Kuinka usein teidän lapset on mummolassa yökylässä ?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
???
Meillä kun yksi mummoista on kokoajan pyytämässä muksuja yökylään luokseen, nyt sitten suuttui kun sanoin ettei ne voi mennä sinne ens viikonloppuna kun meillä on muita suunnitelmia. Miehen kanssa ollaan sanottu sille että kyllä me sitten pyydetään jos halutaan lapset yökylään, mutta se ei käynytkään mummolle, vaan muksujen pitäisi olla siellä väh. kerran kuukaudessa yökylässä. Meille riittäisi esim 3 kk välein.

Mutta miten teillä muilla ?
Kuinka usein teillä on lapset yökylässä ?

 
Meil poika ois päässy mummulle viime yöksi mutta poika haluskin lopulta kotiin. Ovikello soi klo 21 :D
Halus kuulemma herättää äidin aamulla.

Tänäänkin ois päässy yöksi mut poika haluaa herättää äidin ja isän.

Poika haluaa ensin yöksi mut sit haluaakin kotiin. Tietty saa tulla jos itse ollaan kotona, tietty sit jää mummulle jos me ollaan pois kotoan, oltu kerran 3 vuoden aikana pois kotona niin että poika tarvinnu yöhoitoa.
 
No joskus pyydetään että mummo tai mummi ottais lapsia yökylään mutta lapsia on 3 joten silloinkin kun menevät hoitoon ovat kahdessa paikassa, harvoin samassa paikassa. Toki mummot pyytävät oma-aloitteisesti lapsia hoitoon kuten tänään, ja nyt ovat siis samassa paikassa kaikki 3. Lapset ovat tarhassa kuitenkin 7-16 joten en halua että ovat sen päälle vielä viikonloppu hoidossa usein.
 
yökylässä muualla noin kerran 3kk mutta sitten mummo on meillä yökylässä yleensä jos tarvii lapsenvahtia. joskus on niitä ihania iltoja kun saa vaan olla kotona ihan rauhassa eikä tartte passata ketään :D
 
ei uskalla
Meidän mummi juo ja vaikka ei olekaan ihan seis, niin lapset ei ole koskaan nähneet mua humalassa, enkä halua että näkee mummiakaan. En itse koskaan unohda miten absurdilta humalainen oma äiti vaikutti kun olin lapsi, ihan erilaiselta kuin selvin päin. Pelottavalta ja omituiselta. En halua mun lasten kokevan samaa.
 
No
en kyllä tajua miksi mummo suuttui, jos teillä on muuta menoa, eikö ne yökyläilyt ole sitä varten jos vanhemmilla on joku meno tai haluavat kahdenkeskistä aikaa, eikä pelkästään sitä varten että mummo haluaa lapset yökylään, välittämättä vanhempien mielipiteistä.
 
Kaikki lapset olivat yhtä-aikaa yökylässä viimeksi vappuaaton aaton aatosta vapun päivään (2 yötä siis) vuonna 2005.
Ja silloinkin vaan siksi, että meillä oli muutto.

Itse oltiin viimeksi pois kotoa miehen kanssa yön yli v. 2006, kun oltiin yksissä häissä. Silloin mummo oli kotimiehenä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja anni:
Voi kun pyytäis niin ilomielin vietäis kerran kuussa! Tänä vuonna ovat kerran olleet ja sitäkin piti pyytää ja suunnitella kauan! Kateellinen olen sulle!
Sama juttu! Meilläkin lapset mummuloissa yökylässä yhteensä ehkä nelisen kertaa per vuosi...
 
Meidän 1v 8kk on silloin kun meillä on jotain menoa (on tainnut olla jotain 4-5krt yökylässä), isompi 3v. on nytkin yötä ja ens viikonloppuna taas, mutta sit sattaaki olla jotain 3kk väliä..Vaihtelee siis..
 
Yks äiti jamummi
Alkuperäinen kirjoittaja No:
en kyllä tajua miksi mummo suuttui, jos teillä on muuta menoa, eikö ne yökyläilyt ole sitä varten jos vanhemmilla on joku meno tai haluavat kahdenkeskistä aikaa, eikä pelkästään sitä varten että mummo haluaa lapset yökylään, välittämättä vanhempien mielipiteistä.
Jaa että maailma pyörii vaan teidän "lapsellisten" ympärillä ja mummi on niinkuin reservissä jos häntä joskus satutaan tarviimaan! Kysykääpäs joskus huviksenne mitä sille mummolle oikeesti kuuluu ja mitä hän haluaisi - te omaan napaanne tuijottajat!
 
onnellinen
Meillä lapset tai ainakin toinen niistä saa olla vaikka joka viikko yökylässä mummolassa :) Poika 3-v siellä tykkääkin kovasti olla, isompi tyttö ei halua ilman pikkuveljeä jäädä yöksi niin on harvemmin. Mummolaan meillä on matkaa n. 1 km että meillä on kyllä hyvin asiat ja lapsillekin mummola on kuin toinen koti :)
 
Melkein joka toinen vkl ovat mummilassa yökylässä ja nyt menevät su-ma yöksi.
Joku ajattelee, että olen laiska äiti, mutta johtuu tästä vuorotyöstä ja yksinhuoltajan ihanuudesta. Onneksi ovat mielellään lasten kanssa. Tätä jatkunut jo useamman vuoden.
 
Lissu
Meillä esikoinen (3.5v) nykyään 1-2x/vko. Meillä ei ole moiseen tarvetta, tarve olisi ehkä 2x/vuosi, mutta esikoinen ja isovanhemmat haluavat, ja mikäs minä olen kieltämään jos kaikki kolme tykkäävät :)
Kuopus on tarvittaessa kun olen yön töissä (teen keikkaa hoitoalalla, hoitovapaalla omasta työstä) ja mieskin töissä.
Kaksi kertaa ollut kuopus sen takia että oltu viihteellä. On 1v.
 

Yhteistyössä