kuinka usein teillä siivotaan?

  • Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
[QUOTE="Lissu";22246746]Onko se mikrokuitu moppi tuolloin kostea/märkä? Miten hoidat matot? Onko se moppi sellainen leveä mitä työnnellään edestakaisin lattialla, meillä on sellainen nyt (ei mikrokuituinen) ja raivostuttaa kun roskat lentelee edellä vaikka olisin imuroinut ensin. Mies tykkää siitä, mä en...[/QUOTE]

mikrokuituinen imee pölyt itseensä, helppo ravistella pölyt. hiekat jää kaikki yhteen kohtan jotka voi sit lakaista. kuivalla otan yleensä, mutta jos on tahroja otan nihkeytetyllä tai kostella mopilla tahrat. noin 2kertaa /kk otan kostealla
 
"kotikissa"
Itse olen melko neuroottinen siivonpitäjä siinä määrin että kodin pitää AINA olla sen näköinen että kehtaa vieraan ihmisen päästää sisään. Kerta viikossa pesen lattiat, imuroin noin 2 kertaa viikossa. Pölyjen pyyhkiminen saattaa tosin jäädä niinkin vähälle että kerran tai kaksi kuussa. Tosin pölyjen pyyhkimisenkin mies hoitaa koska se on työ jota inhoan.

Tiskit laitan melkein samantien koneeseen,koska KEITTIÖ ON KODIN SYDÄN ja tulee jotenkin ahdistunut olo jos tiskipöytä on täynnä paskasia astioita.Myös ruokapöytä pitää olla meillä siisti.Liinankin joudun vaihtamaan joskus jopa kolme kertaa viikossa kun harjoittelemme taaperon kanssa nyt itse ruokailua.

Elämisen jälki saa näkyä meillä kuitenkin, kuinkas muutenkaan kun taapero leikkii vähän joka huoneessa=)
 
"kotikissa"
Niin ja piti vielä lisätä että matot tamppaan aina siivon yhteydessä ja siihen on kaksi hyvää syytä. Se on jotenkin rentouttavaa ja siistiä tulee, sekä raikas tuoksu=)

Petivaatteet myös vähintään kerran kahdessa viikossa vaihdan, kesällä piti vaihtaa kerran viikossa koska oli niin hiostavat kelit.
 
itsestään selvää
no eiköhän jokaisella tervejärkisellä tehdä kerran viikossa isompi viikkosiivous,meillä yleensä perjantaina. viikolla joutuu ainaki yhesti imuroimaan ainaki keittiön.
 
Rollolainen
[QUOTE="kotikissa";22246849]Niin ja piti vielä lisätä että matot tamppaan aina siivon yhteydessä ja siihen on kaksi hyvää syytä. Se on jotenkin rentouttavaa ja siistiä tulee, sekä raikas tuoksu=)

Petivaatteet myös vähintään kerran kahdessa viikossa vaihdan, kesällä piti vaihtaa kerran viikossa koska oli niin hiostavat kelit.[/QUOTE]

mattoja ei sais oikeesti tampata.
imurointi riittää, mutta useimmile matoille riitää ihan tavis ravistelu ulkona ja tuuletus sen jälkeen.
 
"Kotikissa"
mattoja ei sais oikeesti tampata.
imurointi riittää, mutta useimmile matoille riitää ihan tavis ravistelu ulkona ja tuuletus sen jälkeen.
Ahaa, mielenkiintoista.Jokapäivä oppii jotain uutta.

En tiedä onko vanhankansan tapa minulla. Meillä on mattokutomo ja aikoinaan opetettiin että rikoomatot tampataan, mutta en toki väitä että se olisi oikea tapa.Näin vain on opetettu.
 
"huoh"
No ei nykyajan matot edes kestä tamppaamista!! Mut jos teillä -kotikissa- on kutomo, niin ne matothan kyllä kestää. Meillä oli kans, ja äidin kutomat matot on käytössä monessa paikkaa kotona ja ne tampataan, kissat kynsii, ja on tosi kova kulutus, mutta kestää kestää kestää...... Ja uudet nykyajan matot on hajonnu jo moneen kertaan ja aina saa paikkailla tai ostaa ihan uusi.
 
"OnniKeiju"
Joka ilta imuroin ( paitsi iltavuoron jälkeen ) eteisen ja keittiön, kerran viikossa koko talon, tiskit tiskaan joka ilta, samotin lelut kerätään ja vessa 2-3 kertaa viikossa.
Lattiat pyyhin sillon ku ne on paskaset, ehkä kahen viikon välein.

Ja meillä ei enään oo niin kauhen sotkusta ja sekasta :D
 
Ylläpitosiivousta jatkuvalla syötöllä. Imuroin ja moppaan keittiön ja eteisen joka päivä, muutoin kerran viikossa. Siistiä (ainakin suht.) on aina.

Ei varmaan tarvisi siivota näin paljon, mutta ahdas kämppä sotkeutuu äkkiä.
 
Meillä on aina siistiä. Kumpiki ollaan miehen kans sellasia ihmisiä että tavarat pysyy paikoillaan, järjestyksessä ja näin niinku muutenki puhtaana koko talo. Mie siivoan kuitenki, oikeastaan jatkuvasti. Liianki usein huomaan että kuljen taas rätti kätösessä pyyhkimässä pölyjä vaikkei sitä pölyä ole mihinkään ehtiny tulla ees. Joka päivä joko imuroin tai vetasen lattiat kuituliinalla läpi, karvat ym tarttuu kätevästi siihen. Matot käy ulkona vähintään kerta viikkoon, petivaatteet vaihtuu nykyään myöski kerta viikkoon, ja auta armias jos alan tekkeen suursiivousta, luutuan lattiatki kontallaan jynssäten, listan päälliset ja kaikki pikkutarkasti. Ja mies nauraa mulle. Mut mie vaan niin nautin siivoamisesta. Hermot leppää ja on tekemistä!

Onhan meillä toki tuo minihyyti, se nyt heittelee kamoja sinne tänne ja possuilee välillä oikein kunnolla mut kyllä se siitä, sehän on vielä pikkunen napero :D
 
Ylläpitosiivousta päivittäin eli keittiössä tiskit sekä roskat pois, pöytä ja muut tasot märällä rätillä. Elukoista lähtee niin paljon karvaa että joudutaan myös imuroimaan tiheään. Lattiat pestään kerran viikossa.
 
"kuula"
[QUOTE="Neith";22246392]ja mitä siivoukseen kuuluu?
onko teillä aina siistiä vai vallitseeko kaaos?[/QUOTE]

Joka toinen päivä imuroidaan, kerran tai kaksi kertaa viikossa pyyhitään lattiat. Vessat pestään about kerran/kaksi viikossa ja petivaatteet tuuletetaan ja lakanat vaihdetaan kerran viikossa. Yleensä on siistiä. :)
 
"vieras"
Joka päivä järjestellään paikkoja. Tavaroilla on paikka ja tavara on paikoillaan, jos se ei ole käytössä. Kasat raivataan, kaaosta ei kerry, koska se selvitetään heti, kun sitä alkaa kehkeytymään. Illalla fiksaan kämpän aamua varten kuntoon ja lapset kerää lelunsa leikkien jälkeen.

Tavaraa on vain sen verran, kun me sitä oikeasti tarvitaan. Olen mestari käyttämään neliöt ja säilytystilat hyödyksi. Tykkään, että meillä on perussiistiä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22249178]Joka päivä järjestellään paikkoja. Tavaroilla on paikka ja tavara on paikoillaan, jos se ei ole käytössä. Kasat raivataan, kaaosta ei kerry, koska se selvitetään heti, kun sitä alkaa kehkeytymään. Illalla fiksaan kämpän aamua varten kuntoon ja lapset kerää lelunsa leikkien jälkeen.

Tavaraa on vain sen verran, kun me sitä oikeasti tarvitaan. Olen mestari käyttämään neliöt ja säilytystilat hyödyksi. Tykkään, että meillä on perussiistiä.[/QUOTE]

Juu ja kerran viikossa meillä viikkosiivotaan. Mielestäni meillä toimivin tapa. Meillä on useampi lapsi.
 
Rollolainen
[QUOTE="Kotikissa";22246905]Ahaa, mielenkiintoista.Jokapäivä oppii jotain uutta.

En tiedä onko vanhankansan tapa minulla. Meillä on mattokutomo ja aikoinaan opetettiin että rikoomatot tampataan, mutta en toki väitä että se olisi oikea tapa.Näin vain on opetettu.[/QUOTE]

nykyään opetetaan ettei tampata. imurointi rittää.

JA näin on opetettu meille ihan LAITOSHUOLTAJAKOULUTUKSESSA, joten eikähän siivousopella kuitenkin ole uusinta tietoa tästä asiasta
 
Eeeeee
Siis aivan uskomatonta. Osat vatauksista kuulostaa kyllä aika siisteysintoilulta. Mä en kyllä ikinä moppais kerran viikkoon. Enkä kyllä imuroikaan. Hyvä toki jos on koti siisti, mutta on ihan tutkittu että jos kokoajan siivotaan niin iskee allergiatkin helpommin. Kroppa ei kestä enää mitään muuta kun todella puhdasta. Kyllä siis itsekin imuroin parin kolmen viikon välein. Tarpeen mukaan. Ja vessa on aina tosi siisti ja lakanat vaihdan kans parin viikon välein. Mut rajansa kaikella mun mielestä. En mä edes kerkeis joka päivä siivota ja on elämässä muutakin :p
 

Yhteistyössä