Kuinka usein pyykkäätte & vaihdatte lapsen vaatteita?

pyyhkeet
lisäksymys: kun pyykkiä tulee tietty pyyhkeistäkin, niin käytättekö samaa pyyhettä usemmankin kerran, vai heitättekö jo yhen kayttökerran jälkeen pesuun?? itse myönnän käyttäväni samaa pyyhettä useamman kerran.. puhasta ihoahan sillä vain kuivataan.. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 14:56 pyyhkeet kirjoitti:
lisäksymys: kun pyykkiä tulee tietty pyyhkeistäkin, niin käytättekö samaa pyyhettä usemmankin kerran, vai heitättekö jo yhen kayttökerran jälkeen pesuun?? itse myönnän käyttäväni samaa pyyhettä useamman kerran.. puhasta ihoahan sillä vain kuivataan.. :whistle:

herranjestas sentään! ihan pöhköä vaihtaa pyyhettä joka kerran jälkeen! :LOL:
 
Meillä lakana ja pyyhepyykki n.kolmen viikon välein, puhtaat alusvaatteet kolmesti viikossa saunapäivinä ja lapsille päällysvaatteet vasta kun reilusti likaisia,2-3krt/viikossa, ei joka tahran takia. Ulkovaatteet myös saa reilusti likaantua ennen pesua, ehkä kerran kuukaudessa ulkohaalarit. Selvennän vielä että käytössä ei ole kunnallista vesijohtoa vaan oma kaivo josta parina kuivana kesänä vesi loppunut. Eli ei sitä mielellään joka tahraan tuhlaa vaikka nyt vettä riittääkin. Yhtä terveitä ja siistejä ollaan kun himopyykkääjätkin ja luultavasti vastustuskyky kasvaa kun ei koti ole muutenkaan niin ylisiisti...
:D
 
snuffi
Mulla on jäänyt tavaksi joka ilta päivän jälkeen heittää vaatteet pesukoneeseen ja aamulla laittaa kone päälle.
Kyllä niihin meillä ainakin päivän aikana jotain likaa tulee, jugurttia sun muuta.. Ei kai se pahaksikaan ole pestä lasten vaatteita usein.:)
 
mulla menee työn puolesta yhet vatteet/päivä... aina päiväkodissa joku onnistuu vaatteeni likaamaan jos en minä itse... esim. lapsi tulee halaamaan ja onkin räkää tulossa tai maito viikset yms.

pojan vatteista ainakin sukat ,kalsarit (pitkät ja lyhyet) ja t-paita, vaihdetaan joka päivä... usein pitkähihaisia kuluu kaksi/päivä samoin housuja kun onnistuu jotain niihin sottaamaan.... yleensä ruokaa....
petivaatteet pyrin vaihtaa talvella noin 2-3 viikon välein kesäisin useemmin.... pyyhkeitä vaihdellaan kun näyttää likaiselle tai tuoksuu ei puhtaalle...
pojan lakanoita vaihdetaan myös välissä jos pissa vahinkoja >(tietty)
 
MillaMagia
Kone pyörii yleensä 3-4 x viikossa. Pesen monesti 2 satsia peräkkäin, ensimmäinen koneellinen naruille, toinen kuivausrumpuun. Saunan jälkilämmön hyödynnän aina kun mahdollista tuossa narukuivatuksessa.

Kaikkien alusvaatteet ja sukat laitetaan pyykkiin joka ilta. Aikuiset pitää paitaa 2 päivää, farkkuja miten nyt itsestä tuntuu, menee viikonkin ellei koirien rapatassut sotke. Lasten paidat 2 pv, ellei sotkeennu sitä ennen, housut menee väliin pitempään. Pyyhkeet vaihdan kerran viikossa, lakanat ja pussilakanat samoin. Kesän kovimmilla helteillä olen jopa useammin vaihtanut lakanat, jokaisen saunomisen jälkeen! Saunotaan 2-3 x vko.
 

Yhteistyössä