Kuinka usein ulkomaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pelkästään sekä minun että miehen vanhemmilla vierailut on ulkomaareissuja. Kesällä pyritään käymään molempien vanhemmilla, joulut vuorotellaan. Sen lisäksi kerran kahdessa vuodessa yritetään karata johonkin kauemmaksi, viimeeksi oltiin Jenkeissä, seuraavaksi olisi haaveena Argentiina.

Kolme lasta. Koko perhe mennään kun mennään.

Koko perhe usein (10krt/v keskimaarin)ja erikseen erireissuja. Perhe 2 lasta+ 2 aik. Tanskasta on helppo tehda reissuja Hollantiin, Saksaan, Englantiin, Ruotsiin...valimatkat lyhyita.Koti oveltamme ajaa Saksaan 2h..

Minä en tykkää matkustamisesta enkä etenkään lentämisestä nykyisin. Käyn ulkomailla pakolliset työmatkat, määrän yritän pitää 2 krt/v. Mies käy n. kerran vuodessa ulkomailla, työmatkalla hänkin. Lomalle ulkomaille koko perheen voimin lähdettäneen siinä vaiheessa kun tyttö alkaa sitä vaatimalla vaatia ja osaa esittää hyvät perustelut.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
siis paljonko tulee maksaan oikein jos esim.5henkilön perhe lähtee viikon lomalle..ihan julmetusti :o en ymmärrä miten jollain voi olla rahaa matkustaa jopa 2 kertaa vuodessa...säästätätekö sitten vai otatteko lainaa???

Meillä tuli maksamaan matkat kahdeksi viikoksi 3600? + tietysti sitten muut kulut päälle. Ja säästetään.

Hmm.... Kokemuksen mukaan neljän-viiden vuoden välein. :whistle:
En tahdo säästää rahaa, ja jos säästänki en tahdo rahaa pistää matkaan. Hynät on kivempi sijottaa remppaan, vaatteisiin, kenkiin, sisutukseen, ravintolareissuun... Ei ole niin paljon ylimääräästä rahaa että vielä matkailuunkin riittäis.

Kaverini taas on ihan erilainen; syytää jokaisen liikenevän sentin matkaamiseen, ja tahtoo ulkomaille vähintään kahdesti vuodessa :D

Hmm.. Nyt on matka nykkiin varattu toukokuuksi ja jouluussa olisi tarkoitus lähteä Thaimaaseen, Indonesiaan taikka vaikkapa Israeliin.. Niin ja viimeksi kävin nykissä yksin, nyt otan tytön mukaan molemmille reissuille.

että kait se 1-3krt vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lomalle 1-2 krt vuodessa koko perhe 2+2, kaksin miehen kanssa pitkiä viikonloppuja 2 krt/vuosi ja minä työni vuoksi lähes jokaviikko

Ja aika edullista on koska sekä mulle että miehellekin tulee noita lentopisteitä joten niillä saadaan lentoja *maksettua*

Meillä isovanhempien luoksekin mennään ulkomaille. =)

Jos nyt yritän mennyttä vuotta miettiä niin tammikuussa kävin kuopuksen kanssa kaksin Suomessa sukuloimassa, huhtikuussa käytiin koko perhe Suomessa, toukokuussa käytiin koko perhe Tanskassa siskoni perheen luona, heinäkuussa oltiin taas koko perhe Suomessa ja marraskuussa koko perhe Egyptissä.

Eli 5 matkaa tuo näyttää tekevän vaikka pääsääntöisesti kohdistuvat ihan naapurimaihin. Lisäksi mies teki molempien lasten kanssa yhdet Turun risteilyt tässä joulun molemmin puolin anoppia saatelessaan.

haaveena olisi yksi suomen reissu, yksi tanskan reissu ja yksi "oikea" lomamatka vuodessa.

Yhteistyössä