Kuinka usein teillä siivotaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerran viikossa siivotaan. (Tai no vedän mä lattiat puolessa välissä pölymopilla ja pyyhin liinalla pintojakin joskus jos jaksan)

Ei siisti elämäntyyli ole musta siivousta vaan ihan normaalia elämää. Esim. se et tekee safkaa ja pesee kattilat ja astiat sen jälkeen (tai kone ne pesee suurimman osan) tai se et laittaa roskan suoraan roskikseen.

Yksi oleellinen juttu on se että tullaan kotiin suihkun kautta ja kotivaatteet niskaan. Eipä tuu hiekkaa tai muuta sontaa sisälle.

Karsikaa sitä tavaraa niin on helpompi pitää puhtaana. Näin minimalistina riittää se että päivittäin pitää siitä huolen että laittaa tavarat takaisin oikeille paikoilleen, imurointi kerran pari viikossa. Kuukausittain isompi siivous.

[QUOTE="vieras";27452506]Karsikaa sitä tavaraa niin on helpompi pitää puhtaana. Näin minimalistina riittää se että päivittäin pitää siitä huolen että laittaa tavarat takaisin oikeille paikoilleen, imurointi kerran pari viikossa. Kuukausittain isompi siivous.[/QUOTE]

Toi on muuten hyvä pointti jota en tullut ajatelleeksi. Itsekin olen minimalisti, joten se siisti kämppä on ihan helppo juttu toteuttaa joka päivä.

Mä tulen tollaisesta hirmusiivoskodista ja kasvaminen sellaisessa oli suorastaan kamalaa. Ei siinä että joutui tekemään, vaan siinä että siivous oli niin hemmetin kellotettua ja pakkomielteistä.

Minulla on itselläni siisti ja puhasd koti. Saan siitä kuullakin usein. Mutta se tarvitse hemmetillistä siivous-listausta. Kun korjaa jälkensä ja tekee vähän joka päivä, se riittää kummasti. Vessassa meillä on pesuaine, saatan aamulla pesaista sen ennen töihin lähtö siinä aamuvalmistuatumisten perää. Astiat aina suoraan koneeseen, pöydät pyyhitään syönnin jälkeen ja lattiaa imuroidaan kun siltä näyttää.

Älkää näännyttäkö niitä lapsianne sillä äärettömällä siivousfriikiydellä. Mun äiti teki sen virheen ja voin sanoa että mieluummin olisin pelannut rennon äidin kanssa vaikka Kimbleä kuin kattellut sitä joka roskan perään juoksevaa maanikkoa.

Mä tulen tollaisesta hirmusiivoskodista ja kasvaminen sellaisessa oli suorastaan kamalaa. Ei siinä että joutui tekemään, vaan siinä että siivous oli niin hemmetin kellotettua ja pakkomielteistä.

Minulla on itselläni siisti ja puhasd koti. Saan siitä kuullakin usein. Mutta se tarvitse hemmetillistä siivous-listausta. Kun korjaa jälkensä ja tekee vähän joka päivä, se riittää kummasti. Vessassa meillä on pesuaine, saatan aamulla pesaista sen ennen töihin lähtö siinä aamuvalmistuatumisten perää. Astiat aina suoraan koneeseen, pöydät pyyhitään syönnin jälkeen ja lattiaa imuroidaan kun siltä näyttää.

Älkää näännyttäkö niitä lapsianne sillä äärettömällä siivousfriikiydellä. Mun äiti teki sen virheen ja voin sanoa että mieluummin olisin pelannut rennon äidin kanssa vaikka Kimbleä kuin kattellut sitä joka roskan perään juoksevaa maanikkoa.

Heh, mun lapset ainakaan ees huomaa muuta kun sen suihkussa käynnin. Ihan letkeel meiningilläkin voi heitellä roskia roskiin. :D

Ja ihan vissiin yleinen tapa sekin et muksut korjaa lelunsa itse?

Imuroin noin 2-3 viikon välein (arkisin homman hoitaa robotti-imuri), pölyjä pyyhin pari-kolme kertaa kuukaudessa. Lattioita pesemme ehkä joka toinen kuukausi. Keittiön siivoan aina käytön jäljltä. Vessa/kylppäri pestään joka viikko vähintään kerran.

Tavaroita on aina hujanhajan, sillä niille ei ole tällä hetkelle omia paikkoja. Tilanne onneksi helpottaa pian, kun pääsemme isompaan asuntoon. Siellä toivottavasti siivousinnostus myös lisääntyy.

Heh, mun lapset ainakaan ees huomaa muuta kun sen suihkussa käynnin. Ihan letkeel meiningilläkin voi heitellä roskia roskiin. :D

Ja ihan vissiin yleinen tapa sekin et muksut korjaa lelunsa itse?

No se kuuluu juuri kastiin "siivoaa jälkensä".

Mutta kuten sanottu, se hulluksi tuleva äiti ei ole kiva. Jos yksikin siivous kerta jäi väliin äitini sain tulehtuneita näppyjä mieleensä ja ne näkyi ja kuului perheen arjessa.

Mä arvosta siisteyttä ja puhatutta. Mutta kohtuu ihan kaikessa. Joten rauhoittukaa (ja booty, tää ei ole sulle, kuulostit kohtuulliselta kuhan vaan et räjähdä jos viikko siivosu jää välistä)

No se kuuluu juuri kastiin "siivoaa jälkensä".

Mutta kuten sanottu, se hulluksi tuleva äiti ei ole kiva. Jos yksikin siivous kerta jäi väliin äitini sain tulehtuneita näppyjä mieleensä ja ne näkyi ja kuului perheen arjessa.

Mä arvosta siisteyttä ja puhatutta. Mutta kohtuu ihan kaikessa. Joten rauhoittukaa (ja booty, tää ei ole sulle, kuulostit kohtuulliselta kuhan vaan et räjähdä jos viikko siivosu jää välistä)

Tää on taas tätä "vinksahtanutta ajattelua". Jos äiti ei tee tätä virhettä se tekee tuon.

Ihan saleen jokainen äiti onnistuu mokaamaan jossakin ja takuulla mokaa ainakin sillä tavalla että miettii ja pelkää olla oma itsensä. Se ainakin oiva tie siihen et pää bragaa. Vetää nyt roolia omassa kodissaan, ei ei ei.

Joten vidduun koko juttu, jokainen siivoaa just niinku tykkää ja piste. Jokainen äiti ja isä tulee tekee virheitä ja on lapsen (aikuisena viimeistään) velvollisuus kelata lapsuutensa läpi ja hyväksyä vanhempansa tavallisina ihmisinä ja antaa anteeksi.

UGH!

Kerran viikossa imuroidaan, ja pestään pytty. Kahden viikon välein vaihtuu petivaatteet, ja kerran kuussa about pöllytetään matot pihalla ja petivaatteet. Tiskikonetta ei ole, joten tiskausta joka pv/joka toinen pv.

Yhteistyössä