Kuinka usein tunnette vauvan potkut, joka päivä monta kertaako?

Eli siinäpä kysymykseni. Itsellä kun tuntuu mielestäni tosi harvoin, niin ajattelin, että mikähän mahtaa olla jonkunlainen"keskiarvo" tällaisessa.. Onneksi omistan koti-dopplerin, jolla olen saanut muutamana päivänä varmistaa, että siellä ollaan ylipäänsä hengissä kun ei mitään tunnu koko päivänä!
Kaikki pitäisi olla ihan normaalisti, kun ultrassakin ollaan käyty normaalien kontrollien lisäksi 4dssä viikko sitten.
Tuntuu vaan hassulta, kun kaikissa kirjoissa ja kansissa kerrotaan, että tässä vaiheessa on ihanaa kun voit tuntea vauvasi ja näin odotuskin on paljon todellisempaa..
Itse joutuu välillä muistuttamaan itseään, että kyllä se poika siellä on hyvissä ruumiin ja sielun voimissa. Raskaus on kuitenkin jo toinen(edellisestä tosin jo 8v aikaa..) niin olisin luullut että tuntuu aiemmin selvemmin.
Mitään en viime kerrasta muista, mutta olin kirjannut ylös, että tässä vaiheessa tuntui potkut hyvin.
En nyt mitään hädissäkään ole, on vaan tylsempää kun ei vauva anna tasaisia merkkejä olemassaolostaan..

se on ihan tapauskohtaista, ekaa kertaa jos odotat niin ne saattaa vasta nyt alkaa oikeesti tuntumaan ne liikkeet, mä tunsin ekalla kerralla liikkeet vko 18 ja sillonki ne oli sellasta arvailua, toista kertaa odottaessa tunsin ehk pari vkoa aikasemmin, ja eiks niitä liikkeitä aleta laskemaan joskus vko 30 jälkeen...
Et ihan huoleti ole :) :hug:

Mea
Yksilöllistä taitaa olla tuo liikkeitten tunteminen (niihin vaikuttaa niin moni asia ) =) Itse tunnen varmaan satoja liikkeitä päivän aikana, mutta tiedän monia, joilla tuntuu vain muutama pieni liike päivässä.

Mukavaa odotuksen jatkoa!

Mulla alkoi tuntua viikolla 19 ja nykyisin tuntuu varmaan jotain melkein joka tunti, paitsi tiettyihin vuorokaudenaikoihin on hiljaisempaa (usein päivän ekat potkut tuntuu vasta iltapäivällä). Eikä ne liikkeet aina oo kovin selkeitä, en yleensä huomaa niitä jos liikun itse. Ja joskus on tosi hiljaisia päiviä niin ettei tunnu paljon mitään! Nyt rv 23+2.

Eikös tässä ole eroja vauvojen välillä? Jotkut liikkuvat enemmän kuin toiset? Jos sulla on sellainen rauhallisempi tapaus siellä masussa?

Mulla oli kanssa aika rauhallinen vauva mahassa. Ja istukka oli etuseinämässä, joten se kuulema vaimensi paljonkin liikkeitä. Tiedätkö, missä istukkasi tällä kertaa sijaitsee?

Vasta myöhemmin alkoi tuntumaan säännöllisen useasti liikkeet, mutta niistäkin varmaan vaan osa. Vauva oli vaan kasvanut, niin liikkeet tuntu helpommin. Välillä olin tosi huolissani. Nyt maaliskuussa syntyi kuitenkin terve poikavauva. Aika rauhallinen tapaus tälläkin puolen.. :heart:

Onneksi sulla on se doppleri, sehän auttaa pahimpiin hetkiin, kun odottelee vaan liikkeitä!

No tässä raskaudessa aloin tuntemaan satunnaisia liikkeitä varsin aikaisin ja nyt tuntuvat voimakkaasti ja jokapäivä useaan kertaan ja pitkin päivää. Nyt siis rv 16+4.

Esikosta muistan että oli erittäin kellontarkka ja ei paljoa liikkunut oman aikataulunsa ulkopuolella, ellei oikein häirinnyt tönimällä. Ja suurinsa liikkeistä jäi varmasti huomaamatta, kun esikoinen kyseessä oli, joten ehkä liikkuikin enemmän, mutten vain itse huomannut kaikkea.

Tämä taasen vaikuttaa varsin vilkkaalta tapaukselta liikkeineen ja mielenkiinnolla odotan sitä hetkeä, kun liikkeet alkaa olla niin voimkkaita, että ne näkyvät ja tuntuvat päälle... =)

täällä kanssa tuntuu lähes tulkoon joka tunti.öisin en liikkeistä tiedä en ainakaan ole kertaakaan heräillyt niihin,mutta mulla onkin hyvät unenlahjat :D

mutta vilkas kaveri tuntuu masussa olevan,esikko ei mun mielestä aluksi ihan näin paljon siellä masussa melskannut.. =)

Paljon vaikuttaa istukan sijainti, joista muut ovat jo sanoneetkin. Itelläni neiti myllää kokoajan niin mahottomasti et oikeen ärsyttää välillä :kieh: öisinki ku käyn vessas ni kauhee möykkä alkaa mahassa..yleensä sen 2h möykkää-->lepo -->möykkäys :D

Tyty ja Kitku 25+3

:LOL:
Voi tuo tytyn kertoma on kuin suoraan minun päästäni kun esikkoa odotin. Välillä rättiväsyneenä oikein tiuskaisin mahaanpäin ja käskin olla hiljaa ja aloillaan. Jotta ihan kuin se olisi mitään auttanut ja maha se vaan jatkoi heilumistaan :D

Mulla on viikosta 17+ tuntunut joka päivä useaan otteeseen liikkeitä. On selvä iltaliikuntatuokio ja päivällä koulussa istuessani potkii enemmän. Muulloin voi olla tunteja hiljaista eikä yksi liikehtiminen yleensä kovin kauaa/montaa liikahdusta kestä.

Rv nyt 30+5.

Yhteistyössä