Kuinka usein tutit ja pullotutit vaihtoon?

Eli kysymys kuuluu, kuinka usein tutit pitäisi vaihtaa uusiin mukaan luettuna myös pullotutit? Käsitykseni on ollut että noin 2 kk välein ainakin pullotutit. Minusta ne kyllä näyttävät ihan hyviltä vielä reilun 2 kk jälkeenkin. Pitikö tutit vaihtaa sen jälkeen, kun tutti on venynyt lapsen suussa suureksi verrattuna alkuperäiseen kokoon?

jostakin luin että parin kuun välein..ite olen ostanut uusia tutteja tytölle (kun meijän kissan ryökäle syö niitä :D ) tämän kahden kuun aikana jo varmaan kolmesti..ja sitten eri tutteja vaihdan aina..eli yhtä ja samaa tuttia ei syö edes koko päivää.meillä on tutteja sängyssä,hoitopöydän luona,olkkarissa..ja suussa :)

pullotuttejakaan en ole vielä vaihtanut,kun kolme tuttiosaa käytössä.
kyllä mielessä on ollut että uudet pitäs ostaa.mutta ei miusta noissa vielä näy olevan mitään vikaa.

Kai se riippuu siitäkin, että miten paljon niitä on käytössä... eli jos käyttää paria-kolmea vaan niin varmaan useasti. Meillä on käytössä tutteja varmaan yli 10... silleen on tehty, että kun uusia on hankittu, niin on heitetty muutama vanhempi pois.

Pullotutit tulee uusittua väkisin, kun ollaan käytetty niitä iän mukaan vaihdeltavia tutteja, missä siis 1, 2 tai kolme reikää... niissä yksi- ja kaksireikäiset on jääneet automaattisesti jossain vaiheessa pois, kun poika ei malta imeä niin lujaa.

Kyllähän niistä tuteista näkee jos alkaa olla huonokuntoisia, en minä ainakaan mitään kirjaa ala niitten käyttöajoista pitämään:)

Kauheen usein (minun mielestäni ) niitä pitäis vaihtaa, mutta meillä ei 6kk aikana ole vaihdettu vielä kertaakaan :ashamed: Hyvältä kun näyttävät! Pullotutteja on olemassa n.20kpl ja huvitutteja 6kpl ja niitä käytellään aina vuorotellen, tai siis missä satutaan olemaan. (tutteja hoitolaukussa, sängyssä, olohuoneessa, hoitopöydällä... )

Parin kuukauden välein olen vaihtanut suunnilleen. En kyllä mitään kirjaa pidä.
Meillä ainakin käy Ainun pullotuttien kanssa niin, että se reikä venyy ja sen jälkeen son melkein kun vellitutti. :D Eli siinä vaiheessa vaihdan.

Poio: mulla on sellanen tuttiharja ja sillä kun harjaa niin jopas on kuin uusi taas eli ei kai se siitä kerro, että olis aika vaihtaa vaan maidon rasva vaan jääny kiinni. Ite en ole vaihtanut kertaakaan pullotutteja 10kk aikana. Käytössä 6 kpl. Enkä aiokaan vaihtaa/ostaa uusia. Kohta jätetään pullo pois ja en mä ymmärrä mikä niissä pullotuteissa muka on sellasta, että pitäis vaihtaa kun niitä käytetään kumminkin valvonnan alla. Muutenkin niitä käytetään lyhyen aikaa kerrallaan. Huvitutteja vaihdan n.3kk välein ja niitä on käytössä kans n.6 kpl. Tyttö käyttää tuttia vaan nukkuessa ja silloinkin se usein tippuu eli aika vähäistä käyttö.

Suositus on kaiketi 1-2 kk välein. Tietty käyttökin vaikuttaa. Mutta huomioidaanhan myös se että tuo on yhden tutin käyttöaika, eli jos käytössä on useampia joita vaihdellaa, on vaihtoaika pidempi. Jos käytössä on vaikkapa 3 tuttia on käyttöaika silloin 3-6 kk!

Yhteistyössä