Kuinka usein teillä lapset saavat herkkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka usein teillä syödään jälkiruokaa tai muuten herkkuja? Meillä syödään karkkia maltillisesti, mutta jälkiruokia syödään välillä päivittäin. Jäätelöä, jugurttia, hedelmiä, keksejä. Hedelmät toki on ok, mutta toisinaan mietityttää makean määrä.

karkkia ehkä kerran viikossa, max kaksi jos on jotain spesiaalijuttua, kuten synttäriä.. mut jälkkäreitä useammin, esim rahkaa, jogurttia, vanukasta, ehkä pari kolme kertaa viikossa =)

karkkipäivä on perjantaisin
pipareita/pullaa saavat jos tulee joku kahville tai mennään jonkun luokse

jugurtit ja hedelmät ei mun mielestä kuulu ns extra herkkuihin vaan päivittäiseen syömiseen

Kerran viikossa on herkkupäivä ja silloin voi itse valita tietyin määrärajoituksin herkkunsa. Jälkiruokia ei juuri koskaan.

Herkuista kuvan antaa se ehkä että esim. tyttö 7v. saattaa valita herkukseen maksalaatikkoa vadelmahillolla... :whistle:

Meillä vajaa 2v saa herkkuja silloin, kun me itekin eli viikonloppuna. Karkkia ei hälle osteta, mutta jos esim. leivotaan tai on jätskiä, niin saa osansa. Ja tämä siis pääasiassa välipalalla "jälkkärinä". Ite sitten puputetaan muut herkut lasten nukkuessa :laugh:

Toki, jos käydään kylässä tai muuta poikkeavaa, niin silloin voi vähän antaa kahvipöydässä myös lapselle. Siis viikolla jos käydään...

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Lähes joka päivä.

Sama homma. Lakupala silloin, keksi tällöin. Hampaat hyvät ja lapset sopusuhtasia.

Näin meilläkin. Sitä paitsi viime viikkoina lapsella on ollut sellainen kausi, että aamupuuron päälle on "pakko" saada teelusikallinen sokeria - kai sekin herkuksi lasketaan?

Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:
karkkipäivä on perjantaisin
pipareita/pullaa saavat jos tulee joku kahville tai mennään jonkun luokse

jugurtit ja hedelmät ei mun mielestä kuulu ns extra herkkuihin vaan päivittäiseen syömiseen

Näin meilläkin. Paitsi tänään saivat tikkarit kun käyttäytyivät kaupassa niin hienosti.

Jugurttia saa kyllä vaikka joka päivä, mutta ei noi halua kun ehkä kerran viikossa. Pari keksiä saa viikonloppuna, aika harvoin muita herkkuja. Lähinnä jos ollaan kylässä/mummolla/kahvilla jossain/meillä juhlat tai vieraita tms.

Ei ole karkkipäivää ja hyvin harvoin ostamme lapselle karkkia. Herkkuluokituksen omaavaa ruokaa syödään varmaan joka päivä. Vaikka itse kyllä kyseenalaistan päiväkodin kiisselin olevan kaikkea muuta kuin herkku :x

Pannaria, jätskiä, joskus harvoin kaakaota/vanukasta, lihapasteijaa/croisantteja/pullaa.

Meillä noi määrät ovat mielestäni hyvin pieniä suhteessa muuhun ruokaan, joten en yhtään ole huolissani.

Yhteistyössä