Kuinka usein syötte roskaruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokaa miettii hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruokaa miettii hän

Vieras
Me esim perjantaisin syödään ranskalaisia, hamppareita ja salaattia. Silloin on karkkipäiväkin. Tai sitten käydään hampurilaispaikassa tai grillillä (tosi harvoin, ehkä 1krt/2kk).
Onkohan liian usein? Siis tuo selvästi epäterveellinen ruoka -päivä. Muulloin syödään normaalia arkiruokaa, eineksiäkin, välillä enemmän, välillä vähemmän. Mietin vaan, tuleekohan kuitenkin liikaa piilorasvaa ja lisäaineita yhteensä..

Miten teillä?

Mua etoo se hampurilaispaikkojen haju jo niin paljon, ettei tuu pahemmin käytyä. Jos hampurilaisia halutaan, niin tehdään itse ja tulee miljoona kertaa parempia. Joskus harvoin humalapäissäni saatan haluta Mäkkärin tai Hesen hampurilaisen, mutta silloin olen sitten tosi humalassa ja tosi nälkäinen :D

Valkosta leipää tai riisiä jopa päivittäin, että sillä... Ranskalaisiahan voi tehdä itsekin, onko ne sitten epäterveellisempiä kuin keitetyt perunat? Hampurilaisiakin olemme tehneet kotona itse. Joskus käydään syömässä niitä muuallakin. Ei sitten tarvita eutanasiaa hoitokodissa kuollessamme kohtuullisessa iässä luonnollisesti, elämästä nauttien?

hamppareitten tuoksua, ja sitä majoneesia! jos ne ois halvempia suomessa, söisin useammin.. tai ehkä nuorempana oisin syönyt. nyt tuntuu että menee rahat vaan hukkaan

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Valkosta leipää tai riisiä jopa päivittäin, että sillä... Ranskalaisiahan voi tehdä itsekin, onko ne sitten epäterveellisempiä kuin keitetyt perunat? Hampurilaisiakin olemme tehneet kotona itse. Joskus käydään syömässä niitä muuallakin. Ei sitten tarvita eutanasiaa hoitokodissa kuollessamme kohtuullisessa iässä luonnollisesti, elämästä nauttien?

me käytetään yleensä vain tummaa pastaa, riisiä jne, leipä on täysjyvää, valkoisia jauhoja vältetään viimeiseen asti, saan ainakin itse niistä tosi turvonneen olon. Mutta en tiedä, ehkä jotain parannusta saisi asiaan vieläkin tulla..

ehkä kerran kuussa käydään hesellä. muuten varmaan useammin mutta kun sinne menee sen verran paljon rahaa ja ei pysy nälkä kauaa poissa, että ei raaski tuhlata. kuitenkin kotona saa sillä rahalla tehtyä vähintään 3 päiväksi ruuat. kotona sitten tehdään kerran 2viikossa nakeista ruokaa ja n. kerran 2 viikossa tehdään itse pitsaa.

niin ja vehnäjauhoja ei käytetä melkein koskaan ja riisit ja pastat on tummia. vaaleaa leipää ostan lapsille joskus.

n. 5-6 kert/vuosi syödään ihka oikeata roskaruokaa. Itseäni suurimmaksi osaksi etoo kaikki roskaruoka, rasvainen ja suolainen. Joskus tekee mieli, mutta todella harvoin. Kun esim. mäkkäriin pyyhkäisemme, teemme sen ihan lapsen toivomuksesta. Lisäksi toinen hyvin allerginen lapsi rajoittaa noita paikkoja missä voidaan käydä, siksikään ei tule usein käytyä.

Yhteistyössä