Kuinka usein papassa pitikään käydä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu tilanteesta.
(Aiemmat tulokset, ikä jne.)

Esim. terve nuori voi käydä 3v. välein.
Muttei ole pahitteeksi sellainen 1-2v. välikään.

Käyn itse 1-3v välein, tulos ollut aina OK. Olen 25.

Lääkäri sanoi että jos on terve ja kaikki hyvin, joka toinen vuosi riittää. Jos jotain muutoksia/vikaa, niin sitten useammin. Itse käyn joka toinen vuosi lääkärin ohjeen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja poo:
en oo ikinään käyny.. ikää 21 ja toinen vauva tulossa..

sama juttu mulla lapsi jo ja toisen sain pari kk sitten eikä ikään oo papaa otettu ei edes ehdotettu...

Harvoinpa sitä tullaan kotiin ehdottamaan :headwall:

Ihan noin oman terveytenne vuoksi, kannattaisi käydä gynellä tai pyytää julkista ottamaan näyte. Että huomataan sitten mahd. muutokset ajoissa, voidaan hoitaakin. Se HPV on pirskuleen yleinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nallu:
Lääkäri sanoi että jos on terve ja kaikki hyvin, joka toinen vuosi riittää. Jos jotain muutoksia/vikaa, niin sitten useammin. Itse käyn joka toinen vuosi lääkärin ohjeen mukaan.

Minulle neuvottu, että jopa 3v. väli OK.

Alkuperäinen kirjoittaja wwee:

sama juttu mulla lapsi jo ja toisen sain pari kk sitten eikä ikään oo papaa otettu ei edes ehdotettu...

Ihan noin oman terveytenne vuoksi, kannattaisi käydä gynellä tai pyytää julkista ottamaan näyte. Että huomataan sitten mahd. muutokset ajoissa, voidaan hoitaakin. Se HPV on pirskuleen yleinen.

no mä oon ainakin saanu sellasen käsityksen että papa otetaan jälkitarkastuksen yhteydessä joskus jopa raskauden aikanakin tai esim jos käyttää e-pillereitä....

Pitäs sit vissiin mennä. Edellinen otettu tammikuussa 2008 ja tässä välissä syntyi yksi vauva. Mut aina ollu kaikki ok, joten ei tarvinne joka vuosi kuitenkaan.

Jos on pillerit, tuo tapahtuu vähän automaattisesti (reseptiä pitää uusia), mut kun ei ole, niin se tuppaa unohtumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja wwee:

mikä on hpv?

Yhteistyössä