää, miksi palstamammat ei ehdi mitään muuta kuin pyykkiä pesemään... Yöpuku vaihtoon 2 - 3 kertaa viikossa? Vaatteet vaihtoon useamman kerran päivässä? Saahan sitä pyykkiä sit muljuutella.

enny
Vaatteet joka päivä. Ei ne oo koskaan puhtaat enää illalla :D Yöpuku vaihetaan yleensä joka päivä, (aamupalalla usein likastaa, vaikka ruokalappu on), mutta jos on puhdas niin sitten vaihdetaan kun on likainen :D Viimeistään kolmen yön jälkeen. Lapsi 1v10kk

vieras
Keskimäärin varmaan neljästi päivässä, joskus useamminkin. Taapero haluaa ihan välttämättä syödä itse *huoh*. Onneksi pesukone on keksitty ja äidillä ei ole huono omatunto, kun on shopannnut lapselle hirveät kasat vaatteita.

Yöpuku menee vaihtoon parin kolmen päivän välein. Paitsi joskus kahdesti yössäkin, kun yhden puklaa ja toisesta tulee pissat läpi.

bb
Sitten kun ovat likaisia. KÄytännössä päälyvaatteet otetaan joka aamu puhtaat, mutta tänä aamuna kyllä sai laittaa alusvaatteita lukuunottamatta eiliset vaatteet. Harvoin vaatteet kuitenkaan pysyvät puhtaina yhtä päivää pidempään ja pahimmillaan vaihdetaan useamman kerran päivässä kun ei suostu ruokalappuakaan enää käyttämään. Yöpuku tarvii vaihtaa keskimäärin kerran viikossa.

Huh
Meillä vaihdetaan tarpeen mukaan. Jos huosut pysyvät puhtaana kolme päivää, niin sitten niitä pidetään kolme päivää. Samoja sukkia saatan pitää 2-v pojalla viikon ja yöpukua pari viikkoa. Mutta siis kaikki sillä edellytyksellä, että ovat puhtaana.

vieras
siis mä en tajua miks te vaihdatte niin usein...siis jos vaatteet on puhtaita, meil esim alusbody on sellainen mihin ei edes tule tahroja niin en todella vaihda joka päivä..en tajua.

Jumpsis
Kohta 2 vuotiaan tytön alkkarit ja sukat päivittäin. Sukkikset ja t-paita joka toinen pv ja päällimmäiset n.2 pv välein, jos siis ei tarhroja. Aiemmin vaihdoin joka toinen päivä päällimmäisetkin, kunnes äitini "herätti" minut.

vieras
mä en tajua miten ihmeessä te vaihdatte noin usein????? Meil on samoil housilla 3-5 päivää...pienet ruokatahrat ei haittaa isommat sitten joo. Yöpuvun vaihtoa en ymmärrä, sehän on ihan puhdas, vauvahan vaan nukkuu sen kanssa...meil ainakin viikon sama.

Miksi ette käytä kuolalappuja niin ei paita kastuisi...???

ellipelli
porukka pyörittää koneessa vauvan vaatteita joissa ei ole mitään näkyviä tahroja...whaaat?? yhden päivän vanhoja bodyjä?? yhden kerran pidettyjä yöpukuja???

vauvat eivät edes kunnolla hikoile, varsinkaan jos ei pue liikaa päälle...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en tajua miten ihmeessä te vaihdatte noin usein????? Meil on samoil housilla 3-5 päivää...pienet ruokatahrat ei haittaa isommat sitten joo. Yöpuvun vaihtoa en ymmärrä, sehän on ihan puhdas, vauvahan vaan nukkuu sen kanssa...meil ainakin viikon sama.

Muista en tiedä, mutta mulla on se taapero, joka haluaa syödä itse. Lähes joka syömisen jälkeen vaatteet ovat yltä päältä ruoassa ja usein vielä kosteat. Sukat vain yleensä säästyvät puhtaina. Jos en vaihtaisi, niin seuraavaksi lähtisi pesuun matot ja sohvat, kun vaatteet sotkisivat muun asunnon. Eli pakko vaihtaa.

Yöpuvulla meidän muksulla on tapana illalla konttailla hetki ympäriinsä, joten ei sekään ihan puhtaana pysy. Sekä tietty ne puklailut ja muut päälle.

vieras

Muista en tiedä, mutta mulla on se taapero, joka haluaa syödä itse. Lähes joka syömisen jälkeen vaatteet ovat yltä päältä ruoassa ja usein vielä kosteat. Sukat vain yleensä säästyvät puhtaina. Jos en vaihtaisi, niin seuraavaksi lähtisi pesuun matot ja sohvat, kun vaatteet sotkisivat muun asunnon. Eli pakko vaihtaa.

Yöpuvulla meidän muksulla on tapana illalla konttailla hetki ympäriinsä, joten ei sekään ihan puhtaana pysy. Sekä tietty ne puklailut ja muut päälle.
Eikö teillä käytetä ruokalappuja? Riittävän iso ruokalappu ehkäisee varmaan 90 % vaatetahroista. Lapset kehittyvät tietenkin eri tahtiin, mutta minkä ikäinen taapero vielä sotkee noin kamalasti?

muhmutti
miksi ette käytä sellaista ruokaviittaa tai takkia vai mikäsenyt on. Mihin pujoitetaan hihat. Ei jää kuin housut näkyviin...meil ainakin ehkäissyt lähes kaikki ruokatahrat.

Mä kanssa ihmettelen tota pesutiheyttä...siis oikeesti pesettekste vauvan vaatteet yhden käyttökerran jälkeen?

käväsijä
eikä teidän vauvan vaatteet kutistu kun pesette noin usein? Meil ainakin kutistuu tosi helposti ja mitä uuseemmin pesee sitä enemmän kutistuu. Meil vaihdetaan paita n. kolmen päivän välein jos pysyy puhtaana, housut noin viikon välein (jos puhtaat) yöpuku viikon välein.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja käväsijä:
eikä teidän vauvan vaatteet kutistu kun pesette noin usein? Meil ainakin kutistuu tosi helposti ja mitä uuseemmin pesee sitä enemmän kutistuu. Meil vaihdetaan paita n. kolmen päivän välein jos pysyy puhtaana, housut noin viikon välein (jos puhtaat) yöpuku viikon välein.
Ei se peseminen niinkään kutista, mutta jos kuivaa kuivausrummussa, niin se kyllä kutistaa vaatteita.

vieras

Eikö teillä käytetä ruokalappuja? Riittävän iso ruokalappu ehkäisee varmaan 90 % vaatetahroista. Lapset kehittyvät tietenkin eri tahtiin, mutta minkä ikäinen taapero vielä sotkee noin kamalasti?
Noin vuoden ikäinen. Ja tuo tarvitsisi paremminkin ruokahaalarin, jotta tahroilta vältyttäisiin. Sitä ruokaa kun löytyy usein polvista ja pepun altakin.

Yhteistyössä