Kuinka usein pitää nähdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LILLI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LILLI

Jäsen
26.05.2004
413
0
16
Olen muuttanut miehen luokse toiseen kaupunkiin. Meille syntyi esikois poika tossa viime kesänä ja lapsi on kumpaankin sukuun eka lapsenlapsi.
Käydään mun äitin luona noin kerran kahdessa kuukaudessa viikon verran kun asuu eri kaupungissa.
Mutta tämä anoppi samassa kaupungissa olisi halukas näkemään joka viikko ainakin kerran ellei enemmänkin!!
En jaksaisi niin usein vierailla tai yleensäkkään nähdä.
Mitä teen että saan stopin tähän touhuun?????

Pistä tiukat rajat vierailuille, vaikka anoppi voi siitä aluksi loukkaantuakin.Näin kävi meillä, eikä aluksi uskonut rajoituksia vaan pimputteli ovikelloa silloin kun häntä sattui huvittamaan...Tärkeintä on, että sinä ja perheesi saatte viettää sellaista elämää kuin itse parhaaksi katsotte.Piste.

Meillä käydään pari, kolmekin kertaa viikossa, kun asuvat samalla paikkakunnalla. Ja, onneksi käyvät pyytelemättä! On niin ihana seurata lapsen kehitystä, joka on niin nopeaa tuossa 1-2v iässä.
Olen kiitollinen koko perheestä. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 13:22 Mummi kirjoitti:
Meillä käydään pari, kolmekin kertaa viikossa, kun asuvat samalla paikkakunnalla. Ja, onneksi käyvät pyytelemättä! On niin ihana seurata lapsen kehitystä, joka on niin nopeaa tuossa 1-2v iässä.

Me käymme anoppilassa ja omien vanhempieni luona vähintään viikottain ellei useammin.
: =)

en tiedä kuinka usein pitää, mutta mun pojan perhe käy muutaman kerran vuodessa ja minä siellä pari kertaa vuodessa. syy: pitkä välimatka.
tyttö asuu lähellä, ja he käyvät vähintään kerran viikossa ja minä vuorostani siellä, kerran pari kuukaudessa. Tai milloin mitenkin. Ja ihana on kun näkee usein, ei pääse lapsikaan vieraantumaan isovanhemmistaa. sama käytäntö heillä taitaa olla vävyn perheenkin kanssa.
Haluaisin kyllä pojankin lapsia nähdä useammin, mutta itse autottomana ei aina onnistu, niinkuin haluais. Mutta kyllä soitellaan puolin ja toisin miniänkin kanssa, että aina kuitenkin kuulee, mitä lapsille kuuluu. Ja nyt lähiaikoina odottelenkin heitä tänne tulevaksi, ainakin on heillä ollut suunnitelmissa. viimeksi jouluna nähtiin.

meilläkin anoppi vaatii tuota vähintään kerran viikossa -linjaa, ja ikävää siinä on se, että hän ei kuitenkaan suostu tulemaan meille vaan mun pitää lastata lapset ja itseni autoon joka viikko ja ajaa heille ja viettää siellä koko päivä, koska muuten anoppi ruikuttaa miehelleni ilkeästä miniästä. =(

Mun mielestä voitais vaikka nähdäkin joka viikko, mutta ei tällä systeemillä. Vain minä olen vastuussa näkemisistä ja vain minä näemmä voin ajaa autoa ja että siellä pitää vielä viettää koko päivä! Mun mielestä anoppi vois välillä tulla meille (on 55-vuotias hyväkuntoinen kotirouva, jolla ei ole mitään vastuita tai harrastuksia edes). Mutta en voi myöskään kuunnella sitä marinaa ja sitten sitä mieheni: 2mikset sää nyt voi käydä siellä, kun äiti..." -jupinaa. Eikä ittekään kestä omaa äitiään aina...

No mutta. Olen kyllä ajetllut laittaa tälle hommalle stopin. Alan käydä joka toinen viikko, niin teen omien vanhempienikin kohdalla, ja loppu on hänestä kiinni. Anoppi tulkoon välillä meille tai näkee lapsenlapsiaan vain joka toinen viikko ja sillä selvä. Omat vanhempani käyvät vielä töissä ja ovat muutenkin tosi aktiivisia, silti he pystyvät ajamaan nuo 30 välillämme olevaa kilometriä, jos ja kun haluavat minua ja lapsenlapsiaan useammin nähdä! Kun nyt vaan saisin käytäntöön tämän hienon ajatukseni... =)

Ymmärrän että anoppi haluaa nähdä ja onhan se minustakin kivaa, mutta tykkäisin että liika on liikaa. Jo lähtiessä pitää suunnitella seuraava vierailu. Itse anopin luokse en haluaisi pojan kanssa mennä kun siellä on meitin kissa joka annettiin anopille ennen pojan syntymää. Kahdesti kissa on käynyt ihmisen kimppuun (kerran mieheni ja kerran pikkusiskoni ) syynä on ollut vissiinkin kovat äänet+ kiima aika.Vaikka on leikattu niin siltikin kiimailee..
Nyt pelkään että käy poikaani kiinni jos rupeaa itkemään siellä. Ja varmasti itkee kun puetaan esim. Siksi peräänkuulutan että eikö olisi sama jos anoppi vierailisi meilläpäin?!
En ymmärrä miksi meidän pitäisi sinne mennä kun voi meilläkin käydä!?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 17:37 Lilli kirjoitti:
Ymmärrän että anoppi haluaa nähdä ja onhan se minustakin kivaa, mutta tykkäisin että liika on liikaa. Jo lähtiessä pitää suunnitella seuraava vierailu. Itse anopin luokse en haluaisi pojan kanssa mennä kun siellä on meitin kissa joka annettiin anopille ennen pojan syntymää. Kahdesti kissa on käynyt ihmisen kimppuun (kerran mieheni ja kerran pikkusiskoni ) syynä on ollut vissiinkin kovat äänet+ kiima aika.Vaikka on leikattu niin siltikin kiimailee..
Nyt pelkään että käy poikaani kiinni jos rupeaa itkemään siellä. Ja varmasti itkee kun puetaan esim. Siksi peräänkuulutan että eikö olisi sama jos anoppi vierailisi meilläpäin?!
En ymmärrä miksi meidän pitäisi sinne mennä kun voi meilläkin käydä!?

Aloituksessasi sanoit kylläkin ettet jaksa yleensäkään niin usein nähdä.Et kirjoittanut pelkästään anoppilassa käymisestä.

Taisin ilmaista itseäni väärin. Ja kyllä minusta tuo joka viikkoinen näkeminenkin on välillä kieltämättä rasittavaa. Mutta yritän ajatella positiivisesti tästä ja sitä jos itse olisin samassa tilanteessa, kuinka kovasti itse haluaisin nähdä. Mutta anoppini on anteeksi että olen olemassa ihmisiä. joten kaikki mitä sanoo menee varmasti väärin päin hänen päässään.
Olisi vaan niin mukavaa jos nähäisi harvemmin sysäämättä isovanhempia syrjään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 11:27 Lilli kirjoitti:
Olen muuttanut miehen luokse toiseen kaupunkiin. Meille syntyi esikois poika tossa viime kesänä ja lapsi on kumpaankin sukuun eka lapsenlapsi.
Käydään mun äitin luona noin kerran kahdessa kuukaudessa viikon verran kun asuu eri kaupungissa.
Mutta tämä anoppi samassa kaupungissa olisi halukas näkemään joka viikko ainakin kerran ellei enemmänkin!!
En jaksaisi niin usein vierailla tai yleensäkkään nähdä.
Mitä teen että saan stopin tähän touhuun?????

Anoppiko Teillä määrää :(? Miksi tämä toinen mummo on niin omistushaluinen? Pyrkiikö myös äitisi määräilemään tapaamisista? Te päätätte, kuinka usein olette tekemisissä isovanhempien kanssa =). Monet ensimmäisen lapsenlapsensa saavat isovanhemmat ovat jopa kateellisia toislle isovanhemmille aikuisten lastensa perheistä ja lastenlapsistaan.

On vanhempien tehtävä laittaa rajat isovanhemmille. Onko anoppisi luonteeltaan omistushaluinen ja määräilevä? Jos anoppisi haluaa Teidän käyvän kylässä vähintään kerran viikossa tai tunkee puoliväkisin Teille, niin Sinä voit kyllä kertoa, että ette halua kyläilyjä niin usein =).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 13:22 Mummi kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä! Meillä käydään myös pyytelemättä, eikä meidän tarvitse varmistella,milloin olisi sopiva aika kyläillä. Kamalaa, jos inhoaa niin paljon lapsen isovanhempia, että ei jaksaisi nähdä heitä. Todella ihanaa, kun saa seurata lapsenlapsen kehitystä ja jo muutaman viikon aikana lapsi kehittyy tosi paljon. Kiitollinen olen minäkin perheestä ja hyvistä väleistä heidän kanssaan :heart:

Yhteistyössä