kuinka usein pesette vauvan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas haukkuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas haukkuja

Vieras
Mä kylvetän 1 kerran viikossa vannassa niin että vedessä on natusanin vauvasaippuaa tai pesuöljyä. sen päälle suihkuhuuhtelu. muuten käytän vesisuihkussa sen mukaan mitä tarvis on jos pulauttelee kovasti. tietty kakin päälle vedellä pestään peppu tai muuten jos ei kaki 1 kerta päivässä pepunpesu.
vauvalla on terve hyvä iho ollu aina, alusta asti ollu tuo sama kylvetysrutiini. ei olla rasvoja tarvittu. vauva nyt pian 4kk.
siskoni kauhistelee tuota saippuan käyttöä. pesen vielä vauvan käsiä erikseen vauvasaippualla erikseen välillä, kun se koko ajan niitä lussuttaa ja kun ei pariin päivään pese on ihan tahmatassu ja täynnä nöyhtää. sisko ennustaa että mun vauvalle puhkeaa ihottumia ja atopia.

pesenkö mä vauvaa liikaa?

Meiän 5kk käy vannassa kylvyssä pari krt/vko ja joka aamu pyllypesulla ja tietty pylly pestään kun on kakka. Käsiä pyyhin kosteuspyyhkeellä aamuin illoin kun ne on aina suussa. Tuohon kylpyveteen ei laiteta meillä edes öljyä kun on hyvä iho.

Olen mäkin laittanut kylpyveteen aina jotain pesuainetta tms ja välillä pesen ihan takamustakin saippualla, kun ei vedellä meinaa lähteä. Ja toinen on jo 7 ja toinen 2 ja molemmilla on ihan hyvät ihot :D

Alkuperäinen kirjoittaja iskelmä mies:
ei se atopia pesemisestä johdu, taipumus siihen joko on tai ei ole, jos on, niin silloin ei kestä vettä.

Atooppinen iho pitää suihkutella joka helvatan ilta. Ja rasvata kerran tai kahdesti. Toi atooppinen iho ei kestä vettä ja sitä ei saa pestä on vanhentunutta tietoa.

melkeinpä joka päivä käy kuopus kylvyssä, nauttii vedestä kamalasti =) ja minusta puhtaudesta ei voi tinkiä. Saippuapesua 1-2 krt viikossa.

Esikoinen on atooppinen ja käy suihkussa joka päivä tai joskus joka toinen. Hiki on paljon pahempi iholle kuin vesi!

Joka toinen päivä kylvetin ja kylvetän edelleen, ja vauvasaippualla pesen tukan, korvantaukset, kaulan ja taipeet joihin kerääntyy nukkaa. Vauva on aina tykännyt kovasti vedestä ja sukeltelusta. En rasvaile kun ei ole tarvetta. Saippuaa käytän myös kakkojen pesuun, en tykkää laittaa kättä kakkoihin ilman saippuaa. Naama ja kädet pestään ruokailun jälkeen kun sotkua tietenkin tulee. Ja kädet useammin, jos on kolunnut esim. eteisen lattialla.

Olen kylvettanyt joka paiva. Saippuaa en kayta mutta tukka ja kaula pestaan karstashampoolla. Jalkeenpain hierontatuokio oliivi- tai vauvaoljyn kanssa. ja vauva tykkaa niinkuin aitikin :)
Olen tehnyt samoin kaikkien kolmen kohdalla ja ihottumat on ihan tuntemattomia meidan lapsille vaikka molemmilla on sukurasitteena. Kehuttu on lasten tervetta ja pehmeaa ihoa :)

Meil ei koskaan oikein tykätty kylvystä, et siel ei oo neiti elämänsä aikana kovin montaa kertaa ollut. Mut suihkussa aina tarvittaessa. Mitään saippuaa harvemmin silloin vauva aikana käytin, joskus kyl neiti oli takamuksestaan niin tatinassa että oli pakko laittaa jotain tököttiä :laugh: Se tatinakakka on sit niin ihanaa kun sitä on sit kynsien alla ja vaikka missä :whistle:

Meillä käydään 9kk vanhan lapsen kanssa kylvyssä joka toinen päivä ja pestään vauvasaippualla vain. Jonka siis ei pitäisi kuivattaa ihoa. Iho ollutkin aina hyvä.

2-3 krt viikossa kylvyssä. Pyllynpesu joka aamu, ja sitten kun on kakka. Kasvoja ja käsiä pestään kun siihen on tarve, esim. ruokailun jälkeen. Hiuksia sen verran, että niihin käytetään vauvashampoota.

Alku kk laitoin kylpyöljyä vannaveteen ja kylvetys kerran viikossa. Myöhemmin ehkä 2-3krt/vko kylpyyn. Öljyn jälkeen on käytetty pesunestettä ehkä joka kolmas kerta ja hyvä iho. Rasvaa ei oo tarvittu.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
ei se atopia pesemisestä johdu, taipumus siihen joko on tai ei ole, jos on, niin silloin ei kestä vettä.

Atooppinen iho pitää suihkutella joka helvatan ilta. Ja rasvata kerran tai kahdesti. Toi atooppinen iho ei kestä vettä ja sitä ei saa pestä on vanhentunutta tietoa.

mitä tää suihkutella tarkottaa? Oltiin tuossa viikonloppuna 4kk vauvan kans lastenosastolla yks yö ja lääkäri määräs jotain rasvaa,ku on niin selvästi atooppinen iho. Neuvolassa on aina sanottu et hyvä iho. No siis pointti oli,et ei me saatu mitään ohjeita,vaan se pelkkä resepti sille rasvalle. Kysyn tietty viel neuvolastakin,mut seuraava aika vasta ens kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:

Aika omituista, että mun ihoni ei ainakaan kestä vettä. Jos suihkuttelen sitä joka päivä, niin mulla ei ole kuin tulehtunut iho, olen ihan itse keksinyt mikä siihen auttaa. 40v kokemuksella.

Meidän lasten atooppinen iho ei kestä päivittäistä suihkuttelua, kuten ei minunkaan. Omasta kokemuksesta tiedän, että iho muuttuu punaiseksi, kipeäksi, kiristäväksi ja laikukkaaksi. Olo on kaiken kaikkiaan sietämätön. Onneksi rasvaus auttaa. Mutta tosiaan, eivät läheskään kaikki atoopikot voi suihkutella päivittäin. Todellakaan.

Olenko siis saastainen ihminen?

Tietty täsmäpesuja on pakko harrastaa.

Yhteistyössä