Kuinka usein teidän lapset on mummolassa yökylässä ?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
3-4 kertaa vuodessa viikon mittaisen pätkän papallaan on poitsu, siinä väissä silloin tällöin anopilla yhden yön. Meillä ei ole sitä ns tukiverkkoa lähellä, pappa asuu kaempana joten siksi on n. 5-7pvää kerrallaan kun välimatka on niin pitkä. Poitsu on nyt reilu 2v.
 
MUMMO
Meidän lapset tietää, että pikkuiset saa tulla milloin vaan :). Meillä on jopa lastenhuone ja haettiin Ikeasta lasten sänkykin, (molemmilla 1 lapsi toistaiseksi) ja varasänkykin mahtuu jos tarvis on. Minä yritän olla vinkumatta lapsia tänne, voisin pitää ne täällä vaikka kuinka usein..... :heart:
 
Syksy
2,5 vuotias tyttömme on ollut yhden kerran isovanhemmilla yökylässä (yksi yö). Reilu 5-vuotiaamme on ollut viimeisen 2,5 vuoden aikana yökylässä isovanhemmilla 3 kertaa (yhden yön kerrallaan) eli sanoisin, että noin 1 - 2 kertaa vuodessa siis.

Minusta kerran kuussa on hyvin paljon. Meidän perheemme omat tekemiset olisivat liian rajoittuneita, jos lasten pitäisi olla siellä kerran kuussa yökylässä. Hienoa, että on paikka, jonne voi yökylään mennä, mutta rajansa kaikella. nehän ovat teidän lapsianne!!

Sanoisin siis, että joka toinen kuukausi yksi yö kuulostaisi normaalilta, joka kuukausi aika paljolta.

Puhumattakaan joka viikko, se on täysin epänormaalia mielestäni. Mummo on ottanut äidin roolin ja/tai on jotenkin sisäistänyt oman tehtävänsä väärin.
 
Kaikki ovat kerralla olleet 2-3 kertaa kaksosten (1v 7kk) syntymän jälkeen. Sitten on välillä ollu osa lapsista. Saisivat olla useamminkin, äitini pärjää hyvin kaksostenkin kanssa ja kaikki tykkäävät. Harvinaista herkkua nuo vapaapäivät. Mutta ymmärrän sen, että äidilläni ja siskollani on omaakin elämää, eivät voi ottaa aina kun halutaan.
 
mun kolme ovat olleet minun vanhemmilla lukuisia kertoja, aina kun itse haluavat mennä ja mummille ja vaarille sopii, ja joskus ihan hoidossa kun mulla on joku meno. Isänsä vanhempien luona harvemmin kyläilevät, mutta välillä sieläkin. Isä ei siis tapaa säännöllisesti noita muksuja., ja hänen luonaan eivät ole olleet öitä kun joskus vuosia sitten. Omat vanhempani asuvat parin kilsan päässä, ja ovat mielellään lasten kanssa.
 

Yhteistyössä