Kuinka usein teiltä häviää pk:ssa tumppuja, pipoja, sukkia jne?

  • Viestiketjun aloittaja Nipoko?
  • Ensimmäinen viesti
Nipoko?
Moi!

Pikkuhiljaa alkaa ihmetyttää, miten pojan päiväkodissa voi hävitä pikkuasusteita tähän tahtiin. Syyskuun alussa aloitti, ja nyt on menetetty jo kahdet tumput, yhdet sukat, yhdet kalsarit ja yksistä tumpuista puuttuu pari. Yhdet tumput löysin ns. varavaatekorista, ja niissäkin (kuten siis pojan kaikissa vaatteissa ja asusteissa) luki ihan selkeästi hänen nimensä. Niin ja yhdet tumput oli oikein Reimateckit, mistä lisäkismitystä.

Onko muilla "hävikki" näin kovaa? Mitenkähän asiasta voisi kauniisti sanoa henkilökunnalle? Voi hyvin olla mahdollista, että 3-v. poika heittelee niitä tumppujaan siellä pihalla mihin sattuu, ja pk on siis iso (yli 100 lasta), että kyllähän satunnaiset katoamiset ymmärtää, mutta silti...
 
vieras
Päiväkodissa ei kadonnut mitään, mutta kotona katoaa jatkuvasti. Mitäpä jos teet listan mitä on kadonnut, niin voivat sitten löytötavaroista etsiä niitä. Luulisi olevan löytötavaroitakin paljon.
 
vierailija
Jos toi nikkisi on kysymys, niin joo, olet nipo. Kaupasta saa uusia vaatteita. Kun on kerran ollut varaa ReimaTeckiinkin, niin ei varmaan ongelma ostaa uusia lapsesi hukkaamien tilalle.
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Jos toi nikkisi on kysymys, niin joo, olet nipo. Kaupasta saa uusia vaatteita. Kun on kerran ollut varaa ReimaTeckiinkin, niin ei varmaan ongelma ostaa uusia lapsesi hukkaamien tilalle.
No ei kai kukaan toisten lapsia vaateta oli merkki mikä tahansa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Jos toi nikkisi on kysymys, niin joo, olet nipo. Kaupasta saa uusia vaatteita. Kun on kerran ollut varaa ReimaTeckiinkin, niin ei varmaan ongelma ostaa uusia lapsesi hukkaamien tilalle.
ohhoh. on meilläkin joskus ostettu Reimat kun on hieman nipistetty muusta, ei se tarkoita että olisi varaa vaatteita hukata.
 
Ap
Ok, kiitos! Eli on toi katoamistahti siis meillä aika kiivas, joo. Olen pari kertaa kyllä ihmetellyt hoitajille, että ei löydy nyt näitä tumppuja, että jos jostain putkahtavat niin hyvä olisi, mutta eipä ole tosiaan ilmeisesti mitään löytynyt, kun eivät ole niitä palautelleet - ja ne yhdet olivat siis kulkeutuneet sinne vaihtovaatekoriin. Tai ilmeisesti olen itse ollut liian lepsu.

Ja sinulle vierailija: kuten itsekin kirjoitin, poika saattaa hyvin itse heitellä niitä tumppuja kädestään. Ne tumput ei kuitenkaan minusta voi olla alle 3-vuotiaan vastuulla, vaan kyllä hoitajien pitäisi ainakin yrittää pitää huolta, että kamat pysyy hoitopäivän ajan tallella.
 

Yhteistyössä