kuinka usein pitäisi tuntea LIIKKEITÄ?? rv18

  • Viestiketjun aloittaja vauvanimun
  • Ensimmäinen viesti
vauvanimun
olen jo jonkin aikaa tuntenut vauvani liikkeet pieninä kuplahduksina, hipaisuina.nyt muutaman päivän ajan jopa sellaisia muljahuksia.
Liikkeitten tuntemista on ollut aina silloin tällöin, kuitenkin pari kertaa päivässä, aamulla, päivällä tai illalla. joskus jopa yöllä. jonakin päivänä vauvani "mölyää" enemmän, ja joskus saattaa olla, että tunnen muutaman liikkeen sarjan (siis2-3 töytäisyä) ja siihen se sitten loppuu. Sitten joskus saattaa tuntua muutaman minuutin viiva puolen tunnin sisään joku kymmenenkin kuplahdusta/muljahdusta, ja sitten se loppuu taas.
Onko tämä normaalia, että on näin vaihtelevaa tämä liikkeitten tunteminen?? Ja onko se normaalia, että liikkeitä ei tunne kokoajan, siis tunnen vain joko aamulla, päivällä tai illalla, etten siis "jatkuvasti"??
Äähhh. tää on mun eka raskaus. antakaa anteeksi tietämättömyyteni.
Olen siis rv 18.
 
Ei se lapsi siellä koko aikaa liiku, hullukshan sitä tulis jos 40 viikkoa olis ainainen möyrintä mahassa ;)

Ihan normaalilt tuo kuulostaa, en muista milloin liikelaskenta pitää aloittaa, mutta muistaakseni päälle 30viikolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirita:
Ei se lapsi siellä koko aikaa liiku, hullukshan sitä tulis jos 40 viikkoa olis ainainen möyrintä mahassa ;)

Ihan normaalilt tuo kuulostaa, en muista milloin liikelaskenta pitää aloittaa, mutta muistaakseni päälle 30viikolla.
No viimeisillä viikoilla oli ainakin vuonna 1991 mut ei tuolloin 2005 ollut enään semmoista seuranta kaavaketta.
Itse olen synnyttänyt viimeksi 08 ja sain sellaisen seurantalapun, varmaan neuvolasta riippuvainen?
 
ararauna
Kyllä tuo kuulostaa ihan normaalilta. Itse täällä olin hiukan ihmeissäni, kun tämä on neljäs raskauteni ja nyt viikot 20+ enkä tunne liikkeitä!! Siis en ole tuntenut lainkaan, kyllä esikoisestakin jo aikaisemmin. Muutama sellainen on ollut että voisi olla hento tuntemus mutta toisaalta yhtä hyvin jotain muuta eikä vauvan liikkeitä. Tosin on näiden kolmen vipeltäjän kanssa sellaista menoa, että en kovin ehdi omia tuntemuksiani tarkkailemaan...
 
vauvanimun
sanoitpas hyvin tuon asian kyllä. jotenkin minustakin tuntuu, ettei niitä pidä tuntea niin usein, mutta sitten ajattelin, kun jotkut kirjoittelee tuolla odotuspalstoilla, et ku niitten vauvat jo nyt möyrii ja möykkää sellasta tahtia (ja tuntuu että jatkuvasti), ettei mitää rajaa, niin oon miettiny, et onks tääl kaikki ok ja jotai vikaa kun mä en tunne ainakaa vielä sellasta kovaa liikehdintää kuin silloin tällöin. ja siel on siis sellasia ensimmäisiäkin odottavia, jotka näin sanoo. ehkä se vaan on tyyli puhua asioista, mut ehkä se ei miltää möyrinnältä viel tässä vaiheessa muillakaa tunnu ja ehkä niitä liikkeitä ei vielä muillakaa oo nii paljo mitä teksteissä lukee :D
 
Turkilmas
Mä olen nyt viikolla 28 ja edelleen vauva liikkuu välillä enemmän ja välillä ei lainkaan. Ja mitä enemmän puuhastelen päivän aikana, sitä varmemmin pelästyn illalla että onko se vauva lainkaan jammaillut.

Ainakin tällä kaverilla on lisäksi vielä jammajamma-päiviä ja vastavuoroisesti lepopäiviä. Ja siis kaikki hyvin kuitenkin =) .

Sulla on vielä niin vähän viikkoja että ollos huoleti vain. Ei tarvi lainkaan vielä laskeskella liikkeitä, vaan koittaa nauttia raskaudesta ja tiedosta että vauva kasvaa mahassasi =) .
 
vauvanimun
mua nyt ärsyttää sitten toi, et ku Charlottis laitto viestii, et "sulla ei mitään hätää", kun monet tuntee liikket vasta 20+. Siis jos mä kumminkin ennen tota 20 viikkoo oon alkanu tuntee, niin sitä mä tässä nyt kyselen, et kuinka paljon noita liikkeitä pitää tuntea, kun kerran liikkeet tuntuu jo. En sitä kysele et pitäskö tuntuu vai ei :D älkää vastatko pliis epäollenaisee :D
 
Kolme raskautta takana. Kaks rauhallista vauvaa mahassa jotka oli rauhallisia vauvana ja lähtivät myöhään liikkumaan. Yks vilkas vauva vatsassa ja se oppi juoksemaan jo kahdeksan kuukauden ikäisenä siis juoksemaan. Kävelemään oppi myöhemmin.
 
vauvanimun
joo, sen mäki oon huomannu, et tällä mun vauvallani on ihan erilaisia päivä, niinku mullaki :D välillä on päiviä, jolloin vaavi useammin ilmoittaa elostaan, mut sit välillä tuntuu, et hän kai nukkuu vaan tai on piilossa tuolla kohdun uumenissa =) ja sit liikkeitä odottelen, ja koitan koputella massua. joskus jopa auttaa, kun vähän hieroo vatsaa, niin saattaa sit hetken päästä tuntea töytäsyjä =) Sen mä oon huomannu, et liikkeet on tässä kai pikkuhiljaa voimistumassa, ja välillä säikähdän sitä liikkeiden tehoa... oikeen kumahtaa komeasti. :D
voi tätä äidin pientä ilon aihetta :heart:
 
vauvanimun
níin, neuvolassa täti sanoi, et näyttää kovin vilkkaalta kaverilta tää mein vaavi, mut en sit tiedä onko se vilkas vai ei :D noh, ehkä tässä viikkojen edetessä sen tulen huomaamaan! sais kyllä olla kovin vilkas kaveri, et äiti sais iloita liikkeistä :D hihiiii
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ararauna:
Kyllä tuo kuulostaa ihan normaalilta. Itse täällä olin hiukan ihmeissäni, kun tämä on neljäs raskauteni ja nyt viikot 20+ enkä tunne liikkeitä!! Siis en ole tuntenut lainkaan, kyllä esikoisestakin jo aikaisemmin. Muutama sellainen on ollut että voisi olla hento tuntemus mutta toisaalta yhtä hyvin jotain muuta eikä vauvan liikkeitä. Tosin on näiden kolmen vipeltäjän kanssa sellaista menoa, että en kovin ehdi omia tuntemuksiani tarkkailemaan...
Tuokin on ihan normaalia. Etenkin jos istukka on etuseinämässä kiinni, niin silloin liikkeet tuntuvat myöhemmin. Meillä oli kolmas sellainen tapaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvanimun:
mua nyt ärsyttää sitten toi, et ku Charlottis laitto viestii, et "sulla ei mitään hätää", kun monet tuntee liikket vasta 20+. Siis jos mä kumminkin ennen tota 20 viikkoo oon alkanu tuntee, niin sitä mä tässä nyt kyselen, et kuinka paljon noita liikkeitä pitää tuntea, kun kerran liikkeet tuntuu jo. En sitä kysele et pitäskö tuntuu vai ei :D älkää vastatko pliis epäollenaisee :D
No luinpas juu väärin ja sori et suo nyt kovin ärsytti sitten!
 
ararauna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ararauna:
Kyllä tuo kuulostaa ihan normaalilta. Itse täällä olin hiukan ihmeissäni, kun tämä on neljäs raskauteni ja nyt viikot 20+ enkä tunne liikkeitä!! Siis en ole tuntenut lainkaan, kyllä esikoisestakin jo aikaisemmin. Muutama sellainen on ollut että voisi olla hento tuntemus mutta toisaalta yhtä hyvin jotain muuta eikä vauvan liikkeitä. Tosin on näiden kolmen vipeltäjän kanssa sellaista menoa, että en kovin ehdi omia tuntemuksiani tarkkailemaan...
Tuokin on ihan normaalia. Etenkin jos istukka on etuseinämässä kiinni, niin silloin liikkeet tuntuvat myöhemmin. Meillä oli kolmas sellainen tapaus.

Hyvä kuulla sun kokemuksesta, kiitos. Itsellä kolme aiempaa on ollut niin vilkkaita liikkujia, että olen ollut ihan helisemässä niiden temmellyksen kanssa. Jospa tämä olisi sitten rauhallisempi tapaus tai juuri tuo istukka vaikuttaisi. Kuunnellaan mitä rakenneultra tuo tullessaan...
 
ap
nii, ei se mitää charlottis, laitoin vaa siks, ettei tuu lisää samantyylisii :D kiitti kumminki ku jaksoit kommata, se pääasia :D
Niin, mulla myös istukka etuseinämässä, ja vieläpä alhaalla. tässä nyt vaan kovasti toivotaan, että se NOUSIS tuonne ylemmäs, eikä kiepahtais kohdunsuun ympärille. jospa nyt ei sentään, neuvolassa sanottiin, että yleensä istukka pyrkii ylöspäin, jospa näin sitten olisikin!!
Voihan olla, että mulla myös liikkeitä vaimentaa toi istukka, ja sit tuntisin vielä enemmän jos se ois muualla. oisko aikas hurjaa :D
 

Yhteistyössä